به گزارش پارس نیوز، 

رکورد بیشترین امتیاز برای تیم دوم در تاریخ لیگ برتر متعلق به منچستر یونایتد است. در روز آخر فصل 2012-2011 سرخیو آگوئرو در دقیقه 96 دروازه کوئینز پارک رنجرز را باز کرد تا منچستر سیتی به دراماتیک‌ترین شکل ممکن، با 88 امتیاز، برابر با یونایتد، فقط به خاطر تفاضل گل بهتر، اولین قهرمانی‌اش در لیگ برتر را جشن بگیرد. حالا سیتی یک بار دیگر در راه بدل شدن به عامل شکسته شدن این رکورد پیش می‌رود. لیورپول این فصل فقط یک بار شکست خورده (برابر خود سیتی در اتحاد)، 20 کلین شیت داشته، تنها 20 بار دروازه‌اش در 36 بازی باز شده و در سوی دیگر زمین 84 بار دروازه حریفان را فرو ریخته. اما تیمی که دو گلزن برتر لیگ، محمد صلاح (21) و سادیو مانه (20) را در اختیار دارد، هنوز سرنوشت قهرمانی‌اش در دست‌های خودش نیست. از این منظر لیگ برتر فصلی غریب و بسیار ویژه را پشت سر می‌گذارد.

 

لیورپول بازی قبلی خودش را بابت طرح و برنامه‌ای که ترنت الکساندر-آرنولد و جینی واینالدوم بین دو نیمه ریختند، روی یک کرنر کوتاه، برد. دیشب برابر هادرزفیلد اما فقط 15 ثانیه طول کشید تا خیال شاگردان کلوپ بابت یک پیروزی ساده راحت شود. این سریع‌ترین گل لیورپول در تاریخ لیگ برتر بود، گلی که با پرس و توپ‌گیری نبی کیتا بنا شد و با ضربه نهایی خودش به ثبت رسید. جیمی کرگر بعد از بازی در توصیف این گل و نمایش کلی کیتا گفت: «انگار او مخصوصا توپ را به حریف داد تا بلافاصله ازش پسش بگیرد. در ابتدای ورود کیتا به لیورپول حرف‌ها و شک و تردیدهای زیادی مبنی بر این بود که او قرار است چه فایده‌ای برای تیم داشته باشد. مردم از تعداد گل‌ها و پاس گل‌ها حرف می‌زدند. این بازی دقیقا نشان داد چرا کیتا برای لیورپول بدل به بازیکنی مهم شده. انرژی‌ای که او دارد باعث می‌شود تا جایی ثابت در ترکیب اصلی تیم کلوپ پیدا کند».

اما تنها چهره درخشان لیورپول در بازی دیشب هافبک سابق لایپزیگ نبود. اندرو رابرتسون، که مثل کتا فصل پیش چند ماهی طول کشید تا در ترکیب لیورپول جا بیافتد و ارزش خودش برای تیم جدیدش را به اثبات برساند، مقابل هادرزفیلد دو پاس گل دیگر داد تا آمار خودش را در این فصل از لیگ برتر دو رقمی کند. تنها مدافعی که در لیگ از این منظر نزدیک به فولبک چپ لیورپول می‌شود هم‌تیمی‌اش الکساندر-آرنولد است، با 9 پاس گل.

اما آمار فوق‌العاده الکساندر-آرنولد و رابرتسون نتیجه داشتن مهاجمینی فرصت‌طلب است. صلاح و مانه دیشب نفری دو گل زدند تا بالاتر از سرخیو آگوئرو در رده‌های اول و دوم بهترین گلزنان لیگ قرار بگیرند. حتی غیبت روبرتو فرمینو، راس سوم مثلث طلایی تیم کلوپ، هم ضربه‌ای به نمایش صلاح و مانه نزد. فرعون آرام لیورپول دیشب صدمین بازی‌اش را با پیراهن این تیم تجربه کرد، بازی‌هایی که با 69 گل برای ستاره سابق رم همراه بوده. در تاریخ باشگاه لیورپول هیچ بازیکنی موفق نشده در صد بازی اولش (در رقابت‌های مختلف) بیشتر از صلاح دروازه حریفان را باز کند، ستاره‌ای که البته امسال در فهرست نهایی بهترین بازیکن سال انگلیس قرار نگرفت، ولی از نظر مجله «تایمز» یکی از 100 انسان تاثیرگذار جهان بود.

 

با وجود تمام درخشش صلاح، آمار مانه حتی از منظری آماری چشمگیرتر هم داشته. اگر پنالتی‌ها را حذف کنیم، ستاره سنگالی لیورپول در صدر جدول گلزنان این فصل لیگ برتر قرار خواهد گرفت، بالاتر از خود صلاح، رحیم استرلینگ آگوئرو و پیر-امریک اوبامیانگ.

حالا کلوپ و شاگردانش باید منتظر بازی فردای سیتی در زمین برنلی باشند. اگر تیم پپ گواردیولا این بازی را ببرد و در دو بازی باقی مانده‌اش، در خانه برابر لستر سیتیِ برندان راجرز (کسی که پیش از این بیش از هر مربی دیگری به قهرمانی با لیورپول در لیگ برتر نزدیک شد) و خارج از خانه برابر برایتون به پیروزی برسد، هیچ کاری از دست لیورپولی‌ها بر نخواهد آمد و تلخ‌ترین عنوان دومی تاریخ این لیگ به نام آن‌ها به ثبت خواهد رسید.