به گزارش پارس ، به نقل ازایسنا، علی کفاشیان پیش از ترک کره جنوبی اظهار کرد: همه ما توانستیم بعد صعود ایران به جام جهانی نفس راحتی بکشیم. بعد از خلق حماسه سیاسی از سوی مردم این برد هم کار بزرگی بود. پیروزی بر کره در خاک این کشور کار بزرگی بود که همه اراده کردند و این اتفاق افتاد. در سه بازی سه برد نیاز داشتیم و این اتفاق افتاد. بازیکنان تصمیم گرفتند این کار بزرگ را انجام بدهند و با یک همیت این اتفاق افتاد.

وی افزود: مردم ما این شایستگی را داشتند که تیم کشورشان را در جام جهانی ببینند. از روزی که کارمان را در فوتبال شروع کردیم، هر کس به ما می رسید می گفت جام جهانی چه می شود! فکر نرفتن به جام جهانی همه ما را اذیت می کرد اما اکنون خوشحالیم که تیم ملی به جام جهانی رسیده است. چیزی که خیلی من را خوشحال کرده، این است که باید از فضایی که اکنون به وجود آمده به نحو احسن برای توسعه فوتبال استفاده کرد.

کفاشیان درباره آینده کی روش پس از به پایان رسیدن قراردادش در این مرحله گفت: باید با کی روش صحبت کنیم. در چند روز آینده با او جلسه ای خواهیم داشت. دو طرف مواردی را مدنظر دارند که باید در جلسه ای این مسائل مطرح شود. دیدگاه ما این است که تیم رسالتش را در این مرحله به خوبی انجام داده است، باید از این پس به فکر توسعه فوتبال باشیم. باید تیم قدرتمندی را برای ۴ سال بعد بسازیم که دیگر صعود به جام جهانی دغدغه ما نباشد. این حرف شعار نیست و از این پس به این سمت حرکت خواهیم کرد. تیم نوجوان، فوتسال، فوتبال ساحلی ما به جام جهانی رفته بود و اکنون تیم بزرگسالان به برزیل صعود کرده است. رسانه ها اکنون باید واقعیت را به مردم بگویند. این که فدراسیون ایران در ۵ سال دو بار بهترین فدراسیون آسیا می شود را نباید به تمسخر گرفت. البته باید بگویم هر قدر هم سرمایه گذاری کنیم، کار در فوتبال بسیار سخت است.

کفاشیان در پاسخ به این سوال که از رییس جمهور آتی چه توقعی دارد، گفت: باید صبر کنیم تا وزیر و سیاست های دولت در ورزش مشخص شود اما قطعا به حمایت نیاز داریم تا به اهداف مدنظر برسیم.