تیم‌های فوتبال پرسپولیس ایران و اولسان هیوندای کره جنوبی روز شنبه هفته آینده فینال لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ آسیا را برگزار می‌کنند.

سایت ESPN در گزارشی به معرفی سه بازیکن کلیدی تاثیرگذار از هر دو تیم برای فینال پرداخته است.

از نگاه این سایت، «جونیور نگرائو» مهاجم برزیلی و خطرناک تیم اولسان یکی از نفرات تعیین کننده فینال است؛ بازیکنی که تاکنون پنج گل در لیگ قهرمانان به ثمر رسانده است و در صورت به ثمر رساندن دو گل دیگر، به حمدالله عبدالرزاق مهاجم تیم النصر می‌رسد.

ESPN درباره نگرائو نوشت: « چیزی که این مهاجم برزیلی را به مرد کلیدی بازی روز شنبه تبدیل می‌کند، توانایی اش در ایجاد موقعیت از فرصت‌های ناچیز است. این ویژگی در لحظات پایانی بازی نیمه نهایی لیگ قهرمانان متجلی شد؛ زمانی که او توپ را تعقیب کرد و پنالتی گرفت تا اولسان به فینال برسد.»

هافبک و دروازه بان کلیدی اولسان

این سایت از «یون بیت گرام» هافبکی که تاکنون چهار گل زده و سه پاس گل داده است و همچنین «جو سو هوک» به عنوان دیگر بازیکنان کلیدی و تعیین کننده در فینال یاد کرده است. هوک دروازه بانی است که به خاطر کرونایی شدن «جو هیون - وو» دروازه بان اصلی اولسان برای نخستین بار در این فصل درون دروازه اولسان رفت. هوک در بازی با بیجینگ گوان چین هشت و در بازی با ویسل کوبه ژاپن پنج سیو فوق العاده داشت.

انتخاب الهام بخش حامد لک برای پرسپولیس

سایت ESPN برای پرسپولیس هم حامد لک، سعید آقایی و بشار رسن را به عنوان سه بازیکن تاثیرگذار این تیم انتخاب کرده است. این سایت با اشاره به جدایی علیرضا بیرانوند از پرسپولیس، نوشت: «پرسپولیس در ماه سپتامبر به تیم ماشین سازی مراجعه کرد و حامد لک را در اختیار گرفت. نمایش‌های او ثابت کرد که این یک انتخاب الهام بخش بوده است. نگاه پرسپولیس با داشتن پنج کلین شیت در لیگ قهرمانان آسیا ، به یک عملکرد خوب دیگر از حامد لک خواهد بود. لک در ضربات پنالتی یک سیو مهم انجام داد تا به پرسپولیس برای حذف النصر در مرحله نیمه نهایی کمک کند.»

سعید آقایی و داشتن بالاترین آمار یک مدافع

در این گزارش درباره سعید آقایی هم آمده است: «پرسپولیس در تعطیلات لیگ قهرمانان آسیا، سعید آقایی را به خدمت گرفت. این مدافع چپ به خط دفاعی کمک کرده است تا کلین شیت داشته باشد؛ همچنین ۲۵ قطع توپ -بالاترین آمار برای یک مدافع- و ایجاد شش موقعیت و یک پاس گل. با جدایی شجاع خلیل زاده مدافع میانی و رفتنش به تیم الریان قطر بعد از مرحله نیمه نهایی، انتظار می‌رود آقایی ۲۵ ساله در دفاع ارتش سرخ برابر اولسان نقش بیشتری داشته باشد.»

امیدهای گل محمدی به بشار رسن

بشار رسن هافبک عراقی پرسپولیس دیگر بازیکن کلیدی فینال از نگاه ESPN است: «پرسپولیس بعد از محرومیت شش ماهه عیسی آل کثیر توسط AFC ساعاتی قبل از دیدار نیمه نهایی منطقه غرب، به بشار رسن ۲۳ ساله در آن سوی زمین اعتماد می‌کند تا حمله خود را آغاز کند. یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس امیدهایش را به بشار رسن دوخته است که یک گل به ثمر رسانده و دو پاس گل داده است؛ بازیکنی که قرار است بعد از دیدار روز شنبه پرسپولیس را ترک کند.»