به گزارش پارس ، به نقل ازفارس، هفته پایانی رقابت های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل در منطقه آسیا شب گذشته با برگزاری ۴ دیدار پیگیری شد که در حساس ترین دیدار از گروه اول تیم ملی کشورمان در یک دیدار حساس و سرنوشت ساز با تک گل ارزشمند رضا قوچان نژاد یک بر صفر از سد کره جنوبی گذشت و مقتدرانه برای چهارمین بار به جام جهانی صعود کرد.

در این گروه عصر روز گذشته تیم ملی ایران آخرین بازی خود در مرحله گروهی را به میزبانی ورزشگاه اولسان کره جنوبی برگزار کرد که این دیدار با برتری شاگردان کی روش همراه شد تا ملی پوشان ایران با ۱۶ امتیاز بلیت برزیل را اوکی کنند.

**نتایج کامل دیدارهای هفته آخر و جدول رده بندی گروه های اول و دوم رقابت ها پس از پایان مرحله گروهی مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ در منطقه آسیا به شرح زیر است:

گروه اول:

کره جنوبی صفر - ایران یک

گل: رضا قوچان نژاد (۶۰)

ازبکستان ۵ - قطر یک

*جدول رده بندی گروه اول:

۱-ایران ۱۶ امتیاز

۲-کره جنوبی ۱۴ امتیاز؛ تفاضل ۶

۳-ازبکستان ۱۴ امتیاز؛ تفاضل ۵

۴-قطر ۷ امتیاز

۸-لبنان ۵ امتیاز

در این گروه تیم ملی ایران به عنوان صدرنشین به همراه کره جنوبی راهی جام جهانی شد و تیم ملی ازبکستان با امتیاز برابر با کره جنوبی به خاطر تفاضل گل کمتر راهی دیدار پلی آف شد.

گروه دوم:

استرالیا یک - عراق صفر

اردن یک - عمان صفر

*جدول رده بندی گروه دوم:

۱-ژاپن ۱۷ امتیاز

۲-استرالیا ۱۳ امتیاز

۳-اردن ۱۰ امتیاز

۴-عمان ۹ امتیاز

۵-عراق ۵ امتیاز

در این گروه هم ژاپن با کسب ۱۷ امتیاز با صعود مقتدرانه به جام جهانی ۲۰۱۴ به عنوان نخستین تیم به کار خود پایان داد و استرالیا نیز از این گروه به جام جهانی رسید.

همچنین تیم ملی اردن هم با برتری مقابل عمان، حریف ازبکستان در دیدار پلی آف شد تا به این ترتیب تکلیف تیم های صعود کننده به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل از قاره آسیا به عنوان نخستین قاره مشخص شود.