عباس چمنیان بعد از شکست مقابل آلومینیوم در هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال اظهارداشت: در روزی که تیم ما نتوانست از موقعیت‌ها استفاده کند، مشخص بود تیم تنبیه می‌شود؛ یا در اشتباه خودمان یا داوری. ما هیچ گاه نخواستیم درباره داوری صحبت کنیم و تلاش کردیم به تصمیمات داوری احترام گذاشته و بیشتر به دنبال ارائه بازی و انجام وظایف خودمان باشیم.

وی افزود: امروز از ابتدای بازی شرایط گونه‌ای رقم خورد که حساسیت‌‌ها درباره داوری افزایش یافت. یکی دو صحنه قابل بحث وجود دارد که امیدوارم کارشناسان درباره آن نظر دهند. من از داور چهارم و ناظر فدراسیون سوال کردم حداقل برای افزایش اطلاعات خودم که چطور می‌شود دروازه‌بان حریف توپ را در حالت درازکش می‌گیرد، بعد توپ را به زمین ‌می‌اندازد و دوباره توپ را برمی‌دارد؟ اگر طبق قوانین خطاست چرا خطا گرفته نشده؟

مربی تیم فوتبال تراکتور یادآور شد: این سوال من است داوران پشت دروازه چه مسئولیتی دارند؟ واقعاً کاری در تصمیم گیری انجام نمی‌دهند و به داور کمک نمی‌کنند؟ صحنه مسلم بازی شرایط را تغییر داد در روزی که ماه هیچ موقعیتی به آلومینیوم ندادیم و آنها فرصت گلزنی نداشتند در اثر یک تصمیم شاید اشتباه 3 امتیاز را از دست دادیم. از داور سوال کردم اما پاسخ قانع‌کننده‌ای نگرفتم.

چمنیان درباره اشتباه تاثیرگذار داور در بازی امروز، خاطرنشان کرد: مگر پا یا قسمت‌های دیگر جزو بدن دروازه‌بان حساب نمی شوند؟ خوب نیست در فضای فوتبال که اکثر تیم‌ها از منابع دولتی و ملی استفاده می‌کنند اگر باشگاه خصوصی وجود دارد، هزینه می‌کند و وارد فوتبال می‌شود فشار بر بخش خصوصی زیاد شود که تیم یا انصراف داده یا با سختی لیگ را ادامه دهد. فکر می‌کنم انگیزه‌های تیمداری و حضور بخش خصوصی کمتر خواهد شد. امیدوارم تصمیماتی که داور گرفت در آن قصد و غرضی نبوده باشد اما اشتباه تاثیرگذار بود.

مربی تراکتور در نیمه اول با یکی دو قضاوت بهتر شاید شرایط بهتر می‌شد و در نیمه دوم هم با صحنه پنالتی. ما از فرصت‌ها استفاده نکردیم و اگر تنبیه شدن ما با اشتباه خودمان بوده باشد باید جبران کنیم اما امیدوارم قضاوت داور که صدای هر دو تیم را درآورده بود امروز متعادل نبود. امیدوارم کمیته داوران برای بازی‌های بعدی حداقل برای تیم‌های بزرگتر تصمیمات بهتری بگیرد و از داورانی استفاده کند که هم تجربه بیشتری دارند و هم کنترل بازی را به خوبی انجام می‌دهند. تیم‌ها از اول فصل عملکرد خود را نشان داده‌اند. باید چینش داوران براساس عملکرد تیم‌ها مقابل هم باشد و امیدواریم این اتفاق برای بازی‌های آینده رخ دهد.

وی درباره غیبت دژاگه، گفت: او در آخرین تمرین ما در تهران پایش دچار کشیدگی شد. دوست داشتیم او برسد. شب گذشته کادر پزشکی وضعیت او را چک کرد اما برای حفظ سلامتی قرار شد او را برای بازی بعد سیو کنیم و او در بازی امروز نمی‌توانست 100 درصد در اختیار تیم باشد.

چمنیان درباره اینکه از بازیکنان راضی هستید و چرا از همه نیمکت استفاده نکردید، عنوان کرد: راضی نیستیم. تمام زحمات تیم در بازی امروز حتما باید منجر به گل می‌شد. از دست دادن امتیاز در خانه برای ما سخت است و ما را از کورس قهرمانی دور می‌کند. ما چون نیاز به بخش تهاجمی داشتیم تنها بازیکنی که می‌توانست به ما کمک کند یک مهاجم بود.

مربی تراکتور درباره ترمیم تیم، گفت: یکی از برنامه‌های اصلی باشگاه ترمیم و تقویت تیم به ویژه برای لیگ قهرمانان است که امیدوارم این اتفاق رقم بخورد. تراکتور یک باشگاه خصوصی است و سیاست این نیست در بازار کاذب نقل و انتقالات و افزایش بی‌رویه قیمت‌ها ورود کند. امیدواریم نیم‌فصل تیم را تقویت کنیم و شرایط بهتری را رقم بزنیم تا برتری‌مان را در بازی‌هایی مانند امروز استفاده کنیم.