به گزارش پارس نیوز، 

«پدیده و یحیی در مسیر شگفتی!» این تیتر در فصل جاری به اندازه‌ای تکرار شد که عاقبت تیم مشهدی را تا پایان فصل بین مدعیان قهرمانی نگه داشت. هرچند پدیده چند هفته‌ای را لغزید تا جایگاهش کمی به خطر بیفتد اما برتری در بازی بزرگ شنبه شب مقابل استقلال یک بار دیگر شانس‌های از دست رفته را به این تیم بازگرداند تا باز هم یحیی سرمربی پدیده یک‌تنه قهرمان مشهدی‌ها شود. گفت‌وگو با گل‌محمدی را در ادامه می‌خوانید.

از بازی با استقلال و برد شیرینی که مقابل این تیم به دست آوردید، آغاز کنیم.

نتیجه این بازی برای ما اهمیت زیادی داشت چراکه در این هفته‌های پایانی به دنبال کسب سهمیه آسیایی هستیم. در واقع با توجه به زحماتی که بچه‌ها در طول فصل کشیدند کسب نتیجه در این هفته‌های پایانی می‌تواند پاداش مناسبی برای این تلاش‌ها باشد. فکر می‌کنم تا به اینجا به خوبی شایستگی خودمان را برای حضور در بالای جدول و کسب سهمیه آسیایی نشان داده‌ایم. امیدوارم این روند را تا آخرین هفته به خوبی دنبال کنیم و بتوانیم هدیه ارزشمندی به هواداران‌مان بدهیم. خدا را شکر می‌کنیم که این 3 امتیاز حساس را کسب کردیم و شانس خودمان را بالاتر بردیم، حالا بچه‌ها با ‌انگیزه بیشتری این مسیر را تا آخرین هفته دنبال می‌کنند و برای کسب سهمیه تا آخرین هفته می‌جنگیم.

چقدر به کسب سهمیه امیدوارید؟

فکر می‌کنم الان در موقعیت خوبی قرار داریم و باید به فکر کسب حداکثر امتیازات در بازی‌های آینده باشیم. به نظر من نیازی نیست که به نتایج سایر تیم‌ها توجه کنیم و اگر روی بازی‌های خودمان تمرکز کنیم قطعا موفق به کسب سهمیه خواهیم شد. طبیعتا پیروزی مقابل استقلال در این مسیر خیلی به ما کمک کرد و برای بالا بردن شانس کسب سهمیه سرنوشت ساز بود.

حضور و حمایت هواداران مشهدی از شما هم در بازی‌های این فصل به اندازه‌ای پررنگ بود که نمی‌توان به سادگی از آن گذشت.

بله، از هواداران‌مان در این موقعیت تشکر می‌کنم که واقعا اتفاق بزرگی را برای فوتبال مشهد رقم زدند. از نیم‌فصل اول همراه با پیشرفت تیم هواداران هم حمایت خودشان را بیشتر کردند و رفته‌رفته جو بسیار خوبی در استادیوم ساختند. این حمایت موجب پیشرفت تیم ما شد و توانستیم کیفیت خودمان را به خوبی حفظ کنیم. بچه‌ها ‌انگیزه و شور و هیجان بهتری در هر هفته پیدا کردند.

اشک‌های برزای بعد از گلش به استقلال به‌عنوان یک استقلالی سابق و احساساتی شدن این بازیکن هم در نوع خود جالب بود.

به هر حال این شرایط برای هر بازیکنی کاملا طبیعی است و البته بهنام بیش از هرچیز خوشحال بود که چنین گل سرنوشت‌سازی برای پدیده زده که درنهایت هم موجب کسب 3 امتیاز شد. معتقدم برزای در اینجا شرایط خوبی پیدا کرده و به خوبی توانسته شایستگی‌های خودش را نشان بدهد. فکر می‌کنم برزای هم از این موقعیت و جایگاه خودش بسیار خوشحال و راضی است.

برد تیم شما باعث شد بحث کنار گذاشتن شفر مطرح شود. در این مقطع از فصل چقدر این تصمیم می‌تواند به نفع یا ضرر استقلال باشد؟

به هر ترتیب این تصمیم به مدیریت باشگاه استقلال بر‌می‌گردد اما استقلالی‌ها هم در نیم‌فصل دوم عملکرد خوبی داشتند و امتیازات از دست‌رفته را به خوبی جبران کردند. امیدوارم استقلال به‌عنوان یکی از نمایندگان فوتبال ایران در آسیا هم عملکرد موفقی داشته باشد و هر تصمیمی که در این باشگاه گرفته می‌شود به سود نماینده فوتبال ایران باشد.

پرسپولیسی‌ها مدعی هستند که یحیی 3 فصل پیش به نوعی نتوانست در دیدار هفته پایانی بین استقلال خوزستان و ذوب‌آهن که در اهواز برگزار شد، به قهرمانی این تیم کمک کند و حالا در این فصل آن اتفاق را در مشهد به‌گونه‌ای دیگر جبران کرد، با این مساله موافق هستید؟

من همیشه در درجه اول برای موفقیت تیمی تلاش کردم که به آن تعهد دارم. پرسپولیس تیم من بوده و خاطرات بسیار خوبی در دوران بازی و همین‌طور مربیگری از این باشگاه دارم. طبیعتا از موفقیت این تیم خوشحال می‌شوم اما در پدیده، ذوب‌آهن، تراکتورسازی و نفت همیشه با تمام وجود برای موفقیت و پیروزی تیم خودم تلاش کردم و به نام یا موقعیت تیم مقابل توجهی نکردم. قطعا در آن فصل هم با تمام وجود به دنبال موفقیت ذوب‌آهن بودم اما متاسفانه نتایج به شکل دیگری رقم خورد. امروز هم اگرچه از موفقیت پرسپولیس خوشحال می‌شوم اما طبیعتا من در کنار تمامی همکاران و بازیکنانم پیش از هر چیز دوست داریم موفق به کسب سهمیه آسیایی شویم و ثمره زحمات‌مان را در این فصل بگیریم. هرچند به خوبی می‌دانم این نتیجه به قهرمانی پرسپولیس هم کمک زیادی کرد.

در همین فضا بمانیم. گفته می‌شود اگر برانکو از پرسپولیس برود، شما و افشین قطبی شانس اصلی سرمربیگری این تیم هستید؟

در مورد برانکو پیش از این هم گفتم که او یکی از بهترین مربیان تاریخ پرسپولیس است و در سال‌های گذشته زحمات زیادی برای این تیم کشیده و هواداران پرسپولیس را با افتخارات قابل توجه خوشحال کرده است. او این تیم را به قهرمانی لیگ و فینال آسیا رسانده است. در مورد خودم هم گفتم که فقط روی کار در پدیده تمرکز دارم و به هیچ تیم دیگری فکر نمی‌کنم چون فکر می‌کنم این کار به هیچ‌وجه حرفه‌ای و اخلاقی نیست. برای پرسپولیس و برانکو بهترین‌ها را آرزو می‌کنم.

از شما به‌عنوان گزینه سرمربیگری تیم ملی امید هم نام برده می‌شود. اگر به صورت رسمی پیشنهادی صورت بگیرد، از بین پدیده در صورت صعود به آسیا و تیم امید برای بازی‌های انتخابی المپیک کدام را انتخاب می‌کنید؟

من قبلا هم در مصاحبه‌های متعدد بارها تاکید کردم فقط روی پدیده تمرکز دارم و می‌خواهم نتیجه زحمات‌مان را در این چند هفته ببینیم. به همین دلیل به هیچ مساله دیگری فکر نمی‌کنم. اولویت اول من پدیده است، تیمی که در این مدت برای آن زحمت کشیدیم و با همه مشکلات و کمبودهای آن ساختیم تا به اینجا برسد. در این شرایط طبیعتا اجازه نمی‌دهیم هیچ چیزی تمرکز ما را مختل کند و باعث شود از این هدف دور شویم.

و کلام آخر؟

از همه کسانی که در این مدت به‌خصوص نیم‌فصل دوم از تیم حمایت کردند خصوصا آقای حمیداوی تشکر می‌کنم، همچنین از بازیکنانم که در طول فصل شرایط بسیار سختی را تحمل کردند و با صبوری در کنار هم از این موقعیت عبور کردیم هم تشکر می‌کنم. امیدوارم با ادامه حمایت هوادارا‌ن‌مان در هفته‌های پایانی به چیزی که استحقاق آن را داریم، برسیم. بدون تردید ما در این فصل یک تیم شایسته بودیم و امیدوارم مزد تلاش‌های خودمان را با آسیایی شدن پدیده بگیریم.