به گزارش پارس به نقل از فارس، هفتمین رنکینگ بازیکنان جهان در سال ۲۰۱۳ میلادی در حالی منتشر شد که بازیکنان کشورمان طی یک ماه گذشته در هیچ مسابقه ای شرکت نکردند، اما امتیاز پاداش مسابقات اپن سال گذشته مراکش از بازیکنان ایران که در این رقابت ها حضور داشتند، کسر شد.

*مردان

نوشاد عالمیان نفر اول رنکینگ ایران با سه پله سقوط و کسر هفت امتیاز در مکان ۴۷ قرار گرفت. نیما عالمیان با ۹ پله سقوط و کسر ۹ امتیاز رتبه ۲۹۱ جهان را به خود اختصاص داد. ضمن اینکه او در رده امیدهای جهان نیز با هفت پله سقوط در رده ۷۱ ایستاد. افشین نوروزی نیز با پنج پله سقوط در جایگاه ۳۰۳ قرار گرفت. محمدرضا اخلاق پسند با سه پله سقوط رتبه ۳۰۴ را برای خود ثبت کرد. مهران احدی بدون تغییر در رده ۳۲۹ ابقاء شد.

میدیا لطف الله نسبی و واحد مالمیری نیز هر کدام با ۶ و هفت پله سقوط مکان های ۴۳۰ و ۴۴۶ را از آن خود کردند.

چهار ورزشکار بعدی کشورمان در رنکینگ جهانی صعود کردند. شهرام سربخشیان با سه پله، عارف احمدی فر یک پله، پوریا عمرانی ۶ و حمیدرضا طاهرخانی با پنج پله صعود به ترتیب در رده های ۵۱۸،۵۴۶،۵۶۹ و ۶۲۵ قرار گرفتند. در رده بندی مردان جهان ۱۶۸۷ نفر از سراسر جهان شرکت دارند.

همچنین پوریا عمرانی نفر دوم ایران در رده بندی امیدهای جهان و علیرضا ملارجبی هرکدام با چهار پله سقوط در رتبه های ۲۰۴ و ۳۰۰ ایستادند.

*بانوان

در رده بندی بانوان جهان جز محجوبه عمرانی سایر بازیکنان کشورمان صعود کردند. ندا شهسواری اولین المپیکی کشورمان در رنکینگ ماه جولای با چهار پله صعود در مکان ۴۶۱ جهان ایستاد. محجوبه عمرانی با سه پله سقوط در رتبه ۵۱۷ جهان قرار گرفت و پریسا صمدی با هفت پله صعود، مریم صامت با ۱۰ صعود، مهشید صامت با هشت پله صعود رده های ۶۵۰،۶۶۳ و ۷۹۹ را به خود اختصاص دادند.

سولماز محمدپور، زهرا نیاقی ها و سحر رهنما نیز با ۱۱،۱۵ و ۱۲ پله رتبه های ۱۰۴۸،۱۰۸۵ و ۱۱۲۳ جهان را به خود اختصاص دادند. در رده بندی بانوان جهان ۱۲۹۶ نفر از سراسر جهان حضور دارند.