به گزارش پارس به نقل ازایسنا، تیم ملی بسکتبال جوانان ایران در سومین دیدارش از مرحله یک هشتم پایانی جام جهانی بسکتبال ۲۰۱۳ به مصاف کرواسی رفت و با نتیجه ۸۱ بر ۶۰ تن به شکست داد و حالا باید برای رده های نهم تا دوزادهم جهان مبارزه کند.

ملی پوشان که دیشب دیدار سنگینی برابر کانادا داشتند با ترکیبی جدید وارد بازی شدند در این مسابقه کار را خوب آغاز کردند اما بازهم خستگی و فشار بازی آنها را تحت تاثیر قرار داد و تسلیم حریف قدرتمند خود شدند. جوانان ایران در کوارتر نخست ۲۴ بر ۱۲ برابر حریف مغلوب شدند.

کوارتر دوم ایران در حمله بهتر کار کرد. پرتاب های پیرامونی ایران جواب می داد اما سرعت کرواسی دفاع ایران را باز می کرد. کرواسی در دفاع خوب بود و اجازه امتیازآوری به ایران نمی داد و بالاخره در کوارتر دوم نیز ۲۱ بر ۱۸ ایران را مغلوب کرد.

ایران نیمه دوم را خوب آغاز کرد. ملی پوشان دفاع متمرکزی داشتند و به کرواسی اجازه امتیازآوری نمی دادند. استفاده از توپ های زیر سبد نیز برای ایران امتیاز به همراه داشت و فاصله دو تیم نزدیک بود. جوانان در این کوارتر صاحب توپ و میدان بودند اما دفاع تمام پرس کرواسی کار دست ایران داد و بالاخره این کوارتر با نتیجه ۱۷ بر ۱۶ به سود تیم اروپایی به پایان رسید.

دو تیم در کوارتر چهارم نیز پایاپای کار کردند. ایران همانند کوارتر سوم در دفاع بهتر بود اما نمی توانست در حمله های خود موفق باشد. جوانان ایران در این کوارتر در تلاش بودند تا برابر قهرمان اروپا نتیجه خوبی بگیرند و موفق بودند اما کرواسی در دقایق پایانی کوارتر چهارم صاحب توپ و میدان شد و فاصله اش با ایران را زیاد کرد. کوارتر چهارم نیز ۱۹ بر ۱۴ به سود کرواسی به پایان رسید تا قهرمان اروپا در نهایت ۸۱ بر ۶۰ تیم سوم آسیا را از پیش رو بردارد.

تیم ملی بسکتبال جوانان ایران حالا باید برای رده های نهم تا دوازدهم به رقابت ادامه دهد؛ رده هایی که در هر حال یک گام روبه جلو برای تیم ملی محسوب می شود.