به گزارش پارس نیوز، 

سردار سعید مطهری‌زاده، فرمانده تیپ ویژه تهران بزرگ درباره اتفاقات رخ داده در بازی پرسپولیس و سپاهان و اینکه برخی از حضور تماشاگران پرسپولیس بالای سر جایگاه سپاهانی ها انتقاد می کنند، اظهار داشت:‌ ما همیشه برای همه بازی های اینچنینی برنامه ریزی می کنیم و بحث میهمان و میزبان را در نظر می گیریم. دیدار پرسپولیس و سپاهان هم حساسیت های خاص خودش را داشت و باید ۱۰ درصد میهمان در نظر گرفته می شد. درگیری هایی که روی سکوها رخ داده، ربطی به زمان بازی ندارد چون از زمانی که مسابقه شروع شد، ما اصلا مشکلی نداشتیم.

 

وی افزود: تنش هایی که قبل از بازی ایجاد شد، به خاطر سابقه مشکلات بین ۲ تیم بوده است. اصلا این اتفاقات ارتباطی به اینکه پرسپولیسی ها بالای سر سپاهانی ها بودند، ندارد. ما زمانی اجازه ورود هواداران پرسپولیس به آن جایگاه را دادیم که بازی تقریبا شروع شده بود و تنش ها به حداقل رسیده بود.

 

فرمانده تیپ ویژه تهران بزرگ در ادامه بیان داشت: قرار بود ۵۷ هزار بلیت فروخته شود، اما ۸۰ تا ۹۰ هزار بلیت فروخته شده بود. حدود ۱۱۰ هزار نفر در استادیوم تماشاگر داشتیم. همه آنها دستشان بلیت بود و در طبقه بالا فشار زیادی آورده بودند. در قانون ای اف سی هم آمده که اگر تیم میهمان نتواند جایگاهش را پر کند، آن جایگاه می تواند به تیم میزبان اختصاص داده شود. ما در طبقه بالا ماموران را پیش بینی کرده بودیم و اگر فیلم ها را هم بررسی کنید، متوجه می شوید در طبقه بالا مشکلی نیست.

 

وی افزود: ما مجبور شدیم درهای آن جایگاه را باز کنیم چون ۱۰، ۱۵ هزار تماشاچی بلیت دستشان بود و جایی نداشتند. اگر راه نمی دادیم، اتفاق بدتری رخ می داد. دلیل این اتفاق را باید از آنهایی که بلیت می فروشند، بپرسید. ما طوری مدیریت کردیم که کسی آسیبی نبیند. حتی همکاران ما خودشان وسط رفتند تا آسیبی به مردم نرسد و مورد ناملایمتی هم قرار گرفتند.

 

سردار مطهری زاده در پایان گفت: ۳ ساعت قبل از شروع بازی کانون هواداران سپاهان و پرسپولیس را آوردیم و با آنها صحبت کردیم. از آنها خواستیم تنش نباشد، اما قولی که آنها دادند عملی نشد.