به گزارش پارس، به نقل ازتسنیم، اولین حضور تیم ملی کوبا در لیگ جهانی والیبال در سال ۱۹۹۱ بود. آنها ۸ سال بعد به تنها عنوان قهرمانی خود در WL رسیدند. کوبا که همیشه با تیمی جوان در رقابت ها ظاهر شده، سال گذشته به مقام چهارم لیگ جهانی رسید و نایب قهرمانی مسابقات قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۰ را بدست آورد.

شاگردان « گلداستون اورلاندو ساموئلز بلکوود» در سال ۲۰۱۱ قهرمان مسابقات والیبال منطقه آمریکای شمالی، مرکزی و حوزه دریای کارائیب شدند. آنها با این عنوان، سهمیه جام جهانی ۲۰۱۱ را بدست آوردند و در جام جهانی نیز به مقام پنجم رسیدند. تیم والیبال کوبا در بازی های پان آمریکن سال ۲۰۱۱ و مسابقات جام بزرگ قهرمانان سال ۲۰۰۹ به مقام نایب قهرمانی دست پیدا کرد.

تیم ملی فعلی کوبا با بهره گیری از بازیکنان با استعداد و کادر فنی مجرب و باتجربه، فاصله زیادی با روزهای پرافتخار دهه ۹۰ ندارد. در واقع کوبا ترکیبی از بازیکنان بسیار جوان و بازیکنان باتجربه است که توسط یک مربی آگاه و هوشیار، هدایت می شود.

اورلاندو ساموئلز بلکوود، یکی از موفق ترین مربیان جهان است که در لیگ جهانی ۲۰۱۳ هم هدایت کوبا را به عهده دارد. او که ۱۰ سال سابقه حضور در لیگ جهانی با تیم همیشه مدعی کوبا را دارد، بسیاری از بازیکنانش را از رده سنی نوجوانان و جوانان به تیم ملی آورده است. تجربه زیاد، علم روز دنیا، آنالیز سطح بالا از مشخصات بارز اورلاندو ساموئلز پس از ۲۰ مربیگری برای کوبا است.

اورلاندو ساموئلز، هیچ گاه در طول مسابقه، شاگردانش را سرزنش نمی کند. او با زیرکی خاصی تفکراتش را به بازیکنانش منتقل می کند و در عین حال به آنها آزادی عمل هم می دهد. پروفسور والیبال کوبا، هم حس باارزش پوشیدن پیراهن تیم ملی کشورش را به بازیکنانش تزریق می کند و هم عشق به والیبال را به آنها می آموزد.

تیم ملی کوبا که در گروه دوم لیگ جهانی والیبال با ایران، آلمان، صربستان، روسیه و ایتالیا، هم گروه است در هفته ششم لیگ در سالن « سیوداد دیپورتیوا» شهر هاوانا، میزبان شاگردان ولاسکو است. هر دو بازی ایران و کوبا در ساعت ۵: ۱۰ بامداد روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده انجام می شود.