«سیروس دین‌محمدی» اظهار داشت: الشرطه در نیمه نخست دیدار با استقلال مالکیت توپ را در اختیار گرفت و یکی از ارکان موفقیت آنها خط هافبک این تیم بود.

وی افزود: الشرطه تیم دونده‌ای است که فوتبال را فیزیکی بازی می‌کند و این خصوصیت بارز تیم‌های عراقی است که با استفاده از چنین حربه‌ای ضعف‌های دیگر خود را پوشش می‌دهند.

پیشکسوت استقلال خاطرنشان کرد: آبی‌پوشان وقتی خط میانی را به الشرطه واگذار کردند این فرصت را در اختیار آنها قرار دادند تا فضا برای بازی‌سازی و خلق موقعیت بر روی دروازه استقلال ایجاد کنند و چند بار صاحب فرصت شدند که شانس با آبی‌پوشان یار بود که فقط یک بار دروازه‌شان باز شد.

دین‌محمدی تصریح کرد: استقلال در نیمه دوم تاکتیک خود را عوض کرد و با آمدن علی کریمی به زمین ضعف خود در نیمه اول را پوشش داد و برتری‌اش را در خط هافبک به الشرطه دیکته کرد.

وی تاکید کرد: مهدی قائدی و شیخ دیاباته با روزهای اوج خود فاصله داشتن اما نظر شخصی من این است مجید نامجومطلق می‌توانست دیاباته را در زمین نگه داشته و با آوردن محمد دانشگر به خط حمله استقلال کمک کند چرا که دیاباته در یک لحظه این توانایی را دارد جریان بازی را تغییر دهد.

بازیکن اسبق استقلال در پایان گفت: ارسلان مطهری هر وقت در ترکیب استقلال به میدان رفته عملکرد خوبی داشته و با توجه به اینکه استقلال در دیدار با الاهلی نیاز به پیروزی دارد باید از ابتدا در ترکیب ثابت به میدان رود.

دیدار تیم‌های استقلال و الشرطه عراق روز یکشنبه با نتیجه یک بر یک به پایان رسید.