به گزارش پارس نیوز، 

در ادامه سریال مطرح شدن اسامی گزینه های مختلف برای سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایران امروز بحث مذاکره با فدراسیون فوتبال با خولن لوپتگی مطرح شد که البته ۲ عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال از آن ابراز بی اطلاعی کرده اند.

خولن لوپتگی، سرمربی اسپانیایی ۵۲ ساله‌ای است که در دوران بازیگری اش به عنوان یک دروازه بان برای تیم‌های کاستیا، رئال مادرید، لاس پالماس، لوگرونس، بارسلونا و رایو وایه کانو به میدان رفت و از سال ۲۰۰۳ مربیگری را به عنوان دستیار خوان سانتیستبان در تیم ملی زیر ۱۷ سال اسپانیا آغاز کرد.

رایو وایکانو، رئال مادرید B، تیم‌های ملی زیر ۱۹، ۲۰ و ۲۱ سال اسپانیا، پورتو پرتغال، تیم ملی اسپانیا و رئال مادرید تیم‌هایی هستند که لوپتگی سابقه هدایت آن‌ها را در کارنامه دارد. او تیم زیر ۱۹ سال ماتادور‌ها را در سال ۲۰۱۲ با حضور بازیکنانی، چون کپا آریزابالاگا، سوسو، پاکو آلکاسر، خسه رودریوگوئز، جرارد دئولوفئو، خوان برنات، دنیس سوارز که بعد‌ها به ستارگانی بزرگ تبدیل شدند به قهرمانی رقابت‌های اروپایی رساند و این عنوان را در سال ۲۰۱۳ و زمان سرمربیگری اش در تیم ملی زیر ۲۱ سال این کشور با حضور بازیکنانی مانند داوید ده خیا، مارتین مونتویا، آسیر ایارامندی، مارک بارترا، اینیگو مارتینز، سرخیو کانالس، کوکه، رودریگو مورنو، تیاگو آلکانتارا، کریستین تیو، آلوارو موراتا، آلبرتو مورنو، دنی کارواخال و ایسکو تکرار کرد.

شاید مهم‌ترین نکته درباره کارنامه لوپتگی به روز ۱۳ ژوئن ۲۰۱۸ بازگردد. جایی که لوئیس روبیالس، رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا پس از اینکه متوجه شد لوپتگی با فلورنتینو پرز، رئیس باشگاه رئال مادرید برای جانشینی زین الدین زیدان به توافق رسیده است او را درست یک روز مانده به آغاز جام جهانی از محل اردوی لاروخا (لقب تیم ملی اسپانیا) در روسیه اخراج کرد تا بازیکنان این تیم در شوک عجیبی فرو بروند.

نکته جالب اینجاست حضور در پرافتخارترین باشگاه اروپا برای خولن خوش یمن نبود و او که از ابتدای فصل ۱۹-۲۰۱۸ نتایج ضعیفی با کهکشانی‌ها کسب کرده بود پس از شکست ۵ بر صفر مقابل بارسلونا در ورزشگاه نیوکمپ از رئال مادرید اخراج شد تا روز‌های کابوس وارش ادامه یابد. لوپتگی با رئال قراردادی سه ساله داشت و قرار بود سالانه ۶ میلیون یورو از این باشگاه دستمزد دریافت کند، اما پس اخراجش قرار شد درصورتی که او تا پایان فصل با هیچ تیمی به توافق نرسد نیمی از این مبلغ را به عنوان غرامت بگیرد.

طبق همین موضوع اگر فدراسیون فوتبال ایران طبق اظهارات اخیر مهدی تاج مبنی بر اینکه سرمربی جدید تیم ملی تا میانه‌های اردیبهشت برای عقد قرارداد و تماشای ۲ هفته از مسابقات لیگ برتر به ایران می‌آید اگر بحث مذاکره با این مربی اسپانیایی واقعیت داشته و او به کشورمان سفر کند، لوپتگی از دریافت این غرامت محروم خواهدشد.

هرچند این مربی در فصل اخیر روز‌های بحرانی‌ای را پشت سر گذاشت، اما بعید به نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال ایران حتی بتواند نیمی از مبلغ قرارداد سالانه لوپتگی را به عنوان دستمزد به او پرداخت کند و به همین دلیل حضور لوپتگی در ایران را هم باید منتفی دانست.