خواکین یکی از بازیکنان اسبق تیم ملی اسپانیا بود که در والنسیا فصل 2008-2009 حضور داشت.

در آن زمان پس از ناکامی والنسیا کیکه سانچس فلورس، باشگاه والنسیا با «رونالد کومان» قرارداد بست و یکی از سیاه‌ترین روزهای خود را تجربه کرد.

رونالد کومان که هم‌اکنون سرمربی بارسلوناست در دوران هدایت والنسیا با اینکه توانست قهرمان کوپادی‌ری شود ولی حضورش در این تیم به 6 ماه هم نرسید.

دعوا و درگیری با بازیکنان بزرگ، اختلافات و شکست‌های سنگین و رسیدن به 2 امتیاز منطقه سقوط باعث شد تا پیش از انتهای فصل او اخراج شود.

خواکین که با بتیس قرار است روز شنبه به مصاف بارسلونا و کومان برود از خاطرات آن زمان گفت. ستاره اسبق تیم والنسیا اظهار داشت: حقیقت این است تجربه با کومان اصلا خوشایند نبود. بدترین خاطرات من با یک مربی در تیم با او رقم خورد. من اگر جای بارسا اومدم او را انتخاب نمی‌کردم زیرا او آدم سودمندی نیست.

وی ادامه داد: خوشبختانه آن سال زیاد طول نکشید و توانستیم فصل را برای خودمان حفظ کنیم. قرار نیست به او سلام کنم و او هم چنین کاری را نخواهد کرد. هر موقع یاد آن زمان و کار با کومان می‌افتم حالم بد می‌شود و ضربه می‌خورم.

او در خصوص بازی با بارسلونا گفت: اگر زمان خوبی برای بازی با بارسلونا باشد، آن زمان امروز است. آنها تیم خوبی هستند و راه پیروزی را بلدند. اگر ما بتوانیم شیوه خودمان را اجرا کنیم می‌توانیم در بازی به پیروزی رسیم.