درست از روزی که علیرضا نیکبخت ، استقلال را ترک کرد، آبی ها در سمت چپ وارد تونل وحشت شدند و با هر خرید و ستاره نمایی هم این مشکل حل نشد.

هاشم بیک زاده، میثم منیعی، بهشاد یاورزاده، مهدی امیرآبادی، جواد شیرزاد، امید نورافکن، میلاد زکی پور، یعقوب کریمی و حتی آرمین سهرابیان و عارف غلامی برای بازی در سمت چپ تست شدند و حتی بیشتر از یک فصل برای تیم فوتبال استقلال بازی کردند ولی آبی ها هرگز خیال جمع شان از سمت راست در سمت روبرو ندیدند.

در ابتدای این فصل، استقلال با تفکر ویژه ای برای سمت چپ زمینش وارد بازار شد و متین کریم زاده، بابک مرادی و محمد نادری را خرید و با نگه داشتن هروویه میلیچ، به این نتیجه رسید که سمت چپ همه فن حریفی دارد که می تواند پا به پای سمت راست تیمش جلو برود، گل بزند و گل بسازد.

اما واقعیت چیز دیگری بود؛ با همه این خریدها هم سمت چپ استقلال بیشتر در تعطیلی سیر می کند. بهترین روز سمت چپ استقلال در لیگ بیستم برابر ذوب آهن بود آنهم در دقایقی که وریا غفوری به آن سمت زمین رفته بود. همین که وریا توانست و بقیه نتوانستند نشان می دهد پتانسیل بازیکنان سمت چپ زمین استقلال، پایین است. کمتر از ۱۰ روز به دربی باقی مانده و معضل سمت چپ استقلال به حدی هست که شاید بازهم محمد دانشگر راست پا و اصولا مدافع میانی را در این پست ببینیم.

محمد نادری مصدوم است و تا پیش از دربی، ۴ بازی استقلال را از دست داده. با احتساب غیبت در بازی هفته اول، نادری تنها ۳ بازی برای آبی ها انجام داده و در همان ۲۷۰ دقیقه هم بازیکن خاصی در سمت چپ نشان نداد. بخصوص در فاز هجومی که بیشتر تلاش کرد نمایش های محیر العقول مثل دریبل دو طرفه را اجرا کند و کمتر به نفع تیمی نظر داشت.

هروویه میلیچ با معضل بزرگی به نام تلورانس دست و پنجه نرم می کند. او روزی مثل دربی جام حذفی، یک ستاره تمام عیار است و روزی در دادن پاس های چند متری عرضی هم پیاپی اشتباه می کند.

درباره متین کریم زاده چیز خاصی نمی شود گفت جز اینکه، خرید او از ابتدا بیشتر یک سوءتفاهم بود چون بازیکن معمولی و کمتر فیکس پارس جنوبی سقوط کرده هرگز نباید یک سهمیه لیگ برتری تیمی مانند استقلال را از بین ببرد. کریم زاده در اندک دقایق حضورش در زمین (مثل بازی با فولاد و صنعت نفت) نشان داده در بهترین حالت بازی اش حتی نمی تواند میلاد زکی پور باشد.

استقلال در طول تاریخ تیمی بوده که بیشتر روی سمت راستش تکیه کرده و به همین دلیل است که می توان لیستی پر و پیمان با حضور حسن نظری، جواد زرینچه، منصور پورحیدری، خسرو حیدری، محمد تقوی، محمد نوازی، فرزاد مجیدی، وریا غفوری و حتی احمد موسوی در این سمت زمین نوشت.