علی اکبر یوسفی با بیان این مطلب اظهار داشت: ما همیشه از نفر اول یا دوم جهان شکست خورده ایم و فاصله مان با خوب های جهان زیاد نبوده است و اصلا اینطور نیست که به نفر پنجم دنیا ببازیم.

وی تاکید کرد: من و امین میرزازاده در رقابت های جوانان و امیدهای جهان طلا گرفته ایم پس می توانیم در رده بزرگسالان نیز روی سکو قرار بگیریم.

یوسفی در مورد وضعیت تمریناتش در مدت تعطیلی اردوی تیم ملی گفت: در این مدت با مربیان و چند تن از بچه های باشگاه در سالن مان زیر نظر هاشم و صابر میرزاده تمرین کردیم.

وی درباره برگزاری رقابت های لیگ برتر عنوان کرد: وقتی مسابقات لیگ برگزار شود تَن ما بعد از ماه ها تعطیلی تمرین تیم ملی به حریفان می خورد و پس از مدت ها دوری از مسابقه روی تشک خواهیم رفت. ضمن اینکه نفرات چهارم و پنجم هر وزن به واسطه لیگ می توانند با نفرات برتر کشتی بگیرند و پیشرفت کنند.

یوسفی در پایان با اشاره به اینکه در کودکی کشتی گیر آزادکار بوده خاطرنشان کرد: در مازندران و در همه روستاها مردم کشتی محلی می گرفتند. پدر، عموها و دایی های من هم کشتی گیر بودند. در ۷-۸ سالگی به سمت کشتی آزاد رفتم، یکی دو سال هم تمرین کردم ولی دیدیم وقتی به جایی نمی رسم در نهایت پیش آقای میرزاده تمرینات فرنگی را شروع کردم که به لطف خدا و زحماتی که خانواده و مربی ام کشیدند تا الان که نتیجه مطلوب بوده است.