به گزارش پارس نیوز، 

سرمربی سابق باشگاه استقلال معتقد است در این مقطع زمانی و با توجه به زمان کوتاه باقی مانده تا پایان لیگ، تغییر و تحول روی نیمکت این تیم کار اشتباهی است.

صمد مرفاوی در گفت‌و‌گو با پانا درباره شایعات اخیر پیرامون کنار گذاشته شدن وینفرد شفر از هدایت استقلال و حضور سرمربی موقت در این تیم گفت: به نظرم اخراج شفر و آوردن سرمربی موقت دردی از شرایط استقلال دوا نمی‌کند. لیگ به نقطه پایان نزدیک شده و من اخراج شفر را تاکتیک مناسبی برای مدیران استقلال نمی‌دانم.

وی ادامه داد: البته من از وضعیت استقلال و نتایجی که این تیم گرفته به شدت ناراحتم و فکر می‌کنم شفر در مقابله با تیم‌های بزرگ تاکتیکی ندارد اما اعتقاد هم دارم در وضع فعلی اخراج او تغییری در حال و روز استقلال به وجود نمی‌آورد. متأسفانه استقلال با شکست مقابل پدیده شانس زیادی را برای رسیدن به قهرمانی از دست داد.

سرمربی سابق استقلال افزود: به نظرم اخلاقی نیست در چنین وضعی در مورد عملکرد شفر صحبت کنیم. متأسفانه استقلال در این چند وقت اخیر بیشتر بازی‌هایش را مقابل تیم‌های بزرگ باخت و این اتفاق عجیبی نبود. شما اگر دقت کنید پیروزی مقابل سپاهان هم در دقایق پایانی به دست آمد که البته از نظر من برد خوبی بود اما اگر نگاهی به نتایج استقلال در بازی با تراکتورسازی، پرسپولیس و پدیده بیندازید به این نتیجه می‌رسید که استقلال بازی‌های بزرگ را از دست داده است. طبیعتاً وقتی تیمی بازی‌های بزرگ را پشت سرهم می‌بازد نمی‌تواند امیدی به قهرمانی داشته باشد.

مهاجم دهه 70 باشگاه استقلال در مورد دلایل این شکست‌ها عنوان کرد: چند عامل دست به دست هم می‌دهند تا تیم نتواند نتیجه بگیرد،شاید فشردگی بازی‌ها، درگیری با رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا و شرایطی که تیم در ابتدای فصل داشت و بازیکنان مورد نظر جذب نشدند. همه این عوامل می‌تواند تأثیرگذار باشد. اگر تیمی بخواهد در لیگ پیروز شود باید بازیکنان شاخص داشته باشد و این تیم در ابتدای فصل نتوانست بازیکنان مورد نظر خودش را جذب کند. البته استقلال بازیکنان بسیار شاخصی هم داشت اما دلیل اینکه چرا هماهنگی بین تفکرات مربی و بازیکنان به وجود نیامد را واقعاً نمی‌دانم، شاید بی‌ربط به دیر بسته شدن تیم و دیر رسیدن برخی ستاره‌ها نباشد.

مرفاوی در واکنش به احتمال سرمربیگری فرهاد مجیدی در استقلال گفت: من نمی‌دانم چه استدلالی وجود دارد که حرف از تغییر مربی زده می‌شود، در این وضعیت مربی استقلال عوض شود چه اتفاقی می‌افتد؟ چند بازی دیگر مگر از رقابت‌های لیگ باقی مانده که حکم اخراج شفر را می‌دهند؟ شاید اگر نیم فصل بود این تغییر مربی می‌توانست کارساز باشد و بگوییم باشگاه به دنبال برنامه جدیدی است اما تعویض مربی در این مقطع زمانی هیچ فایده‌ای ندارد. تاکید می‌کنم به نظر من استقلال باید با شفر تا آخر فصل جلو برود و بعد از پایان فصل برای آینده برنامه جدیدی داشته باشد. من فکر می‌کنم دو طرف هم راضی به قطع همکاری هستند اما بهتر است این اتفاق پس از پایان فصل رخ دهد.لیگ به آخر خط رسیده و انتخاب مربی موقت یا این چیزها نمی‌تواند استقلال را به جایگاه تازه‌ای برساند.

وی در پایان در مورد شانس قهرمانی استقلال گفت: با توجه به وضعیتی که استقلال در جدول لیگ دارد و بازی‌های باقی مانده، روی کاغذ شانس دارند هر چند که خیلی بعید است. اما با این حال من می‌گویم آنها باید تا آخرین لحظه تلاش کنند شاید در بازی‌های هفته‌های آینده اتفاقات دیگری رخ داد. کسی از نتایج بازی‌های بعد خبر ندارد و باید امیدوار بود.