به گزارش پارس به نقل از مهر، رحمان احمدی در خصوص پیروزی تیم ملی ایران مقابل کره جنوبی و صعود به جام جهانی گفت: یکی از بهترین لحظات زندگی ام با شنیدن سوت پایان مسابقه رقم خورد زیرا ما به جام جهانی رسیدیم و من از ته قلب خوشحال بودم از یک سو برای مردم ایران و از سوی دیگر برای ملی پوشان و خصوصا خودم که در این مدت فشارهای زیادی را تحمل کردم و حالا در جام جهانی هستیم.

وی در مورد صحبت های سرمربی کره جنوبی هم اظهار داشت: این جوی بود که سرمربی آنها علیه ما راه انداخت. اتفاقی که باعث شد انگیزه ملی پوشان ایران چندین برابر شود. ما به کره رفته بودیم تا با کسب پیروزی مستقیما به جام جهانی برویم که خوشبختانه با تدبیر کادر فنی و بازی هوشمندانه نفرات تیم توانستیم به گل برسیم و با محافظت از آن در نهایت با عنایت خداوند به جام جهانی صعود کردیم.

دروازه بان شماره یک تیم ملی ایران در ادامه یادآور شد: در بازی با عمان متاسفانه گزارشگر بازی با آب و تاب در مورد اشتباهات ملی پوشان صحبت می کرد انگار از کسی خط گرفته بود همانطور که در بازی پرسپولیس با پیکان هم اعلام کرد دو گلر تیمها خارجی هستند موضوع بدی که نشان دهنده مشکلات دروازه بانی در ایران است.

وی اضافه کرد: او می گفت در بازی با کویت اشتباهات فاحشی از سوی دروازه بان صورت گرفت. سئوال من این است کدام اشتباه؟ ما یک گل خوردیم آن هم از روی نقطه پنالتی که با اشتباه داور اعلام شد. بحث علاقه به فرد و باشگاه در روزهایی که تیم ملی بازی های مهمی دارد باید کنار گذاشته شود زیرا بحث شخص نیست و بحث موفقیت فوتبال ملی ایران مطرح است.

احمدی با اشاره به اینکه وقتی یک مربی بازیکنی را در زمین می گذارد باید همه به خاطر فوتبال ملی از این مسئله حمایت کنند و خاطرنشان کرد: وقتی یک بایکن در تیم ملی بازی می کند نباید رنگ ها اهمیتی داشته باشد. درست است خیلی ها دوست دارند با بازیکنان استقلال و پرسپولیس عکس بگیرند اما در تیم ملی بازیکن یک باشگاه بودن ملاک نیست بلکه همه یک تیم هستند آن هم به نام تیم ملی ایران.

دروازه بان تیم ملی ایران در مورد مصاحبه رحمتی که گفته است برای موفقیت رحمان احمدی صلوات فرستاده است تصریح کرد: به نظر من دعا برای کل تیم است و اینکه اعلام شده با من تلفنی صحبت کرده اند درست نیست. تا قبل از بازی تلفن من خاموش بود و تنها همسرم آن هم از طریق تلفن هتل با من صحبت کرده است. در مجموع دوستان برای کل تیم دعا کرده اند و من از آنها متشکرم.

وی گفت: هیچ کس از آینده خبر ندارد من سعی می کنم در باشگاه جدیدم بهترین عملکردم را ارائه کنم تا بتوانم به باشگاهم کمک کنم. همچنین آمادگی ام را از همه لحاظ حفظ می کنم تا اگر تیم ملی به من نیاز داشت باز هم برای موفقیت تیم تلاش کنم.

احمدی با بیان اینکه صد درصد دوست دارد در جام جهانی هم بازی کند تصریح کرد: چه اتفاقی می افتد معلوم نیست تمام بازیکنان سعی می کنند در این فصل عملکرد قابل قبولی را ارائه کرده و نظر کادر فنی را برای همراهی تیم ملی در بزرگترین میدان فنی جهان جلب کنند. حضور در جام جهانی آرزوی هر بازیکنی است و امیدوارم تا آن زمان مشکلی پیش نیاید و بتوانم در خدمت تیم ملی باشم.

وی با بیان اینکه مشکل بازیکنانی که در استقلال و پرسپولیس بازی نمی کنند این است که عملکردشان به چشم نمی آید اضافه کرد: با این شرایط هم به تیم ملی دعوت شده ام زیرا مربی دروازه بانها تمام بازیها را نگاه می کرد سر تمرینات تیم می آمد. من هم از روزی که دعوت شدم مانند سایر دروازه بانها تلاش کردم بهترین عملکرد را داشته باشم و شماره یک را ببوشم که خوشبختانه نظر سرمربی را جلب کردم.

با اشاره به اینکه در این اردو هر سه دروازه بان حاضر از نظر بدنی و فنی در شرایط خوبی بودند و با رفاقتی مثال زدنی با همدیگر تمرین می کردند ادامه داد: فکرش را نمی کردم که شماره یک تیم ملی را بپوشم. من در این مدت تلاش زیادی کردم و خوشبختانه توانستم اعتماد کادر فنی را جلب کنم.

دروازه بان شماره یک تیم ملی در مورد اینکه ممکن است رحمتی بار دیگر به تیم ملی بازگردد اظهار داشت: این مسئله اصلا مهم نیست و به نظر سرمربی بر می گردد که آیا کی روش نباشد و مربی بعدی دروازه بانی ام را قبول نداشته باشد اما و اگر ها زیاد است و نمی شود پیش بینی کرد اما من سعی می کنم در باشگاهم بهترین باشم تا بتوانم بازیکن تاثیرگذاری برای تیم ملی باشم.

احمدی صحبت هایش را این گونه ادامه داد: در این مدت فشار زیادی روی من بود اما تلاش کردم خودم را آماده این بازی سنگین کنم صد درصد تماشاگران کره ای هم با فشارهای خود کارم را سخت تر کردند ولی خوشبختانه توانستم در آن بازی عملکرد خوبی داشته و نقش کوچکی در موفقیت تیم ملی و صعودش به جام جهانی داشته باشم.

وی در مورد اینکه بعضی ها اعتقاد داشته اند او مرد روزهای بزرگ نیست تصریح کرد: متاسفانه برخی فشارها کیفیت عملکرد بازیکنان را زیر سئوال می برد اما من این را قبول ندارم که مرد روزهای بزرگ نیستم. من در هر بازی سعی می کنم بهترین عملکردم را ارائه کنم. خوشبختانه بازی به بازی اعتماد به نفسم بیشتر شد و در بازی با کره هم عملکرد خوبی داشتم تا تیم ملی بتوانم به جام جهانی برود.

وی در پایان با بیان اینکه برخی بازیکنان که به نظرش قراردادهایشان میلیاردی است گفت: به نظرم هر چه فوتبالیست ها پول بگیرند کم است زیرا در دوران بازیگری خود از سلامت و خانواده خود می گذرند ولی نباید بگوییم قرارداد همه بازیکنان میلیاردی است ضمن اینکه امسال تمام تلاشم را بکار می گیرم تا به موفقیت سپاهان نزدیک جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا کمک کنم.