رئال مادرید در نقل و انتقالات تابستانی ۲۰۲۰ یکی از آرام‌ترین سال های خود را به لحاظ جذب بازیکنان جدید پشت سر گذاشت. در حالی که رئیس رئال فلورنتینو پرز به خرید های کهکشانی اش معروف است اما باشگاه مادریدی امسال تنها مارتین اودگارد را به سانتیاگو برنابئو بازگرداند و شاکله اصلی تیم خود را نیز حفظ کرد.

اکثر منابع اسپانیایی معتقد هستند که به جز مسائل اقتصادی یکی دیگر از دلایلی که باعث شد رئال‌مادرید فعالیت چندانی در نقل و انتقالات تابستانی امسال نداشته باشد، برنامه های آنها برای تابستان ۲۰۲۱ محسوب می شود؛ در واقع این باور وجود دارد که فلورنتینو پرز قصد دارد در تابستان آینده رئال را به شکل جدی تقویت کند.

اگرچه از کیلیان امباپه به عنوان گزینه اصلی نقل و انتقالات رئال مادرید نام برده شده است اما طی ماه‌های اخیر بارها گفته شد که ادواردو کاماوینگا پدیده جوان باشگاه رن نیز در تیررس پر افتخار ترین تیم فوتبال اروپا قرار دارد و زین الدین زیدان درخواست کرده او هر طور که شده به سانتیاگوبرنابئو منتقل شود.

کاماوینگا فصل قبل نمایشی خیره کننده در رن داشت و همین باعث شد تا او مورد توجه پاری سن ژرمن و رئال مادرید قرار گیرد.

این هافبک جوان باوجود پیشنهادهای وسوسه انگیز در تیمش باقی ماند اما او دوست دارد که راهی یک تیم بزرگ تر به ویژه رئال مادرید شود.

مدیر برنامه های این بازیکن جوان موسی سیسوکو بود اما او تصمیم گرفت که مدیر برنامه های خود را عوض کند و جاناتان بارنت را به عنوان مدیر برنامه های خود انتخاب کرده است.

بارنت مدیر برنامه گرت بیل است و باوجود آنکه او باعث بازگشت بیل به لیگ جزیره شد  اما طبق اعلام آس رابطه بسیار خوبی با فلورنتینو پرز دارد و همین می تواند یک گام دیگر کاماوینگا جوان را به رئال  مادرید نزدیک کند.

کاماوینگا در فصل جاری ۱۳ بازی برای رن انجام داده و توانسته که یک گل به ثمر رساند.

رئال مادرید با هدایت زیدان مدت هاست که به دنبال تقویت خط میانی خود است. افت تونی کروس و بالا رفتن سن مودریچ باعث شد تا زیدان خواستار جذب پل پوگبا شود اما این انتقال صورت نگرفت و کاماوینگا جوان باتوجه به سبک بازی که دارد گزینه بسیار خوبی برای رئالی ها خواهد بود.