به گزارش پارس نیوز، 

هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا با دو شکست و یک پیروزی برای تیم‌های ایرانی به پایان رسید. ذوب آهن در ورزشگاه فولادشهر اصفهان الوصل امارات را 2-0 شکست داد تا ۱۰ امتیازی شده و جایگاه خود را در صدر جدول گروه A مستحکم‌تر کند. با این حال، سبزپوشان اصفهانی در صورت گرفتن یک امتیاز از 2 بازی آینده می‌توانند صعودشان را جشن بگیرند.

 

در دیگر بازی این گروه الزورای عراق 2-1 مغلوب میهمان خود النصر عربستان شد. در دیدارهای گروه C هم، استقلال که در ورزشگاه محمد بن زاید ابوظبی برابر الهلال عربستان قرار گرفته بود، برابر میزبان خود که از دقیقه 53، 10 نفره شد، تن به شکست 1-0 داد تا به این ترتیب تیم سعودی، شکست 2-1 بازی رفت را جبران کند. در بازی دیگر این گروه، العین امارات 2-0 مغلوب میهمان خود الدحیل شد. در این شرایط، الهلال با 9 امتیاز صدرنشین شد و الدحیل هم با 7 امتیاز دوم است. ضمن اینکه استقلال با 4 امتیاز، سوم است و العین 2 امتیازی هم در رده چهارم قرار دارد. این نتایج کار را برای استقلال سخت کرده و حالا آبی‌پوشان پایتخت برای صعود باید در 2 بازی آینده خود به پیروزی برسند.

29 برد ذوب در آسیا و رکورد ویژه منصوریان

ذوب آهن در این بازی به سومین پیروزی خود در گروه A دست پیدا کرد و با احتساب 2 پیروزی مرحله پلی‌آف برابر الکویت و الغرافه 5 برد تا به اینجای کار کسب کرده است. این تیم که هشتمین دوره حضور خود در لیگ قهرمانان آسیا را تجربه می‌کند، تاکنون 29 برد در ادوار این رقابت‌ها کسب کرده است. اصفهانی‌ها در حالی احتمالاً به عنوان تیم اول صعود می‌کنند که در سال‌های 2010، 2011 و 2016 هم به عنوان تیم اول از گروه خود صعود کرده بودند. عملکرد علیرضا منصوریان در آسیا به عنوان مربی هم قابل توجه است. او با نفت تهران 4 برد در فصل 2015 کسب کرد و تا مرحله یک‌هشتم نهایی پیش رفت. «علی‌منصور» پس از اینکه در پلی‌آف فصل 2016 با نفت حذف شد، در فصل 2017 با استقلال 4 برد کسب کرد و تیمش را تا یک هشتم نهایی رساند و حالا با ذوب آهن هم 5 برد به دست آورده و باید دید تا چه مرحله‌ای پیش خواهد رفت.

خشن‌ترین تیم آسیا

استقلالی‌ها مقابل الهلال ۴ بار از داور کارت زرد گرفتند تا تعداد کارت‌های زرد بازیکنان این تیم به عدد ۱۲ برسد و حالا بر اساس آمار، آبی‌پوشان خشن‌ترین تیم آسیا هستند. پاختاکور و الهلال با ۱۱ و ۱۰ اخطار دیگر تیم‌های خشن قاره هستند. همچنین علی کریمی، ‌هافبک میانی آبی‌پوشان با ۱۲ خطا در ۴ بازی همراه با سان جون هو، ‌هافبک چونبوک موتورز پرخطاترین بازیکنان هستند. این موضوع باعث شده تا شفر در دیدار بعدی محمد دانشگر را در اختیار نداشته باشد و 8 بازیکن استقلال نیز در آستانه محرومیت قرار دارند.

بهترین‌ها و بدترین‌ها

از نگاه سایت سوفااسکور، خط دفاعی تیم شفر نمره قبولی نگرفت و برابر یاران جووینکو سربلند از میدان خارج نشد. داریوش شجاعیان، خسرو حیدری و روزبه چشمی با نمره فنی مشابه 6.4 ضعیف‌ترین بازیکنان استقلال برابر الهلال نام گرفتند. نواف العابد هم که در دقیقه 52 با خطای خشن و بی‌مورد از زمین اخراج شد، با نمره فنی 6.3 ضعیف‌ترین بازیکن این تقابل در ابوظبی بود. البته آیاندا پاتوسی و امید نورافکن بهترین بازیکنان استقلال در این میدان بودند و عبدالله المعیوف گلر الهلال با سیوهای خود برترین بازیکن زمین از نگاه این سایت بود.

استقلالی‌ها در آفساید

12 بار قرار گرفتن بازیکنان استقلال در تله آفساید الهلال باعث شد تا تعداد خطای آفساید آنها در کل بازی‌ها به عدد ۲۷ برسد و آبی پوشان با این تعداد زیاد آفساید در ۴ بازی، آماری عجیب از خود به جای گذاشته باشند. نزدیک‌ترین تیم به استقلال گیونگنام از کره جنوبی است که بازیکنانش ۱۳ بار در تله آفساید گرفتار شده‌اند. نکته جالب اینکه در این بازی الهلال تنها یک بار در تله آفساید استقلالی‌ها قرار گرفت.

باخت حسینی و شکست شفر

شفر در این مسابقه هم از سید حسین حسینی درون دروازه تیم خود بهره برد و نکته جالب این که او اولین شکست خود با استقلال در این فصل را تجربه کرد. حسینی پیش از این در 9 بازی لیگ هجدهم و یک بازی لیگ قهرمانان آسیا برابر الهلال درون دروازه آبی پوشان قرار گرفته بود و استقلال در حضور او بازی را نباخته بود. حسینی تاکنون در 7 بازی با پیراهن استقلال در آسیا به میدان رفته که 7 گل خورده و یک کلین‌شیت داشته است. او یک بازی در لیگ قهرمانان آسیا 2013 و 4 بازی در فصل 2018 و 2 بازی هم در این فصل انجام داده و در این بازی اولین باخت آسیایی خود با استقلال را هم تجربه کرد. درباره شفر هم باید این موضوع را اشاره کرد که او چهارمین باخت خود با استقلال در آسیا را تجربه کرد. آبی‌پوشان با مربیگری مرد آلمانی در مرحله گروهی فصل گذشته لیگ قهرمانان باختی نداشتند ولی در مرحله یک هشتم نهایی بازی رفت با ذوب آهن را 1-0 واگذار کردند و در مرحله یک چهارم نهایی هم بازی رفت به السد را 3-1 باختند و در نهایت حذف شدند. تیم شفر این فصل هم که 3-0 به الدحیل باخته و بازی با الهلال را هم که 1-0 واگذار کرد.