محمود فکری درمورد شرایط تیم فوتبال استقلال و قبول هدایت این تیم اظهار داشت: از روز اول که با مدیریت تیم نساجی صحبت کردم، اعلام کردند که اگر قرار باشد روزی به استقلال بروم به من کمک خواهند کرد. آنها گفتند که ما استقلالی هستیم و این تیم را دوست داریم و اگر قرار باشد من به این تیم کمک کنند، با من همراهی خواهند کرد.

وی ادامه داد: به هر حال لیگ تمام شد و گزینه‌های استقلال اعلام شدند. من هم یکی از گزینه‌ها بعد از استراماچونی و نوری بودم. باشگاه با من تماس گرفت و من هم بلافصله با مسئولان نساجی صحبت کردم و آنها اعلام کردند که من را کمک خواهند کرد.

فکری افزود: کمک آنها به نوعی نبود که بخواهند مبلغی بابت رضایتنامه بگیرند. به نوعی گفتند که از من حمایت خواهند کرد تا اینکه به مراحل پایانی رسیدیم. اواخر کار مسئولان به من اعلام کردند که تماسی با ما گرفته نشده و احترامی به ما گذاشته نشده است. من هم با استقلالی‌‌ها تماس گرفتم و خواستم که جلسه‌ای برگزار شود. حجت نظری تماس گرفت و جلسه‌ای برگزار کرد و مسئولان نساجی گفتند که فوتبال حرفه‌ای است و باید مبلغی پرداخت شود. استقلالی‌ها گفتند که شرایط ما چندان خوب نیست و نمی‌توانیم این مبلغ را پرداخت کنیم. 

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: وقتی در عمل دیدم که مسئولان نساجی همکاری نمی‌کنند خودم وارد عمل شدم و استعفا کردم. در آن مقطع هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌ بودیم و ممکن بود گزینه جدیدی برای استقلال مطرح شود. با خودم گفتم اگر سرمربی استقلال نشوم هم خانه‌نشین می‌شوم. از خدایم بود که استقلال پول داشته باشد و بخاطر من چند ده میلیارد به نساجی پرداخت کند، اما وقتی شرایط استقلال را دیدم، چنین تصمیمی گرفتم.

وی ادامه داد: علی امیری در یکی از هتل ها با سعادتمند صحبت کرده بود و قول همکاری داده بود. پس از آن، نظری در مصاحبه‌ای موضع باشگاه نساجی را عنوان کرد، اما مدتی بعد نظر آنها تغییر کرد. اگر روز اول شرایط را صادقانه به من می‌گفتند، یک قدم هم به سمت استقلال نمی‌رفتم و پای حرفم می‌ماندم. متاسفانه در بحث قراردادم صداقت وجود نداشت. نظری جویباری به من گفت که قلعه‌نویی هم قراردادها را نمی‌خواند و امضا می‌کرد. شاید این کار ایراد باشد، اما مرام و معرفت بسیار مهم است.

فکری عنوان کرد: بحث اعتماد بسیار مهم است. بارها به امیری و سایر مسئولان نساجی گفتم که من به شما اعتماد کرده بودم. در بازی با استقلال وقتی به سازمان لیگ مراجعه کردم، از شرایط قراردادم با خبر شدم. به امیری گفتم که مبلغ قراردادم در سال دوم با چیزی که دیدم متفاوت است. قرار بود مبلغی که با نکونام توافق کرده بودند بعلاوه درصدی برای من درنظر بگیرند.

وی ادامه داد: متاسفانه قراردادم منتشر شد و این کار اخلاقی نبود. یکی از بزرگترین اشکالات من این است که همیشه با تمام وجود کار می‌کنم، اما اگر احساس کنم به من دروغ می‌گویند در بهترین شرایط هم نمی‌توانم همکاری را ادامه دهم.

وی درمورد اینکه گفته بود حاضرم خانه‌ام را بفروشم تا پول رضایتنامه‌ام را پرداخت کنم، گفت: من تاوان اعتمادم را باید بدهم. اگر اعتماد نمی‌کردم، آن بند پاک می‌شد. باید تاوان رفاقت و اعتمادم را بدهم و دیگر به کسی اعتماد نمی‌کنم. اگر نیاز باشد خانه‌ام را می‌فروشم تا تاوان اشتباهم را بدهم. اشتباه از من بود و باید تاوان بدم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال درخصوص آخرین شرایط کادر فنی‌اش عنوان کرد: تغییراتی در راه است. باشگاه نساجی با همکاران من صحبت کرده و به توافقاتی رسیده است. مرفاوی و دین محمدی حضور خواهند داشت. برهانی هم اضافه می‌شود. مربی گلر هم باید به ترکیب خود اضافه کنیم. به احتمال فراوان سعید عزیزیان را به استقلال خواهیم آورد، البته باید شرایط قراردادی وی را بررسی کنیم.

فکری درمورد جذب بازیکنان جدید، تصریح کرد: لیست هنوز جا دارد و بازیکنانی که نیاز باشد را باید اضافه کنیم. استقلال نفرات بسیار خوبی دارد و بزرگترین مشکل، فضای بد بین بازیکنان و کادر است. امیدوارم بتوانیم نظم خوبی ایجاد کنیم تا استقلال در آسیا آقایی کند.

وی ادامه داد: ما تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت. من هرچه دارم از استقلال دارم. از پیشکسوتان و همه افرادی که حق زیادی به گردن باشگاه دارند و هواداران رخصت می‌گیرم. امسال همه باید کمک کنند چون در تیم بزرگی همچون استقلال کار سختی خواهیم داشت. اگر با تمام وجود و عشق‌مان کار کنیم، می توانیم به اهداف خود برسیم.