جواد نکونام سرمربی فولاد خوزستان در گفت‌و‌گویی درباره شرایط و آخرین تغییرات در لیست این تیم اظهار داشت: ابتدا تسلیت می‌گویم به جامعه فوتبال ایران، درگذشت محمود یاروی که بزرگ مرد فوتبال ایران، خیلی از مربیان و بازیکنان به ایشان مدیون هستند، یاوری کسی بود که فوتبال ایران به او مدیون است. درباره یارگیری‌ها نفرات مدنظر را جذب کردیم، روسای هیات مدیره محمدی و گودرزی و همچنین آذری که امیدوارم سلامت باشند و زودتر کنار هم باشیم. شرایط خوبی را برای تیم رقم زدیم با توجه به بودجه تعریف شده شده بازیکنان مدنظر را جذب کردیم. شرایط سخت بود، باتوجه به یک تیم خوب که از پارسال وجود داشت و اضافه کردن بازیکنان جدید، و با توجه به کرونا که می‌تواند به هر تیمی آسیب بزند، نیاز داشتیم بازیکنان جدید را جذب کنیم.

وی عنوان کرد: سازمان لیگ گفته است که می‌توانیم 20 بازیکن در سطح بزرگسالان داشته باشیم، 4 بازیکن زیر 25 سال و بازیکنان 23 سال و امید که نیاز داریم این لیست را پر کنیم. به خاطر بودن بازیکنان جوان در تیم و حضور برخی بازیکنان از لیست 23 سال به لیست 25 سال و قانونی که فقط در فوتبال ایران وجود دارد که اگر بخواهیم بازیکنی هم قرضی به تیم دیگر بدهیم در لیست ما باقی می‌ماند. اما اگر می‌شد که قرض دهیم و بعد در نیم فصل برگردد به تیم خیلی بهتر بود.

نکونام گفت: می‌بایست بازیکنانی که با اهداف تیم نزدیک هستند مانند عارف آغاسی،‌ صابر حردانی، میلاد بدرقه و سینا مریدی حفظ کنیم که بازیکنانی هستند که بیشتر به کار ما می‌آیند. باید بدانیم نمی‌گذاریم هیچ بازیکنی به راحتی از تیم جدا شود اما به دلیل محدودیت در برخی بازیکنان مجبور شدیم. بازیکنان جدا شده اصلا ضعیف نیستند اما آن‌ها در پست‌هایی که می‌خواستیم در اولویت تیمی ما نبودند و الا بازیکنان باکیفیت و خوبی هستند. شاید مجبور شویم یک الی دو بازیکن دیگر فولاد را هم کنار بگذاریم.

سرمربی فولاد گفت: شرایط نقل و انتقالات در فوتبال ایران بسیار پیچیده است. که هم باشگاه‌ها و هم بازیکنان ضربه می‌خورند. اینکه نمی‌توانیم یک بازیکن را قرضی به تیم دیگر بدهیم و پس از اینکه رشد کرد به تیم خودمان برگردانیم یک معضل است. در فوتبال دنیا بازیکن قرضی به تیم دیگر می‌رود و پس از پیشرفت به تیم خود بازمی‌گردد. چیزی که برای ما مهم است این است که امانت دار هستیم و سعی می‌کنیم بهترین بازیکنان را نگه داریم. هواداران نسبت به ما شناخت دارند و می‌توانند ما بهترین تصمیم را می‌گیریم. بازیکنانی که جذب می‌کنیم باید تمام تمرکزشان روی موفقیت فولاد باشد.

نکونام گفت: این قول را به هواداران می‌دهم که مثل پارسال سال فوق العاده‌ای داشته باشیم و آن‌ها را خوشحال کنیم. این راه، راه طولانی است و دوست دارم هواداران این را بدانند که هفته اول و دهم هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد، آخر فصل است که باید جایگاهی داشته باشیم که به آن افتخار کنیم. بازیکنان باید تمام تلاش خودرا بکنند تا سالی فوق العاده داشته باشیم.

سرمربی فولاد خوزستان درباره حضور بازیکنان جوان و تیم‌های پایه در لیست بزرگسالان اظهار داشت: ما در تمرین با 30 الی 35 بازیکن تمرین می‌کنیم و اغلب بازیکنان ما جوانانی هستند که زیر 20 سال و زیر 23 سال است. در سال گذشته اسم‌ها برای ما مهم نبود و دنبال نفراتی بودیم که خوب تمرین می‌کنند. مشکلی نداشتیم که بخواهیم اسم‌ها را از تیم کنار بگذاریم و بتوانیم بازیکنانی که خوب تمرین می‌کنند را به کار گرفتیم. خوشحالم مجتبی نجاریان بازیکن ملی پوش ما است. عارف آغاسی می‌توانست ملی پوش شود، فرشاد احمدزاده سال فوق العاده‌ای داشت و امسال بازیکنان بیشتری در تیم ملی خواهیم داشت. مربی تیم ملی هم بازیکنان را می‌بیند. هر کسی خوب تمرین کند قطعا بازی می‌کند. اسم و ستاره و شرایط برای ما مهم نیست و تمام تلاش ما این است که بهترین بازیکنان که زحمت می‌کشند ، شرایط را فراهم کنیم تا پیشرفت کنند.