به گزارش پارس نیوز، 

تیم‌هایی که هرکدام جاه‌طلبی‌های خاص خودشان رادارند و با اهداف متفاوتی پای به میدان خواهند گذاشت. از سویی شاگردان برانکو که در نزدیکی‌های هت تریک قهرمانی قرارگرفته‌اند برای حفظ و یا افزایش فاصله با دیگر مدعیان قهرمانی برای شکست سبزپوشان اصفهانی به میدان خواهند آمد و ذوبی‌ها هم که هفته‌هاست نتایجی درخشانی کسب می‌کنند باانگیزه تداوم این روند و صعود بیشتر در جدول مقابل پرسپولیسی‌ها صف‌آرایی می‌کنند. عدد امتیازی این دو تیم بر شرایط متفاوت پرسپولیس و ذوب‌آهن دارد. سرخ‌پوشان تهرانی که چندهفته‌ای است بر صدر جدول تکیه زدند تاکنون 54 امتیاز اندوخته دارند و ذوبی‌ها با توجه به نیم‌فصل کابوس واری که پشت سر گذاشتند 29 امتیاز جمع‌آوری کرده‌اند. البته این اختلاف امتیاز بیشتر به دلیل مشکلات فراوان ذوب‌آهن در نیم‌فصل نخست اتفاق افتاد و چه‌بسا اگر ذوبی‌ها از همان ابتدای لیگ همچون هفته‌های اخیر قدرت‌نمایی می‌کردند حالا در کورس مدعیان قهرمانی هم قرار داشتند.

پرسپولیس برنده بازی رفت

بازی رفت این دو تیم در فصل جاری لیگ برتر با برتری یک‌بر صفر پرسپولیسی به پایان رسید. در آن دیدار ذوبی‌ها منصوریان را بروی نیمکت خودشان می‌دیدند و در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم سرخ‌پوش تهرانی رفتند. هنوز عقربه ساعت به دقیقه 15 نرسیده بود که روی ضربه کرنر امید عالیشاه مدافعان جلو کشیده پرسپولیس به پرواز درآمدند و شجاع خلیل زاده دروازه رشید مظاهری را گشود. پس‌ازاین گل شاگردان برانکو برای به ثمر رساندن گل‌های بیشتر تلاش فراوانی به خرج دادند اما رشید مظاهری یک‌تنه مقابل آن‌ها ایستاد تا شکست تیمش سنگین‌تر نشود. در آن مقطع زمانی شرایط تیم سبزپوش اصفهانی بسیار آشفته بود و آن‌ها پس از شکست مقابل پرسپولیس به جایگاه دهمی جدول تکیه زدند. رتبه‌ای که بعدازاین دیدار و به دنبال نتایج ضعیفی که ادامه لیگ به دست آمد، بدتر هم شد تا جایی که نیم‌فصل برای شاگردان منصوریان با رتبه چهاردهمی به پایان رسید.

ذوب‌آهن با ترکیب کامل به مصاف پرسپولیس می‌آید

علیرضا منصوریان در بازی این هفته مقابل پیکان که شنبه گذشته برگزار شد به شش بازیکن اصلی تیمش استراحت داد تا آن‌ها را برای دیدار مقابل پرسپولیس سرحال و قبراق در اختیار داشته باشد. رشید مظاهری، زبیر نیک‌نفس، کریستین اوساگوآنا، محمدرضا حسینی، میلاد فخرالدینی و امیرارسلان مطهری بازیکنانی بودند که مقابل پیکان دبه میدان نرفتند. البته در نیمه دوم بازی با خودروسازان تهرانی اوساگوآنا و حسینی به بازی گرفته شدند اما خبری از چهار بازیکن دیگر نبود. با این اوصاف به نظر می‌رسد منصوریان ترکیب کاملی را مقابل پرسپولیس راهی زمین کند و از همه داشته‌هایش برای شکست صدرنشین لیگ بهره ببرد.

در وصف مهاجمان تیزچنگ و سرنوشت‌ساز

در بازی امروز دو بازیکن نقش ویژه‌ای در موفقیت تیم‌هایشان بازی خواهند کرد. علی علیپور و ارسلان مطهری در هفته‌های گذشته مهاجمان تیزچنگ و چهارچوب شناسی نشان داده‌اند و بدون شک مربیان دو تیم هم بروی توانایی‌های آن‌ها حساب ویژه‌ای بازکرده‌اند. علیپور که با 13 گل زده عنوان بهترین گلزن لیگ را در اختیار دارد خطرناک ترین بازیکن میهمان به شمار می‌رود و به نظر می‌رسد منصوریان برنامه‌های ویژه‌ای برای مهار او داشته باشد. در آن‌طرف میدان هم ارسلان مطهری همچون الماس در ترکیب ذوب‌آهن می‌درخشد و از موقعیت‌های گل 50 درصدی هم به‌آسانی عبور نمی‌کند. با این شرایط به نظر می‌رسد مهاجمان گلزن دو تیم نقشی کلیدی در موفقیت تیم‌هایشان بازی کنند.

برانکو در اندیشه شکست دوباره منصوریان

برانکو از زمان حضور در ایران سه بار مغلوب ذوب‌آهن در لیگ شده و از هیچ تیمی به‌اندازه ذوب‌آهن شکست نخورده است به‌جز این سه شکست، پرسپولیس با برانکو یک‌بار نیز در جام حذفی برابر ذوب‌آهن از گردونه رقابت‌ها حذف شد. برانکو در هشت تقابل در لیگ و حذفی برابر ذوب‌آهن تنها دو پیروزی داشته است. اما علیرضا منصوریان در دوران مربیگری خود تا پیش از حضور بروی نیمکت ذوب‌آهن، فقط یک‌بار و در پاس همدان در نخستین رویایی خود با پرسپولیس شکست‌خورده بود و همیشه مانعی غیرقابل‌عبور برای پرسپولیس با برانکو به شمار می‌رفت. علی منصوریان با دو بار شکست دادن برانکو جزو رکوردداران پیروزی بر این مربی در لیگ برتر است. دو شکستی که برای پرسپولیس بسیار گران تمام شد. در لیگ پانزدهم در هفته بیست و هشتم در شرایطی که پرسپولیس در صدر جدول و آماده قهرمانی بود مغلوب نفت با مربیگری علی منصوریان شد و در لیگ شانزدهم که پرسپولیس فصل رویایی را پشت سر گذاشت و قاطعانه به قهرمانی رسید شهرآورد را با نتیجه 3 بر 2 واگذار کرد تا از شیرینی قهرمانی این تیم کم شود. پس‌ازآن برانکو فرصت گرفتن انتقام از منصوریان را در لیگ فصل جاری و بازی رفت به دست آورد و سرانجام توانست از سرمربی ذوب‌آهن انتقام بگیرد.