به گزارش پارس نیوز، 

لیگ هجدهم فوتبال ایران به هفته‌های پایانی خود می‌رسد و به غیر از رقابت بالای جدول برای قهرمانی و پایین جدول برای بقا، شاهد جنگ دیگری برای کسب عنوان آقای گلی هستیم. در جدول گلزنان لیگ امسال مهاجمان سرشناسی حضور دارند که  نمی‌توانیم از حالا کسی را آقای گل لیگ بنامیم. نکته جالب توجه، فاصله تعداد گل بین نفرات اول تا ششم جدول است. جایی که هر کس با نفر بعدی خود فقط یک گل فاصله دارد. آقای گل امسال از بین این نفرات خواهد بود.

علیپور، دنبال کار همیشگی

این سال‌ها هواداران پرسپولیس عادت دارند که آقای گل لیگ را در تیم خود ببینند. بعد از آن که مهدی طارمی دو فصل پیاپی در لیگ پانزدهم و شانزدهم این عنوان را به نام خود کرد، درگیر حواشی فراوانی شد و به هر شکل ممکن راهی لیگ ستارگان قطر شد. اما پرسپولیس برای داشتن یک آقای گل جدید خیلی صبر نکرد. جوان‌ترین گلزن دربی تهران لیگ هفدهم ۱۹ بار دروازه حریفان را باز کرد و کفش طلای فوتبال ایران را از آن خود کرد. مهاجم قائمشهری امسال با ۱۳ گل صدرنشین جدول گلزنان است و رقابت تنگاتنگی با سایرین دارد. شاید با آقای گلی مجدد علیپور هیچکس دلش برای طارمی تنگ نشود.

کی روش استنلی، مهاجمی که قوانین لیگ برتر را به هم ریخت

سال قبل وقتی استنلی می‌خواست با ذوب آهن قرارداد خود را امضا کند، ناگهان از فدراسیون فوتبال خبر رسید که طبق قانون او نمی‌تواند در لیگ برتر ایران بازی کند. چون سابقه بازی در بالاترین سطح لیگ کشورش یعنی برزیل را ندارد. قانونی که امسال هم عقد قرارداد پاتوسی با استقلال را منع می‌کرد. در نهایت با پیگیری مدیران ذوب آهن در ادامه فصل به این تیم اضافه شد و کیفیت خود را به همه ثابت کرد. او ۹ گل در یک نیم فصل برای ذوب آهن به ثمر رساند و همین باعث شد امیر قلعه نویی مهاجم بلند قامت خود را به سپاهان بیاورد. کی‌ر‌وش هم روی هوا خوب سر می‌زند و هم قدرت شوت زنی بالایی دارد. مهاجم سابق سری C برزیل با ۱۲ گل در تعقیب علیپور است.

آنتونی استوکس، یک رفت وبرگشت پر سر و صدا

ابتدای فصل تراکتور سازی با مهاجمی قرارداد بست که سابقه بازی برای سلتیک و ساندرلند را داشت. وقتی لیگ شروع شد طبق پیش بینی‌ها مهاجم ایرلندی شروع به گلزنی کرد و محبوب سکو‌های یادگار امام شد. استوکس هفته هشتم مقابل استقلال خوزستان هتریک کرد و با ۶ گل به صدر جدول گلزنان لیک رفت. همه چیز برای سرخ‌های تبریز خوب پیش می‌رفت تا این که در تعطیلات نیم فصل آنتونی استوکس به ایرلند رفت و به مدیران تراکتور اعلام کرد که قصد بازگشت ندارد. تقوی مربی آن روز‌های تی تی‌ها بدون مهاجم تیمش را ارنج می‌کرد. اما به هر شکل ممکن در ادامه به تبریز بازگشت و در ترکیب تراکتورسازی قرار گرفت. حالا این بازیکن اروپایی با ۱۱ گل در جایگاه سوم جدول گلزنان برتر قرار دارد و می‌تواند بعد از کریم انصاری فر، دومین آقای گل تاریخ تراکتور در لیگ برتر لقب گیرد.

لوسیانو و مشهدی‌ها هم شانس دارند

 

لوسیانو پریرا در طول ۷ سال حضور خود در ایران تا کنون ۶۷ گل برای تیم‌های مختلف به ثمر رسانده و در آستانه ۳۵ سالگی رتبه چهارم جدول گلزنان را به خود اختصاص داده است. بعد از مهاجم برزیلی فولاد، دو بازیکن تیم پدیده شهر خورو در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند و روی کاغذ آن‌ها هم شانس آقای گلی دارند. امین قاسمی نژاد و یونس شاکری با ۹ و ۸ گل زده در رتبه‌های بعدی جول قرار دارند.