بارسلونا به مانند تمام تیم‌های اروپایی ماه سختی در پیش دارد.

بارسلونا از شنبه 26 مهر به مدت 22 روز باید 7 بازی را انجام دهد. بازی‌های سختی که مقابل رئال مادرید و یوونتوس نیز باید برگزار کند. این تیم در این مدت 3 بازی اول لیگ قهرمانان اروپای خود را باید برگزار کند که بسیار مهم خواهند بود.

تقریبا هر 3 روز یکبار تیم رونالد کومان باید به مصاف رقیب خود برود و این مسئله باعث شد تا سیستم چرخشی بار دیگر مطرح شود.

البته این اتفاق برای تمام تیم‌های اروپایی‌ مخصوصا آنها که در لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا بازی می‌کنند رخ می‌دهد و همه آنها از شنبه بیش از 20 روز سخت را در پیش خواهند داشت.

با توجه به ویروس کرونا ، بازی‌ها بسیار فشرده شده و می‌توان انتظار داشت تیمی که ترکیب قدرتمند و آماده‌تری در اختیار داشته باشد پیروز این ماه خواهد بود.

به همین دلیل رونالد کومان که با خروج ستاره‌های خود و عدم خرید بازیکنان مدنظرش فصل جدید را آغاز کرده می‌خواهد از شنبه «سیستم چرخشی» جدید خود را آغاز کند.

شنبه در چارچوب هفته ششم لالیگا، بارسلونا میهمان ختافه است.

بازی‌های بارسلونا از شنبه تا 22 روز دیگر به شرح زیر است:

شنبه – 26 مهر؛ لالیگا : ختافه – بارسلونا

سه شنبه – 29 مهر ؛ لیگ قهرمانان اروپا : بارسلونا – فرانس‌وارشه

شنبه – 3 آبان ؛ لالیگا : بارسلونا – رئال مادرید

چهارشنبه – 7 آبان ؛ لیگ قهرمانان اروپا : یوونتوس – بارسلونا

یک شنبه – 11 آبان؛ لالیگا : دپورتیوو آلاوس – بارسلونا

چهارشنبه – 14 آبان ؛ لیگ قهرمانان اروپا : بارسلونا – دیناموکیف

یک شنبه – 18 آبان ؛ لالیگا: بارسلونا – رئال بتیس

طبق خبر اسپورت، کومان که در بازی‌های لالیگایی خود تاکنون از تنها یک ترکیب استفاده کرده مجبور است تغییراتی در تیمش انجام دهد.

ترکیب ثابت کومان در بازی‌های بارسلونا در سیستم  1-3-2-4 به شرح زیر است: 

سرمربی هلندی بارسلونا به دلیل مصدومیت تراشتگن در دروازه‌  از نتو استفاده کرده است.گزارش کامل از ترکیب بارسلونا را در اینجا بخوانید.

دروازه‌بان: نتو

مدافعان وسط: پیکه لنگله ( در بازی آخر مقابل سویا آراخو به دلیل محرومیت لنگله در ترکیب قرار داشت)

مدافعان کناری: سرخیو روبرتو – جوردی آلبا

هافبک‌های میانی: سرخیو بوسکتس – فرانکی دی‌یونگ

هافبک‌های جلو: آنتوان گریژمان، فیلیپه کوتینیو و آنسو فاتی

مهاجم: مسی

به نظر می‌رسد اولین سیستم چرخشی اجرا خواهد شد و در بازی شنبه «میرالم پیانیچ»، «سرجینیو دِست» و «فرانسیسکو ترینکائو» در ترکیب اصلی بارسلونا قرار خواهند داشت.

این بازیکنان برای بارسلونا به میدان رفته‌اند ولی این بار دیگر باید از ابتدا برای بارسلونا به میدان بروند. سرجینیو دِست خرید جدید بارسلونا در بازی سویا دفاع راست بازی کرد و نمایش خوبی از خود به جا گذاشت. او شنبه باید در پست دفاع چپ جانشین آلبا قرار گیرد.

به گفته آ.اس اسپانیا، کومان می‌خواهد به لئو مسی نیز استراحت دهد زیرا او در بازی‌های آرژانتین بسیار بازی‌های پرفشاری را آن هم 90 دقیقه تجربه کرده است.

از روز گذشته در تمرینات بارسلونا ماتئوس فرناندس نیز حضور داشته و به نظر می‌رسد این بازیکن نیز می‌تواند به یک گزینه در ترکیب کومان لقب گیرد.

حضور ریکی پوچ و آلنیا نیز در ترکیب بارسلونا می‌تواند به درخشش تیم کومان کمک کند. هر چند این مربی پیش از آغاز فصل عذر آنها را خواسته بود.

پدری، دمبله و مارتین بریث‌ویت نیز دیگر تعویضی های بارسلونا نام دارند که می‌توانند به عنوان جانشین در ترکیب بارسلونا قرار گیرند.