به گزارش پارس نیوز، 

وینفرد شفر تا پیش از اخراج خود، سخت به دنبال حفظ الهیار صیادمنش بود و به هیچ عنوان موافق تصمیم مدیریت باشگاه نبود و به طور علنی در رسانه‌ها به ابراز نارضایتی و انتقاد از تصمیمات فتحی می‌پرداخت و مدعی می‌شد که صیادمنش به هرشکلی که شده باید در استقلال باقی بماند و به فروش نرسد!

علی خطیر یکی از مدیران باشگاه استقلال که چندان به دور از حاشیه هم نبوده است، فاش کرد که شفر از مدت‌ها پیش ایمیل تعلیق را دریافت کرده بود و می‌دانست که چه آینده‌ای در انتظارش است و به دنبال آن بوده است که پیش از پایان کارش در استقلال، صیادمنش را با خود به آلمان منتقل کند؛ خطیر در این باره اینگونه توضیح داد: باشگاه به شفر با ایمیل، تلگرام، واتساپ و نامه کتبی تعلیقش را اعلام کرده بود، شفر خودش می خواست الهیار صیادمنش را خودش به آلمان ترانسفر کند و وقتی نتوانست این کار را بکند، جریان و هجمه را علیه باشگاه استقلال راه انداخت.

در فوتبال ایران که خبری از حق پخش و کپی رایت نیست و دولت کمک نمی کند و تبلیغات دور زمین به باشگاهها نمی رسد، باید با ترانسفر بازیکنان درآمدزایی کنند. الهیار صیادمنش ۱۰ هزار دلار خریداری شده و چه اشکالی دارد یک میلیون دلار فروخته شود؟ استقلال از فروش سید مجید حسینی و مامه تیام یک میلیون دلار درآمدزایی کرده است، ترانسفر بازیکنان، هنر یک باشگاه است!

وینفرد شفر سرمربی استقلال، پیش‌تر به دنبال خریدهای داخلی و خارجی که ناموفق در باشگاه استقلال ظاهر شدند و هزینه‌هایی سنگین را بر روی دست مدیران گذاشته بود، در کانون اتهامات قرار گرفته بود که با سکوتش در پاسخگویی به این حواشی، شائبه‌ها را بر ضد خود قوت بخشید؛ باید منتظر ماند و دید که پیرمرد محبوب سابق استقلال این بار هم در  برابر چنین ادعاهای تندی سکوت خواهد کرد یا خیر.