به گزارش پارس ، غیرات تورلی خانف در گفت و گو بافارس از قزاقستان در خصوص برگزاری این رقابت ها گفت: باعث افتخار است که میزبانی این رقابت ها را برعهده داریم. بنابراین سعی کرده ایم به بهترین شکل این مسابقات را برگزار کرده و نظر مهمانان و شرکت کنندگان را جلب کنیم.

وی ادامه داد: در نهایت امیدوارم همین روند را در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۴ قزاقستان ادامه دهیم و بتوانیم با موفقیت هر دو رقابت را به پایان برسانیم.

تورلی خانف یادآور شد: تعداد تیم های شرکت کننده همراه با ترکیب اعزامی آنها نشان می دهد که سطح برگزاری با حضور تیم هایی مانند چین، کره شمالی و جنوبی و همچنین ایران بسیار بالا بوده و از فشردگی خاصی برخوردار است.

وزنه برداری ایران و قزاقستان در یک سطح است

وی در خصوص شناختش از وزنه برداران ایرانی گفت: روابطمان با ایران مهم است و از آنجایی که مرز آبی مشترک داریم، دوست داریم آن را توسعه دهیم، البته این روابط از گذشته تا به امروز همواره خوب بوده است. دو کشور در وزنه برداری در یک سطح هستند و بر همین اساس علاقمندم در میدان رقابت ورزشی هم رقابت خوبی را از دو تیم شاهد باشم. قزاقستان هم شاید در این رقابت ها دو مدال طلا کسب کند.

ترجیح دادیم ایلین استراحت کند

رئیس فدراسیون وزنه برداری قزاقستان در مورد علت غیبت ایلین ایلیا، قهرمان وزنه برداری قزاقستانی المپیک در رقابت های قهرمانی اسیا گفت: می خواستیم به نسل جدید ورزشکاران کشورمان فرصت دهیم. ایلین هم چون قهرمان المپیک بود، تصمیم گرفتیم در سال بعد از المپیک استراحت کند. ما به غیر از دو نفر، برای رقابت های آسیا به سایر نفرات تیم استراحت دادیم.

تولی خانف که همزمان با ریاست فدراسیون وزنه برداری ریاست چند فدراسیون دیگر از جمله کشتی را هم عهده دار است، در مورد احتمال حذف کشتی از المپیک گفت: در صورتی که این اتفاق بیافتد برای هر دو کشور بد خواهد شد، چراکه هم ایران و هم قزاقستان کشتی گیران خوبی دارند که در صورت حذف کشتی ورزش هر دو کشور لطمه خواهد خورد.