به گزارش پارس ، عباس ترابیان در گفت وگو باایسنا درباره وضعیت اسپانسرینگ تیم ملی فوتبال پس از صعود به جام جهانی گفت: برخی برندها که در تلویزیون به عنوان حامی ورزش ایران مطرح می شوند و قبل از بازی های ملی فوتبال تبلیغشان پخش می شود حامی فوتبال نیستند چون هیچ قراردادی با فدراسیون فوتبال ندارند. این کار صدا و سیما تخلف است.

وی ادامه داد: متاسفانه صدا و سیما با پخش تبلیغ این شرکت ها قبل از بازی های فوتبال ملی به آنها کمک می کند که کار غیرقانونی انجام دهند. این برندها تا وقتی با فدراسیون قرارداد نبندند نمی توانند هرجا خواستند تبلیغ خود را به عنوان حامی فوتبال پخش کنند. ضمن این که اگر اینها حامی ورزش هستند چرا قبل از پخش بازی های تنیس تبلیغ خود را پخش نمی کنند و فقط بازی های فوتبال ملی را برای پخش تبلیغ خود انتخاب می کنند؟

ترابیان در ادامه با لحنی جدی تر گفت: از شرکت های متخلف اسم نمی برم چون معتقدم که آنها هنوز فرصت دارند که برای عقد قرارداد به فدراسیون بیایند ولی اگر این اتفاق رخ ندهد و وضعیت به همین منوال پیش برود اسم آنها را می گویم و این مساله به نفع آنها نخواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با این شرکت ها برای قرارداد مذاکره ای داشته است یا خیر، گفت: یکی از همین حامی ها سه بار متوالی تا پای امضای قرارداد رسید ولی متاسفانه به دلایل مختلف کنار کشید. آنها فقط ما را به خود مشغول و وقت ما را تلف کردند. ما برای تهیه مفاد قرارداد با آن شرکت چند ساعت جلسه داشتیم و بند بند قرارداد را بررسی کردیم اما متاسفانه صدا و سیما به آنها کمک کرد. صدا و سیما فقط به منافع خودش فکر می کند و به هیچ وجه به کمک فوتبال نمی آید. صدا و سیما از این شرکت ها پول کلان می گیرد و به صورت غیرقانونی از آنها به عنوان حامی فوتبال یا ورزش نام می برد و در واقع با این کارش از فوتبال سوءاستفاده می کند.

دبیر کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال هم چنین درباره اسپانسر پیراهن تیم ملی در مدت باقی مانده تا جام جهانی گفت: در حال حاضر قراردادمان با یکی از اسپانسرهای پیراهن هست که باید تمدید شود ولی با این حال دو اسپانسر مطرح هم به ما پیشنهاد داده اند که مشغول بررسی هستیم تا تصمیم اساسی بگیریم.

وی درباره اسپانسرهای دیگر هم گفت: قرارداد مربوط به تهیه لباس داوران و تبلیغات روی آن را بسته ایم و به دنبال یک قرارداد جدید هستیم که اسپانسر اصلی یا همان حامی اول را انتخاب کنیم.

ترابیان هم چنین در پاسخ به این سوال که آیا اسپانسر لباس تیم ملی باید جزو پنج برند معرفی شده از سوی فیفا باشد، گفت: فیفا پنج برند را معرفی کرده اما تحت شرایطی ممکن است برند دیگری را هم تایید کند بنابراین لزومی ندارد که اسپانسر لباس تیم ملی حتما جزو آن پنج شرکت باشد.

وی درباره ی حق پخش بازی های تیم ملی هم اظهار کرد: از دو سال پیش با شرکت خارجی ام. بی. سیلوا قراردادی بسته ایم که برای پخش بازی های خارجی تیم ملی مبلغی را به فدراسیون می دهد. این قرارداد هنوز پابرجاست و ما برای پخش بازی های تیم ملی در خارج از کشور با صدا و سیما طرف نیستیم ولی صدا و سیما با آن شرکت تعامل دارد.

وی در پایان درباره زمان تصمیم گیری درباره اسپانسر اصلی تیم ملی گفت: پس از صعود به جام جهانی هنوز جلسه ای نداشته ایم و منتظریم که آقای کفاشیان از کره جنوبی بازگردد تا جلسه کمیته بازاریابی را تشکیل دهیم.