به گزارش پارس نیوز، 

فرزاد آشوبی، بازیکن سابق استقلال و پرسپولیس در مورد دیدار پرسپولیس و پاختاکور که عصر روز دوشنبه در تاشکند برگزار می‌شود، اظهار داشت: به نوعی این بازی حساس‌ترین بازی فصل پرسپولیس به حساب می‌آید از این جهت که تاثیر زیادی در سرنوشت این تیم برای ادامه حضور در لیگ قهرمانان دارد. واقعا حیف است چنین تیم با کیفیتی با کادرفنی عالی در مرحله حذفی لیگ قهرمانان نباشد.

از این‌رو پرسپولیس همه توان خود را در تاشکند خواهد گذاشت تا 3 امتیاز این بازی را کسب کند. نباید غافل شد که پاختاکور یکی از بهترین تیم‌های مرحله گرهی لیگ قهرمانان بوده و دارای 8 ملی‌پوش و کادرفنی کار بلدی است.

پرسپولیس صعود هم نکند باز بهترین نتایج را کسب کرده است

وی در واکنش به این موضوع که برخی اعتقاد دارند در صورت عدم صعود پرسپولیس به مرحله حذفی حضور این تیم در فینال دوره قبل لیگ قهرمانان هم زیر سوال خواهد رفت، یادآور شد: اصلا با این نظر موافق نیستم چون ممکن است در فوتبال هر اتفاقی رخ دهد.

پرسپولیس در نیم فصل اول با همه کمبود‌هایی که داشت در هر سه جام موفق بود. در لیگ امتیازات خوبی جمع کرد و در جام حذفی هم تا نیمه نهایی پیش رفت. مهمتر از آن با شایستگی تمام به فینال لیگ قهرمانان رسید. الان هم شانس اول قهرمانی در لیگ است و به هر دلیل اگر نتواند از گروهی صعود کند باز هم باید برای تیم برانکو ارزش زیادی قائل شد. مطمئن باشید اگر پرسپولیس مقابل پاختاکور به پیروزی برسد آن وقت در این دوره از لیگ قهرمانان هم جزو مدعیان قهرمانی خواهد بود.

نباید انتظار داشت شفر کوتاه بیاید

کارشناس فوتبال ایران با اشاره به دیگر نماینده کشورمان در لیگ قهرمانان و تغییراتی که در استقلال صورت گرفته عنوان کرد: اگر قرار به برکناری وینفرد شفر بود بهترین گزینه برای جانشینی وی فرهاد مجیدی بود از این جهت که او در کنار تیم حضور داشت و شرایط تیمش را به خوبی درک می‌کند.

با این حال نحوه برکناری شفر باز هم نشان داد مدیران ما فاصله زیادی از نظر فکری با همتایان خود در باشگاه‌های حرفه‌ای دنیا دارند. مربی‌ای که تا دو سه هفته پیش از او به عنوان بهترین خارجی تاریخ استقلال یاد می‌کردند بعد از این مدت با یک نامه یا پیام تلفنی عذرش خواسته شد.

کجای دنیا به این شکل مربی خود را کنار می‌گذارند؟ وقتی شما مربی پا به سن گذاشته و با تجربه‌ای چون شفر دارید در هر شرایطی باید حرمت او را نگه دارید. خیلی راحت می‌شد شفر را به باشگاه دعوت کرده و با ذکر دلایل مختلف به وی اعلام می‌کردند برکنار شده و در آن صورت احتمال توافق با وی خیلی زیاد بود اما در شرایط فعلی که به این شکل با او رفتار شده قطعا نمی‌توان انتظار داشت شفر در مورد مسائل مالی با باشگاه استقلال کوتاه بیاید و به تفاهم برسد.

برکناری دایی غیرحرفه‌ای بود

آشوبی اشاره‌ای هم به برکناری علی دایی از سایپا داشت و خاطرنشان کرد: متاسفانه بعد از شفر با علی دایی هم خوب رفتار نشد. در اینکه مدیرعامل یک باشگاه اختیار دارد سرمربی تیمش را هر موقع بخواهد برکنار کند شکی نیست اما این کار باید با احترام انجام شود نه با یک بیانیه. متاسفانه این کار در فوتبال ما باب شده در شرایطی که در باشگاه‌های حرفه‌ای مربی حتی اگر بدترین نتایج را کسب کند با احترام عذر او را می‌خواهند.

انتظار می‌رفت باشگاه سایپا حرمت علی دایی را حفظ کند و پای کارگران زحمت‌کش این شرکت را هم وسط نکشد. پشت کارگران مخفی شدن و با بیانیه مربی را برکنار کردن کاری غیرحرفه‌ای بوده و از عدالت به دور است.

عیار مجیدی در لیگ قهرمانان مشخص می‌شود

وی در پایان درباره بازی استقلال و الدحیل عنوان کرد: الدحیل یکی از بهترین تیم‌های غرب آسیاست که در بازی رفت در یک نیمه موفق شد شکست سنگینی را بر استقلال متحمل کند. این مسابقه یک آزمون سخت و جدی برای فرهاد مجیدی است. مسلما دو بازی استقلال در لیگ قهرمانان سخت‌تر از بازی‌های داخلی این تیم است و در این بازی‌ها مشخص می‌شود که عیار مجیدی چقدر است.

نوع آماده‌سازی روحی روانی بازیکنان، تاکتیکی که اتخاذ می‌شود و ترکیبی که استقلال با آن به میدان می‌رود و در طول بازی تغییراتی که در آن صورت می‌گیرد، همه نشان از تفکرات مجیدی خواهد داشت. حتی اگر در صورت مثبت بودن با نتیجه همراه نباشد باید به این مربی جوان فرصت داد تا فصل بعد هم در سمت خود باقی بماند. از این‌رو دو بازی آسیایی استقلال برای شناخت از تفکرات مجیدی خیلی خوب است و من برای او آرزوی موفقیت می‌کنم.