به گزارش پارس نیوز، 

در هفته‌ای که گذشت شاهد اتفاقات بسیاری در دنیای ورزش بودیم که به مهم‌ترین رویدادها به شرح زیر اشاره می‌شود:

*برنده هفته: قهرمانی تیم والیبال شهرداری ورامین در جام باشگاه‌های آسیا

رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا هفته گذشته در چین به پایان رسید و تیم والیبال شهرداری ورامین تنها نماینده کشورمان در این مسابقات با غلبه بر تیم پاناسونیک ژاپن به عنوان قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا دست یافت.  قهرمانی که حواشی جالبی را نیز به همراه داشت. پس از پایان این دیدار، تعدادی از بازیکنان دو تیم با هم درگیر شدند. کوبیاک که همواره در رویارویی تیم لهستان با تیم ملی ایران یک چهره جنجالی بوده، در این مسابقه هم ترک عادت نکرد و وقتی بازی به سود شهرداری به پایان رسید، با پوریا فیاضی و چند بازیکن ایرانی دیگر درگیر شد که در نهایت نیز با وساطت داوران، بازیکنان دو تیم بعد از درگیری‌های لفظی، زیر تور آشتی کردند و با یکدیگر دست دادند.

*بازنده هفته: محسن فروزان

گل‌هایی که محسن فروزان دروازه‌بان تراکتورسازی در بازی مقابل سپیدرود رشت دریافت کرد آنقدر عجیب بود که در همان حین بازی می‌شد حدس زد چه بحران بزرگی در انتظار او در تبریز باشد. پس از پایان بازی و حواشی شکل گرفته با تصمیم محمدرضا زنوزی مالک باشگاه، به طور موقت فروزان کنار گذاشته شد تا بعد کمیته انضباطی درباره او تصمیم گیری کند. اما انگار حاشیه‌های این ماجرا تمامی ندارد و طبق شنیده‌ها این بار گلر تراکتورسازی علاوه بر ماجرای بازی سپیدرود درگیر ماجرای اتهام شرط‌بندی نیز شده است. طوری که به گوش می‌رسد فروزان و همسرش به دلیل همین اتهام توسط دادسرای فرهنگ و رسانه بازداشت شدند.

*نقد هفته: وقتی رییس فدراسیون فرافنکی می‌کند

تیم ملی بوکس کشورمان چندی پیش با 9 ملی پوش در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کرد و نتایج تاسف باری را نیز به دست آورد تا بار دیگر مورد انتقاد جامعه ورزش و اهالی رسانه قرار گیرد. اتفاقی که در چند سال اخیر بارها در این فدراسیون رخ داده و حتی در چند سال گذشته مورد نقد خود خانواده بوکس هم قرار گرفته است. این روزها حسین ثوری، رییس  فدراسیون نیز به جای ارائه یک دلیل قانع کننده برای این ناکامی اظهارات جالبی را در مصاحبه خود با رسانه‌ها مطرح می‌کند. طوری که در آخرین مصاحبه خود درباره اظهارات چند روز اخیر کادر فنی تیم ملی بوکس و مقصر خواندن او در ناکامی تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: تا چند روز قبل همه چیز خوب بود و به یک‌باره ورق برگشت. اصلا حادثه پلاسکو هم تقصیر من است!

بدون شک تیم ملی بوکس ایران که خود را برای حضور در رقابت‌های جهانی و انتخابی المپیک آماده می‌کند، باید در شرایط مطلوبی مراحل آمادگی خود را سپری کند. با این وضعیت به نظر می‌رسد حسین ثوری به عنوان شخص نخست فدراسیون بوکس باید به جای این فرافکنی‌ها به دنبال برنامه‌ریزی مناسبی باشد تا بتوانیم شاهد حضور ملی‌پوشان بوکس کشورمان در میدان المپیک باشیم.

*بازی هفته: دیدار پدیده- استقلال

در هفته بیست و هفتم رقابت‌های لیگ برتر تیم فوتبال استقلال تهران در مشهد به مصاف تیم پدیده رفت که در نهایت بازی یک بر صفر سود شاگردان گل‌محمدی به پایان رسید. شکست استقلال مقابل پدیده باعث شد تا کاسه صبر مدیران استقلال لبریز و برای کنار گذاشتن شفر تا پایان فصل هم به او مهلت ندهند. سرانجام یک روز پس از پایان این دیدار سرمربی آلمانی استقلال با حکم اعضای هیئت مدیره باشگاه استقلال برکنار شد و فرهاد مجیدی روی نیمکت این تیم نشست.

*شخصیت هفته: نجمه خدمتی

نجمه خدمتی در فینال تفنگ بادی رقابت‌های تیراندازی جام جهانی چین و کسب سهمیه المپیک پنجم شد و اولین سهمیه المپیک را در تیراندازی گرفت. دیگر تیراندازان کشورمان در این رقابت‌ها موفق به کسب سهمیه نشدند و باید دید در مسابقات آتی چه نتیجه‌ای را کسب خواهند کرد.

*پیشنهاد هفته: بازی نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا

هفته پنجم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا روزهای دوشنبه و سه شنبه در حالی پیگری می‌شود که در سه دیدار حساس نمایندگان کشورمان به مصاف حریفان خود خواهند رفت. سرخپوشان پایتخت در ازبکستان به مصاف پاختاکور خواهند رفت. استقلال تهران نیز با سرمربیگری فرهاد مجیدی در تهران از الدحیل میزبانی می‌کند. در اخرین بازی این هفته نیز تیم فوتبال ذوب آهن در ورزشگاه کربلا مقابل الزورای عراق صف‌آرایی خواهد کرد.