اولین کنگره فیفا به صورت وبیناری فردا (جمعه 28 شهریور ماه) برگزار خواهد. تصویب بودجه اصلاح شده و گزارش سالانه فیفا از جمله موارد اصلی در دستور کار این مجمع است.

به دلیل محدودیت‌های سفر و سایر اقدامات اعمال شده در واکنش به بیماری همه‌گیر ویروس  کرونا ، فیفا تصمیم گرفته که مجمع سالانه گردهمایی اعضای خود را سازماندهی کند.

بدنه جهانی پیش بینی کرد 120 میلیون دلار (91 میلیون پوند / 102 میلیون یورو) درآمد در بودجه چهار ساله تجدید نظر شده خود تا سال 2022 کاهش یابد که قرار است در طی کنگره توسط اعضا تصویب شود.

 تأثیرات منفی همه گیری ویروس کرونا در فوتبال و فیفا نیز در طول کنگره مورد بحث قرار خواهد گرفت.

به عنوان بخشی از برنامه کمک به فدراسیون‌های ملی، فیفا قصد دارد 1.5 میلیارد دلار (1.1 میلیارد پوند / 1.3 میلیارد یورو) بودجه برای کاهش نگرانی‌های مالی در فوتبال در سراسر جهان پرداخت کند.

فیفا همچنین قرار است تغییراتی را در اساسنامه‌اش داشته باشد که به اعضا اجازه می دهد جلسات با کنفرانس تلفنی، کنفرانس ویدیویی یا وسیله ارتباطی دیگری برگزار شود.

همچنین اگر اعضا نتوانند به صورت حضوری در جلسه حاضر شوند، به صورت مجازی در جلسه غیرحضوی و آنلاین حاضر خواهند شد. در حالی که رای گیری به صورت غیرحضوری نیز هنگام برگزاری کنگره از راه دور مجاز خواهد بود.