بحران مصدومیت های متوالی در فصل جاری بسیاری از تیم های بزرگ اروپایی را تحت تاثیر قرار داده و لیورپول و بارسلونا دو باشگاهی هستند که در خط دفاعی شرایط دشواری را تجربه می کنند. بارسلونا اخیرا جرارد پیکه را از دست داد و این مدافع 33 ساله و اسپانیایی حدود چهار ماه قادر به همراهی بلوگرانا نخواهد بود.

لیورپول نیز در هفته های اخیر بحران بزرگی داشته و دو مدافع وسط اصلی خود یعنی ویرژیل فن دایک و جو گومز را احتمالا تا پایان فصل در اختیار نخواهد داشت. فابریتزیو رومانو، خبرنگار مشهور ایتالیایی در گزارشی مدعی شد ازکوئیل گارای، مدافع آرژانتینی به عنوان گزینه ای موقت و اضطراری مورد توجه این دو تیم قرار گرفته و بارسلونا و لیورپول به دنبال جذب او هستند.

ازکوئیل گارای مدتی قبل دچار مصدومیت شدید زانو شده و در نهایت قرارداد خود را با باشگاه والنسیا فسخ کرد. این مدافع باتجربه در حال حاضر بازیکن آزاد محسوب می شود و تیم های خواهان مشکل چندانی برای بستن قرارداد با او نخواهد داشت. البته بارسلونا به شدت به دنبال توافق با منچسترسیتی برای خرید اریک گارسیا، مدافع اسپانیایی و جوان این تیم است. قرارداد گارسیا با سیتیزن ها در پایان فصل به اتمام می رسد و اگر باشگاه انگلیسی در فصل زمستان راضی به فروش او به بارسلونا نشود، اریک گارسیا در پایان فصل و به عنوان بازیکن آزاد راهی نوکمپ خواهد شد.