رحمان رضایی پس از تساوی ذوب‌آهن مقابل نساجی مازندران در مورد اینکه آیا بدنسازی سبزپوشان ادامه خواهد داشت، عنوان کرد: بله، مطمئنا تا آخر هفته چهارم بدنسازی ادامه خواهد داشت. هفته پنجم و ششم برای کارهای سرعتی اقدام می‌کنیم ولی خوب ما در هفته سوم هستیم و تیم نیاز به بدنسازی بیشتری دارد.کارهای تاکتیکی را هم از این هفته به نسبت قبل بیشتر کرده‌ایم اما احتیاج به زمان داریم.

رضایی با اشاره به نفرات حاضر در ذوب‌آهن ادامه داد: با توجه به اینکه چند بازیکن‌مان نیستند، 3-4 بازیکن هنوز به آمادگی نرسیده‌اند و همچنین هنوز سه نفر از سهمیه‌های ما مانده‌اند که باید جذب شوند. مهاجم خارجی ما نیز هنوز به تیم ملحق نشده است. مطمئناً برای هفته‌های آینده اگر مدیریت باشگاه و هیأت مدیره سعی کنند سه بازیکنی که سهمیه ما هستند را زودتر جذب کنند و بازیکن خارجی ما هم برسد تیم بهتر می‌شود.

سرمربی تیم ذوب‌آهن گفت: امیدوارم هرچه سریع‌تر این مساله اتفاق بیفتد. شدیداً با فقدان بازیکن مواجه هستیم‌. در خیلی از پست‌ها بازیکن نداریم و امروز از جوان‌ها استفاده کردیم. درست است که آنها جوان هستند و دوندگی در تیم وجود دارد اما شارژ تجربه، نگه داشتن توپ و کارهای ترکیبی آنطور که دوست دارم اتفاق نمی‌افتد. این به خاطر کمبود تجربه بازیکنان جلویی تیم است.

وی افزود: مهاجم ما یک بازیکن 17 ساله است که واقعاً علی‌رغم جوانی زحمت می‌کشد و در اکثر بازی‌ها در بیشتر دقایق بازی می‌کند. در خط هافبک هم ما با کمبود شدید بازیکن مواجه‌ایم و یک جایگزین خوب نداریم. امیدوارم این بازیکنان هرچه زودتر ملحق بشوند تا بتوانیم ترکیب اصلی تیم را داشته باشیم و در بازی‌های بعدی با بازیکنانی که لازم داریم به میدان برویم. 

رضایی در پاسخ به این سؤال که پس از سه بازی تدارکاتی روند پیشرفت ذوب‌آهن را چطور می‌بیند، عنوان کرد: ما الان در بدنسازی هستیم. دیروز صبح و بعدازظهر تمرین کردیم و روزهای قبل از آن همینطور بود. باید این را در نظر بگیرید که بدن‌ها سنگین است و آثار بدنسازی در بدن‌ها هست.

وی ادامه داد: شادابی و طراوات هنوز به تیم منتقل نشده، مطمئناً هرچه جلوتر برویم طراوات، شادابی، تحرک و سرعتی که بازیکنان لازم است داشته باشند، می‌آید. می‌بینیم که خیلی از بازیکنان کند هستند و به همین خاطر در گردش توپ ضعیف عمل می‌کنیم. اینها نشان می‌دهد که هنوز وضعیت بدنسازی روی بدن بازیکنان تاثیر دارد و باید این مساله در هفته‌های آینده حل شود.

سرمربی ذوب‌آهن اصفهان در مورد اینکه به خاطر درخواست‌های بالای بازیکنان، ذوب‌آهن برای جذب بازیکن جدید به مشکل خورده است، گفت: بله، برخی از بازیکنان قیمت‌های بالایی دارند. با قیمت‌هایی که گفته می‌شود، 4 میلیارد، 5 میلیارد و 6 میلیارد نمی‌توانیم بازیکن بگیریم. در توان ما نیست.

رضایی با اشاره به ارقام‌نجومی بازار نقل و انتقالات تصریح‌کرد: بالاخره معیارهایی است که با توجه به کمبود بازیکن در لیگ ما وجود دارد. در بازار نقل و انتقالات می‌بینید که بازیکنان زیادی حضور ندارند. 4-5 بازیکن خوبند و بقیه در حد متوسط هستند. خیلی از تیم‌ها بازیکنان خوب را گرفته‌اند و الان انتهای بازار نقل و انتقالات حساب می‌شود.

وی با اشاره به کمبودهای تیمش افزود: در این سه بازی دیدیم که در پست هافبک دفاعی، پشت مهاجم، شماره10 و وینگر راست بازیکن نداریم. امروز مهاجم خارجیمان را حدود 20 دقیقه به بازی گرفتیم چون بدن او آماده نیست. دفاع چپ و وینگر راست ما هم همین شرایط را دارند و آماده نیستند. اینها تازه به تیم ملحق شده‌اند و شرایط بدنی آنها در حد یک ربع تا 20 دقیقه است.

رضایی افزود: الان اگر حساب کنیم هفت بازیکن ما شرایط یکسانی با بقیه تیم ندارند و هم به لحاظ تاکتیکی و هم از نظر بدنسازی خیلی عقب هستند که امیدوارم  سریع‌تر به تیم ملحق شوند.

سرمربی تیم ذوب‌آهن اصفهان در مورد اینکه آیا 20 روز زمان کافی برای این کار است، گفت: خیلی زیاد است و ما باید حداکثر تا آخر هفته آینده این بازیکنان را داشته باشیم. 20 روز بعد بازی‌ها شروع می‌شود و اگر این شرایط باشد انگار با نصف تیم به زمین رفته‌ایم.

وی در خصوص اینکه آیا زمان اعلام شده شروع رقابت‌های لیگ برتر، کار را سخت نمی‌کند، عنوان کرد: بالاخره تصمیمی است که فدراسیون و سازمان لیگ گرفته اند و من به این قضیه ورود نمی‌کنم. به احتمال زیاد همه جوانب را در نظر گرفته‌اند. تاریخی که اعلام کرده‌اند تقریباً برای بدنسازی و آماده‌سازی تیم‌ها بین شش تا هفت هفته بود و روی همین پیش‌بینی، در نیمه آبان‌ بازی گذاشتند. فکر نمی‌کنم این مسئله با  توجه به زمانی که داریم برای تیم‌ها زمان کوتاهی باشد و مناسب است.

رضایی در مورد اینکه با این حساب این مدت غیراستاندارد نیست، گفت:‌ بله، ولی برخی‌ تیم‌ها سریع اقدام و تیم‌شان را تکمیل کردند اما تیم ما متأسفانه هنوز تکمیل نیست. کمی عقب هستیم و امیدوارم این قضیه سریع‌تر درست شود.