به گزارش پارس به نقل از ایسنا، مسابقات دوومیدانی قهرمانی آسیا که از امروز در پونای هندوستان آغاز شده است، در نوبت صبح و بعد ازظهر با بارش باران همراه بود به طوری که دوومیدانی کاران ماده های مختلف در بارش باران در خط مسابقه قرارگرفتند. البته براساس پیش بینی هواشناسی از فردا تا پایان مسابقات دیگر شاهد بارندگی در محل مسابقات نخواهیم بود.

این رقابت ها پیش از این در ماده های دوی ۴۰۰ متر مردان، دهگانه، پرتاب وزنه و دوی ۱۰۰متر مردان پیگیری شده بود. پرش با نیزه از جمله ماده هایی بود که با حضور ۱۲ پرنده برگزار شد.

در این بخش محمد محسن ربانی نماینده ایران بود که قصد داشت، ۴ متر و ۹۰ سانتی متر بپرد، با سه خطای متوالی نتوانست رکوردی را در این مسابقات برای خود ثبت کند. بهترین رکورد شخصی ربانی ۵ متر و ۳۶ سانتی متر است. پرنده هندی هم با شرایطی مشابه ربانی به کار خود در این مسابقات پایان داد.

دو پرنده از چین به ترتیب با رکوردهای ۵ متر و ۶۰ سانتی متر و ۵ متر و ۲۰ سانتی متر عنوان اول و دوم را به خود اختصاص دادند. همچنین عنوان سومی این ماده در آسیا به ورزشکاری از کره جنوبی رسید.

به گزارش ایسنا، ماده هفتگانه هم در روز اول در ماده های دوی ۱۰۰ متر، ۴۰۰ متر، پرش طول، پرش ارتفاع و پرتاب وزنه پیگیری شد که در نهایت عبدالجلیل توماج با ۳۹۴۸ امتیاز بین ۱۲ نفر اول عنوان سومی را به خود اختصاص داد. دیگر نماینده ایران در این ماده هادی سپهرزاد بود که با ۳۷۷۰ امتیاز در رتبه پنجم قرار گرفت.