شاهرخ بیانی درباره تساوی ۲ - ۲ تیم فوتبال استقلال مقابل پرسپولیس در دربی ۹۴، اظهار داشت: این بازی برای بازیکنان خوب بود چرا که فشار تماشاگران وجود نداشت و با استرس بازی نمی‌کردند.

استقلال در  دقیقه ۲ گل زد که به لحاظ روحی - روانی به تیم کمک کرد، اما باز هم ضعف خط دفاعی باعث شد همه چیز تغییر کند. هنوز ضعف‌های خط دفاعی استقلال حل نشده است. دفاع وسط باید ضربه اول توپ‌های هوایی را بزند، مثل رضا حسن‌زاده و مهدی پاشازاده‌ که در گذشته اجازه نمی‌دادند ضربه اول را بازیکن حریف بزند.

وی افزود: در دربی هیچ کدام از ضربات اول را نزدیم و همین مسئله باعث شد به خط دفاعی فشار وارد شود. یکی از توپ‌های هوایی به مهدی عبدی رسید و گل شد و چند موقعیت هم به پرسپولیس دادند. مدافعان ما روی گل اول روی یک خط قرار داشتند و جا ماندند و نتوانستند توپ را کنترل کنند. وقتی یک بازیکن جوان که سابقه فوتبالی زیادی ندارد و ستاره زمین می‌شود، معنایش ضعف خط دفاعی استقلال است.

بیانی یادآور شد: خط دفاعی استقلال مشکل دارد که تیمش این گونه گل می‌خورد. در وسط زمین هم مشکل داریم و یک بازیکن مثل مجتبی جباری، علی کریمی، پاتوسی یا جان‌واریو می‌خواهیم که متأسفانه نداریم. محمود فکری خودش هافبک بوده و می‌داند ضعف‌های تیمش چیست. هیچ توپی به شیخ دیاباته ندادیم و می‌گوییم او خوب بازی نکرده است. دیاباته همان بازیکنی است که آقای گل شد، چه توپی به او دادند که گل نکرد؟ نصف انرژی دیاباته و قایدی صرف دفاع کردن شد. کار مهاجم استارت زدن در خط حمله است، این وسط هافبک‌ها باید کمربند خط میانی را بندند و بازیسازی کنند تا فشار کمتری به خط دفاعی بیاید. 

هافبک پیشین استقلال با اشاره به نقش قایدی تصریح کرد: قایدی چشمه‌هایی از یک بازیکن کامل را نشان داده است، اما هنوز جا دارد. اگر هافبک‌های استقلال خوب کار کنند، قایدی در هر بازی دو، سه گل می‌زند. هافبک باید به تیم نظم بدهد. در میان هافبک‌ها مسعود ریگی خوب کار می‌کند و سایر بازیکنان باید جلوی فشار به خط دفاعی را بگیرند. 

بیانی در خصوص ترک ایران توسط هروویه میلیچ، مدافع کروات استقلال گفت: هیچ‌کس توضیح نمی‌دهد که چرا میلیچ از ایران رفت. مگر می‌شود بازیکن یکباره ساکش را جمع کند و برود؟ یکی از دوستانم صبح فردای بازی با پرسپولیس میلیچ را در استانبول با خانواده‌اش دید و گفت به کشورش کرواسی رفته است. میلیچ یکی از بازیکنان خوب خارجی بود که به استقلال آمد و فصل گذشته جزو آماده‌ترین‌ها بود. یک دفاع چپ کامل که از او بازی‌های خوبی دیدیم و این بازی روی نیمکت نشست. از مسئولان استقلال شنیدم که می‌گویند ضعیف شده بود و به خاطر نیمکت‌نشینی رفت، چرا این حرف را می‌زنید؟ بازیکن با زن و بچه‌اش به ایران آمده که ضعیف بازی کند؟ چرا کارتان را توجیه می‌کنید؟ پول بازیکن را نداده‌اید و کارتان را توجیه می‌کنید؟ 

وی خاطرنشان کرد: فیلم بازی‌های میلیچ را نگاه کردم، او یک دفاع چپ کلاسیک است. زمانی یک بازیکن متوجه می‌شود که بازی کردن حق او بوده و اعتراض می‌کند، آن هم از نوع محترمانه. خود فکری زمانی که بازی نمی‌کرد، با مربی صحبت می‌کرد که چرا بازی نمی‌کند. این اعتراض طبیعی است، اما یک زمانی است بازیکن خارجی مثل میلیچ به همراه زن و بچه‌اش به ایران می‌آید و قصد دارد به استقلال کمک کند. بازی‌هایی مثل دربی خوراک میلیچ بود، چون حرفه‌ای است و تجربه دارد. اگر بازیکن را آماده می‌کردند، در دربی می‌توانست به استقلال کمک کند. در رابطه با میلیچ مدیریت‌شان ضعیف بود. در شرایطی که فدراسیون قانون من درآوردی منع جذب بازیکن خارجی را تصویب کرد، ما دو بازیکن خارجی داشتیم که یکی از آنها را از دست دادیم.

بازیکن سابق استقلال در پایان گفت: منظور صحبت‌های من فکری نیست، اتفاقا از او حمایت می‌کنم، اما مدیریت باشگاه باید طوری عمل می‌کرد که میلیچ شبانه از ایران نرود. از سرمربی استقلال هم می‌خواهم اتاق فکری برای خودش داشته باشد. خیلی از تیم‌ها آرزوی داشتن چنین بازیکنانی را دارند و حیف است که شرایط این گونه پیش برود.