به گزارش پارس نیوز، 

پیمان صابریان رئیس اورژانس تهران گفت: بازی پرسپولیس و سپاهان از نظر تعداد مصدوم جزو رکورددار‌های لیگ برتر بود. صابریان همچنین درباره مرگ هوادار پرسپولیس هم توضیحاتی می‌دهد. 

*فکر کنیم از پیش از شروع بازی پرسپولیس و سپاهان درگیر بوده اید تا الان. درست است؟

وقتی تعدادی افراد جوان یک‌جا تجمع می‌کنند، به هر حال ما پیش‌بینی‌‎هایی می‌کنیم. جمعیت هر قدر باشد، تمهیدات ما هم ویژه‌تر خواهد بود. ما برای بازی سپاهان و پرسپولیس هم آمادگی کامل را داشتم. همیشه پایگاه‌هایی اطراف ورزشگاه داریم. به محض اینکه در آن بازی دیگری‌ها پیش آمد ما سریعاً اقدام کردیم. حدود ۴۸ مصدوم را به بیمارستان منتقل کردیم. متأسفانه یک فوتی هم داشتیم. 

*چه تعداد آمبولانس داشتید؟ 

ما حدود دو اتوبوس آمبولانس داشتیم. علاوه بر آن ۱۶ دستگاه موتورلانس در ورزشگاه حضور داشت. ۲۱ دستگاه آمبولانس داشتیم به اضافه ۵۰ نیروی عملیاتی. تعدادی از نیرو‌های ما بین تماشاگران حضور داشتند و با بی‌سیم در ارتباط بودیم تا بتوانیم درمان را در وقت طلایی انجام دهیم. 

*آیا از پلیس هم کسی آسیب دید؟ چون در تصاویر دیدیم یک پلیس را هم پرت کردند. 

بله، مصدوم از نیروی انتظامی هم داشتیم ولی شرایط‌شان رضایت‌بخش است. 

*بیشتر آسیب دیدگی‌ها به خاطر شکستگی است؟

بله، شکستگی سر، دست و یا حداقل کوفتگی دست و پا. درگیری‌ها زیاد بود. با اشیای مختلف به هم آسیب رساندند. 

*این بازی رکورددار مصدومیت بود؟!

بله جزو بازی‌های رکورددار بود ولی ما قبلاً مصدومان بیشتری هم داشتیم. در یکی از بازی‌های پرسپولیس ۳۵۰ مصدوم داشتیم که البته به بیمارستان منتقل نشدند و سرپایی مداوا شدند. این بازی ولی رکورد انتقالی را با ۴۸ نفر داشت که واقعاً زیاد بود. 

*از نیرو‌های شما کسی مصدوم نشد؟ 

نه خدا را شکر. 

*فردی که از دنیا رفت، چه اتفاقی برایش افتاد؟

یک آقای ۳۴ ساله متأسفانه به دنبال مصرف مواد مخدر دچار مشکل تنفسی شد. دقیقه ۷۵ بازی بود که این اتفاق رخ داد. متأسفانه به خاطر شلوغی استادیوم، اطرافیان او هم دیر متوجه این اتفاق شدند. زمان نسبتاً زیادی گذشته بود. ۵۵ دقیقه برای احیای او تلاش شد ولی متأسفانه زمان طلایی گذشته و دیر شده بود. به خانواده این عزیز تسلیت عرض می‌کنیم. 

*شما در آن طبقه نیرو داشتید؟ 

بله، ما نیرو داشتیم. ولی دیر به ما اطلاع داده شد. در این مواقع باید سریعاً با شماره ۱۱۵ تماس بگیرند و ما را در جریان بگذارند. در آن صورت بلافاصله امداد‌رسانی می‌کنیم. 

*مورد این شکلی قبلاً در استادیوم داشتید؟ 

نه اخیراً یک مورد CPR داشتیم که خدا را شکر طرفدار زنده ماند. او در بازی پرسپولیس و نساجی مازندران دچار مشکل شد که سریعاً به بیمارستان منتقل و حالش خوب شد.