به گزارش پارس نیوز، 

منطقه خوزستان، در این هفته از مسابقات لیگ برتر کشور، نفت‌مسجدسلیمان فردا رو در روی استقلال خوزستان قرار می‌گیرد و فولاد روز جمعه در خانه پذیرای نفت آبادن است.

نفت مسجدسلیمان – استقلال خوزستان

نفت که چند روز پیش در پی نتایج ضعیف با مرزبان با این مربی قطع همکاری کرد و با فیروز کریمی وارد مذاکره شد، روز گذشته رسما با کریمی برای رهایی از رده چهاردهم جدول رده‌بندی و فرار از سقوط قرارداد همکاری امضا کرد. کریمی که به گونه‌ای در حفظ تیم‌ها در لیگ برتر آن هم در شرایط سخت مهارت دارد، این‌بار  پنج هفته مانده به پایان لیگ برتر مامور شده است تا مسجدسلیمانی‌ها را در لیگ نگه دارد.

در آن سوی میدان نیز استقلال خوزستان قعر نشین قرار دارد که تا حدود بسیاری امیدهایش را برای بقا در لیگ برتر از دست داده است و شاید برد در بازی با نفت‌مسجدسلیمان که یک بازی رو در روی بین دو تیم انتهایی جدول است، بتواند امید بقای استقلال خوزستان در لیگ برتر را کمی زنده نگه دارد. 

دو تیم خوزستانی در این دیدار کار سختی را برابر هم خواهند داشت و به دنبال برد برای بازگشگ به جدول هستند. تساوی نیز در این دیدار به درد شاگردان کریمی و علوی نمی‌خورد زیرا در این صورت باتوجه به احیای دوباره تیم دست‌نشان که در رده پانزدهم قرار دارد، این تیم می‌تواند با برد در بازی این هفته‌اش جایگزین نفت در رده چهاردهم شود و کمی از خطر سقوط فاصله بگیرد.

نفتی‌ها از ساعت 19:15 فردا در ورزشگاه شهید بهنام محمدی پذیرای شاگردان علوی هستند.

فولاد – نفت آبادان

شاگردان قطبی که هفته گذشته در داربی پرحاشیه خوزستان موفق به شکست  استقلال خوزستان شدند، این هفته در دومین داربی متوالی میزبان نفت آبادان هستند. فولاد که با آمدن قطبی احیا شده و از نظر روحی نیز در شرایط خوبی به سر می‌برد، به دنبال پایانی خوش در لیگ برتر با این مربی است تا با کار بیشتر و برنامه یهتر، امیدهایش در لیگ نوزدهم برای کسب سهمیه آسیایی و حتی عنوان قهرمانی بیشتر شود.

در آن سوی مستطیل سبز نیز نفت آبادانی حضور دارد که امسال با کسب تساوی‌‌های زیاد نتوانسته رضایت هواداران خود را جلب کند و در بازی‌های اخیر هم هواداران به عمکلرد این تیم اعتراض داشته‌اند.  البته شاگردان سرجیو این هفته در حالی رو در روی فولاد قرار می‌گیرد که هفته گذشته بالاخره توانستند پس از هفته‌ها به پیروزی برسند. آبادانی‌ها نیز همچون نفت‌مسجدسلیمان و استقلال خوزستان از شرایط خوبی در جدول رده‌بندی برخوردار نیستند و با 24 امتیاز در رده سیزدهم قرار دارند.

از آن‌جا‌ که همیشه فولاد و نفت آبادان در داربی، بازی‌های زیبایی را به نمایش گذاشته‌اند به نظر می‌رسد این هفته نیز تماشاگردان دو تیم با توجه به حساسیت داربی و این‌که دو تیم به هیچ عنوان نمی‌خواهند امتیاز از دست بدهند، بازی جذاب و زیبایی را در ورزشگاه فولاد شاهد خواهند بود.

شاگردان قطبی از ساعت 19:15 روز جمعه در ورزشگاه شهدای فولاد میزبان نفت آبادان هستند.