به گزارش پارس ، به نقل از باشگاه خبرنگاران علی کفاشیان رییس فدراسیون فوتبال در گفتگو با یک برنامه زنده تلویزیونی گفت: خوشحالیم که تیم ملی کشورمان با اقتدار به جام جهانی صعود کرد. ما از گذشته هم عادت داشته ایم که دربازی های ساده و ابتدایی خوب کار نکنیم تا به روزهای سخت برسیم و به هر صورت توانستیم خیال خودمان و مردم را از بابت صعود راحت کنیم.

وی افزود: در سه بازی حساس مقابل قطر، لبنان و کره جنوبی کار سختی در پیش داشتیم و البته توانستیم بهترین استفاده را کنیم و نتیجه بسیار خوبی کسب کنیم. اگر در کره حتی یک امتیاز از دست می دادیم به پلی آف می رفتیم و کارمان برای صعود بسیار دشوار می شد.

قطری ها پای حرف هایشان نایستادند

کفاشیان اظهار کرد: وقتی ما تیم ملی قطر را شکست دادیم مسوول فدراسیونش قول داد برای حفظ حیثیت فوتبالشان در مقابل ازبکستان تمام توان خودش را بگذارد. اما متاسفانه شاهد بودیم که آنها حتی ۵ بازیکن اصلی شان را به مسابقه نبردند ولی هرگاه خدا بخواهد کسی را بالا ببرد هیچ کس دیگر کاری از پیش نمی برد.

وی تاکید کرد: ناراحتی ما از این است که قطری ها به وعده های خود عمل نکردند و البته من خوشبینم و امیدوارم که آنهاتبانی نکرده اند.

بازی های تدارکاتی با تیم های قوی برگزار می کنیم

رییس فدراسیون فوتبال بیان داشت: جلسه سه ساعته ای با کی روش داشتیم که سرمربی تیم ملی در آن برنامه لیگ و تیم ملی را مشخص کرد.

وی افزود: تصمیم داریم تا با تیم های قوی مسابقات تدارکاتی داشته باشیم و کی روش نیز لیگ را با دقت رصد می کند و امیدواریم تیم ملی در آینده خوب کار کند و خوب هم نتیجه بگیرد.

هیچوقت از ماندن یا رفتن حرفی نزده ام

کفاشیان ادامه داد: هیچوقت از ماندن و رفتن حرف نزده ام. دوست دارم که اگر کسی بتواند بهتر از من کار کند جایگزینم شود اما در حال حاضر برنامه های زیادی در پیش داریم.

وی افزود: در آبان ماه کنگره ای داریم که بلاتر به کشور می اید و برنامه های دیگری نیز داریم. دوست دارم هر اتفاقی به نفع فوتبال است رخ بدهد. من به خدمت کردن فکر میکنم. نباید کشتی فوتبال را وسز دریا رها کرد و شاید ماندنم در فوتبال به یک یا دو سال بکشد.

اختلافات را کنار بگذاریم و فقط حمایت کنیم

رییس فدراسیون فوتبال گفت: اختلاف سلیقه ها گاهی مشکل ساز می شود. کمبودها، عدم وجود امکانات و اختلاف ها گاهی کار را مشکل می کند. بسیاری از کشورها بودجه های چندین برابر ما دارند و اما ما نتایج به مراتب بهتری گرفته ایم.

کفاشیان تاکید کرد: ما در فوتبال بزرگسالان-نوجوانان-ساحلی و فوتسال نتایج خوبی کسب کرده ایم و حالا باید اختلافات را کنار بگذاریم و فقط حمایت کنیم.

سعی میکنیم پاداش به همه تعلق بگیرد

کفاشیان در خصوص پاداش قهرمانی به بازیکنان گفت: گفته بودیم پاداش به بازیکنانی نظیر دژاگه و رحمتی تعلق نمی گیرد اما حالا تمام تلاشمان را می کنیم تا این بازیکنان را نیز در لیست پاداش قرار بدهیم چراکه زحمت زیادی برای تیم ملی کشیده اند و آنها نیز در موفقیت تیم تاثیرگذار بوده اند.

رییس جمهور همیشه از ما حمایت کرد

رییس فدراسیون فوتبال عنوان کرد: احمدی نژاد در مقاطع مختلف حمایت های ویژه ای از تیم ملی داشت. احمدی نژاد از ما فوتبالی تر است و شناخت خوبی روی این رشته دارد.

وی افزود: رییس جمهور پیشنهاد کرده است تا برنامه یکساله تیم ملی در نظر گرفته شود و بودجه آن نیز مشخص شود تا بودجه مورد نیاز در همین دولت تامین شود. اگر این اتفاق بیفتد خیالمان راحت میشود.

وی بیان کرد: در این صورت می توانیم به فکر تیم های پایه و جوان ترها باشیم. اردوهای تیم ملی نیز از مردادماه آغاز میشود و باید با تیم های قوی بازی تدارکاتی داشته باشیم تا برای جام جهانی آماده شویم.

استقلال نیز مثل تیم ملی است

کفاشیان اعلام داشت: با روحیه خوب بازیکنان تیم ملی باید گفت تیم استقلال نیز مثل تیم ملی است و معتقدیم که باید از تیم ملی حمایت همه جانبه کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در مورد نام جعلی لیگ خلیج عرب نیز از طریق سفارت ایران در امارات قضیه را پیگیری خواهیم کرد و بدون شک دراین زمینه کوتاه نخواهیم آمد