فریدون اصفهانیان درباره افزایش داوران  مسابقات فوتبال اظهار داشت: وقتی دیدیم که کشور از نظر شیوع بیماری کرونا رو به نزول است و برای اینکه حقی از تیم‌ها ضایع نشود تصمیم به افزایش داوران گرفتیم. ما VAR را هم نداریم و به خاطر جلوگیری از اشتباهات داوران این تصمیم را گرفتیم تا تیم‌ها از اشتباهات داوری آسیب نبینند. 

فریدون اصفهانیان درباره انتخاب داوران از استان‌های مختف گفت: داوران شایسته از همه استان‌ها انتخاب خواهند شد. سیستان و بلوچستان هم یکی از استان‌های ماست و با توجه به توانایی و ظرفیت داوران انتخاب می‌کنیم. این موضوع که می‌گویند به خاطر انتخابات فدراسیون داوران را انتخاب می‌کنیم، درست نیست. نه ما و نه فدراسیون فوتبال چنین قصدی را نداریم. ما به خاطر شیوع کرونا تصمیم به حذف داوران کنار دروازه گرفتیم، ولی در حال حاضر با توجه به اینکه پروتکل‌های بهداشتی اجرا می‌شود، ما گفتیم تعداد داوران را افزایش دادیم.

سرپرست کمیته داوران فدراسیون فوتبال در خصوص شائبه‌هایی که پیرامون او و مؤمنی پیش آمده است، خاطرنشان کرد: در این خصوص صد بار توضیح داده شده است. حتی فدراسیون فوتبال و کمیته حقوقی هم پس از بررسی جدی، نهایتاً به این نتیجه رسیدند که آن چک به خاطر ضمانت بوده است تا مشکل‌ساز نباشد.

اصفهانیان درباره این موضوع که دبیرکل فدراسیون اعلام کرده که انتخابات فدراسیون 10 اسفند برگزار خواهد شد، تصریح کرد: با توجه به زمان‌بندی که فیفا اعلام کرده است دوستان کار می‌کنند و ان‌شاءالله انتخابات سالمی را در پیش خواهیم داشت.

وی در پاسخ به این پرسش که در انتخابات شرکت خواهد کرد یا خیر، گفت: بستگی به شرایط دارد و باید ببینیم فضا برای شرکت در انتخابات چگونه خواهد بود.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سؤال که او قرارداد مارک ویلموتس سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال را امضا کرده بود، گفت: آن قرارداد توسط رئیس فدراسیون بسته شده بود که ما هم تفویض اختیار کرده بودیم که ایشان با سرمربی تیم ملی قرارداد را ببندند، ما هم بعد از چند روز به خاطر اینکه آن قرارداد را رویت کردیم امضا کردیم.

اصفهانیان در واکنش به این موضوع که افرادی که قرارداد ویلموتس را امضا کرده‌اند نمی‌توانند در انتخابات فدراسیون شرکت کنند، تصریح کرد: من نمی‌دانم این مسائل را چه کسی گفته است. ولی ما تابع قانون هستیم.

وی در پاسخ به این سؤال که خبری مطرح شده مبنی بر اینکه شرکت شستا ساختمان فدراسیون فوتبال را می‌خواهد به مزایده بگذارد، گفت: خیلی خبرها منتشر می‌شود و هر کس هر چیزی را می‌تواند از خودش بگوید. یک مرجعی وجود دارد و کسانی که پیگیر هستند، باید پاسخگو باشند.