محمد فنایی کارشناس داوری فوتبال کشورمان ، درباره ارزیابی اش از قضاوت دیدار پرسپولیس ایران و النصر عربستان عنوان کرد: داوری در مجموع در این بازی قضاوت خوبی داشت، اما صحنه‌های، پنجاه پنجاه را بیشتر به نفع تیم عربستانی سوت می‌زد.

در ارتباط با پنالتی داور به‌ درستی پنالتی را برای النصر گرفت، مدافع پرسپولیس ، بشار رسن دست مهاجم النصر را گرفت و باعث به زمین افتادن او شد، در صحنه اخراج هم داور به درستی کارت زرد دوم را به احسان پهلوان نشان داد که اگر ضربه پهلوان کمی پایین‌تر برخورد می کرد منجر به اخراج مستقیم او می شد.

فنایی کارشناس داوری درباره محرومیت مهاجم پرسپولیس ایران عیسی آل کثیر عنوان کرد: متاسفانه این حرکت مهاجم پرسپولیس اصلا حرکت جالبی نبود. بازیکن‌های ما باید بدانند که مسئولان afc منتظر همچنین صحنه‌هایی هستند که بازیکن‌های ما را محروم کنند و ما نباید به آن‌ها بهانه این کار را بدهیم، اما متاسفانه این حرکت مهاجم پرسپولیس همان چیزی بود که afc برای ضربه زدن به نماینده ایران به آن نیاز داشت، به هر حال امیدوارم مدیران پرسپولیس به این حکم ناعادلانه اعتراض کنند که شاید میزان محرومیت کاهش پیدا کند.

فنایی در ارتباط با استفاده از var در این مسابقات عنوان کرد: تشکیلات آسیا و قطری‌ها زیاد برای استفاده از این امکانات آماده نیستند، چون داوران var هم همین داوران آسیایی هستند و متاسفانه سطح داوران آسیایی هم در حال حاضر بسیار پایین‌تر از سطح استاندارد است.