به گزارش پارس نیوز، 

در حالی که در صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر انگلیس رقابت نزدیکی بین تیم‌های منچسترسیتی و لیورپول برای کسب عنوان قهرمانی برقرار است، چهار تیم تاتنهام، چلسی، آرسنال و منچستریونایتد هم رقابت شانه به شانه‌ای با هم برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا دارند. در چارچوب هفته سی‌وششم این رقابت‌ها، شیاطین سرخ در حالی فردا شب (چهارشنبه) پذیرای منچسترسیتی هستند که در صورت شکست رقیب همشهری خود، راه را برای قهرمانی رقیب دیرینه خود یعنی لیورپول هموار می‌کند. شاگردان اولگنار سولسشایر، اما برای زنده ماندن امیدهای‌شان برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان چاره‌ای جز شکست من‌سیتی ندارند.

کایل واکر، مدافع منچسترسیتی در آستانه دربی منچستر گفت: هواداران منچستریونایتد در شرایط دشواری قرار دارند. وقتی برای قدم‌زنی به داخل شهر می‌روم، هواداران منچستریونایتد پیش من می‌آیند و می‌گویند "ما ترجیح می‌دهیم سیتی قهرمان شود تا لیورپول". شنیدن چنین جمله‌ای از هواداران من‌یونایتد عجیب است، اما می‌توانم این اطمینان را به شما بدهم که بازیکنان منچستریونایتد - در بازی فردا - برای ما فرش قرمز پهن نخواهند کرد و نخواهند گفت "بفرما سیتی، این امتیاز را بگیرو و برو". آن‌ها شرایط را برای ما سخت خواهند کرد، چون این یک بازی فوتبال است و منچستریونایتد هم به خاطر کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا نیاز به امتیازات این بازی دارند.

لیورپول این شانس را دارد که با فتح لیگ برتر، اولین عنوان قهرمانی‌اش در این رقابت‌ها را در ۲۹ سال گذشته تجربه کند، اما در سوی دیگر اگر شاگردان پپ گواردیولا به قهرمانی برسند تبدیل به اولین تیمی خواهند شد که در یک دهه اخیر از عنوان قهرمانی‌شان در لیگ برتر دفاع کرده‌اند.