به گزارش پارس نیوز، 

علی دادگر رئیس فدراسیون تیراندازی درباره اعزام ورزشکاران تفنگ و تپانچه به مسابقات قهرمانی جهان برای کسب سهمیه المپیک توکیو اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با توجه به این‌که این رقابت‌ها نخستین مسابقه کسب سهمیه المپیک به شمار می‌رود، کار سختی پیش رو داریم اما رکورد ورزشکاران حاکی از این است اگر آنها همین رکورد را در مسابقات جهانی بگیرند، هم روی سکو می‌روند و هم سهمیه المپیک می‌گیرند.

* احتمالا اهداف پروازی به کره اعزام نمی‌شود

وی درباره مسابقات پیش رو برای کسب سهمیه المپیک خاطرنشان کرد: در اهداف پروازی بعد از مسابقات چین، رقابت‌های کره جنوبی را پیش رو داریم اما با توجه به نتایجی که آنها در امارات داشتند، شاید تیم اعزام نشود. در ادامه در رقابت‌های جهانی مونیخ، فنلاند، برزیل و قطر سهمیه المپیک توزیع می‌شود. مسابقات قطر آسیایی است و فقط به ورزشکاران این قاره سهمیه داده می‌شود، بنابراین ما این فرصت را داریم که بیشترین سهمیه را بگیریم.

 دادگر درباره محدودیت‌های فشنگ و مهمات اضافه کرد: ساچمه و فشنگ مورد نیاز ما در داخل کشور تولید نمی‌شود. خارج از کشور هم به سختی می‌توانیم مهمات را وارد کنیم. مجبوریم از مهمات داخلی برای تمرین و از خارجی برای مسابقات استفاده کنیم.

* وزارت ورزش و فدراسیون تولیدکننده فشنگ نیست

رئیس فدراسیون تیراندازی درباره این‌که با این شرایط نمی‌توانیم سهمیه بگیریم یا نتایج خوبی در المپیک کسب کنیم، تصریح کرد: در خصوص ساچمه چون قیمت بالایی ندارد، می‌توانیم تأمین کنیم و مشکلی نداریم. در رابطه با فشنگ وزارت ورزش و فدراسیون تولیدکننده نیست، پس یا باید وزارت دفاع تهیه کند یا از خارج از کشور به ایران وارد کنیم. وزارت دفاع تلاش و کمک خود را می‌کند. تا امروز هم نگذاشته‌ایم ورزشکاران لنگ بمانند.

وی درباره عدم کسب نتیجه ورزشکاران اهداف پروازی در مسابقات جهانی امارات، عنوان کرد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نتایج ورزشکاران ما متفاوت بود. نریمان نیک‌پور رکورد ۱۱۹ را ثبت کرد و آخرین نفری که راهی فینال شد امتیاز ۱۲۲ را گرفت. بچه‌های ما نزدیک به سهمیه المپیک بودند اما در بخش بانوان نتایج رضایت‌بخش نبود. ما به مسابقات امارات ورزشکارانی را اعزام کردیم که رکوردهای بالایی داشتند.

* پسرم فقط در عکس تیم اعزامی نبود اما اعزام شد

دادگر در پاسخ به این سوال که چرا اسم پسر شما در بین ورزشکاران اعزامی به امارات نبوده، عنوان کرد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ این‌طور نیست، برای اعزام به یک رویداد، یک پروسه لازم است. در ابتدا شورای برون‌مرزی باید تأیید کند. یک و نیم تا دو ماه قبل اسامی در فدراسیون جهانی ثبت می‌شود و بعد تیم اعزام می‌شود. این اواخر که تیم قرار بود راهی امارات شود، پسر من برای کارهای نظام وظیفه رفته بود و عکس او در تیم اعزامی نبود. اما با تیم اعزام شد.

رئیس فدراسیون تیراندازی درباره این‌که اسم او را پنهان نکنید، گفت: اگر رکوردهای امیرمحمد قابل قبول نبود، او اعزام نمی‌شد. امیرمحمد نسبت به قطر رکوردهای بهتری داشت.

* به توسعه متوازن فکر می‌کنیم

دادگر که با رادیو تهران گفت‌وگو می‌کرد درباره این‌که ما مشکلات مالی داریم اما شما اهداف پروازی را که هیچ جایگاهی ندارد به مسابقات اعزام می‌کنید، آیا این هدر دادن بودجه نیست، خاطرنشان کرد: تیراندازی یک رشته رکوردی است، ما هم باید به توسعه متوازن فکر کنیم. ما اولویت‌بندی کرده‌ایم، اول تفنگ و بعد تپانچه به‌ویژه زنان اولویت ما هستند. در اهداف پروازی هم ما حداقل‌ها را اعزام می‌کنیم اما چون در امارات هزینه کمتر بود ورزشکاران را فرستادیم.

* رکوردها را کنار هم بگذارید و ببینید پسرم استعداد دارد یا نه؟

وی در پاسخ به این سوال که آیا پسر شما استعدادی دارد یا به خاطر شما در تیم ملی است، یادآور شد: رکوردها را کنار هم بگذارید و ببینید او استعداد دارد یا نه. من از شما می‌پرسم؛ آیا رفتن ورزشکاران اهداف پروازی به امارات باعث محرومیت دیگر ورزشکاران شده است.