کریستیانو رونالدو امیدوار است امشب با گلزنی برابر فرانسه اختلاف هفت گله خود را با علی دایی کم کند، اما فرانسه همیشه حریف دشواری برای این گلزن قهار بوده و رونالدو در پنج تقابل موفق به باز کردن دروازه این تیم نشده است. اولین بار در نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۰۶ بود کریستیانو رونالدو در لباس تیم ملی پرتغال برابر فرانسه ناکام ماند و خروس ها با تکیه بر تک گل زین الدین زیدان از روی نقطه پنالتی راهی فینال جام جهانی شدند.

هشت سال و دو طی دو سال این دو تیم دو مرتبه در دیدارهایی تدارکاتی به مصاف یگدیگر رفتند که کریستیانو رونالدو در این دو مسابقه نیز توفیقی در امر گلزنی نداشت. اما فرانسه و پرتغال در ادامه و در فینال رقابت های یورو ۲۰۱۶ در پاریس یکدیگر را ملاقات کردند که این بار کریستیانو رونالدو در دقایق ابتدایی و با تکل خشن دیمیتری پایت مصدوم شده و با چشمانی گریان زمین را ترک کرد. البته در ادامه پرتغال موفق شد با تک گل ادر فرانسه را مغلوب کند و کریستیانو رونالدو نیز جام را بالای سر ببرد.

اما ستاره ۳۵ ساله و پرتغالی چندی قبل نیز در رقابت های لیگ ملت های ارپا برای پنجمین بار مقابل فرانسه به میدان رفت که این بار نیز اسیر یارگیری مدافعان حریف شده و در باز کردن دروازه این تیم ناکام ماند.