به گزارش پارس نیوز، 

از روز گذشته شایعه عجیب و جذابی در فضای مجازی به گوش می‌رسد مبنی بر اینکه قرار است در آینده‌ای نزدیک یورگن کلینزمن آلمانی هدایت تیم ملی ایران را بر عهده بگیرد و جانشین کارلوس‌کی‌روش در این سمت شود.

گفته می‌شود علیرضا مرزبان که روز گذشته به صورت توافقی از نفت مسجد‌سلیمان جدا شد با توجه به ارتباط خوبی که از گذشته تا الان با یورگن کلینزمن سرمربی اسبق ژرمن‌ها دارد قرار است به عنوان واسطه در این انتقال تلاش کند و در نهایت دستیار این سرمربی آلمانی در تیم ملی شود.

به نظر می‌رسد بحث حضور هروه رنار در ایران یک مسئله تاکتیکی بود تا مسئولان فدراسیون فوتبال به دور از هیاهو و در سکوت کامل مذاکرات‌شان را با کلینزمن آلمانی انجام دهند. این در حالی است که بسیاری از مردم هم با مراجعه به صفحه شخصی کلینزمن در فضای مجازی از او درخواست کرده‌اند تا سرمربی ایران شود و این نشان می‌دهد که مردم هم موافق سرمربیگری کلینزمن در تیم ملی ایران هستند.

 

شاید اگر کلینزمن را از لحاظ تجربه مربیگری با کارلوس‌ کی‌روش قیاس کنیم قطعا کفه ترازو به سمت سرمربی سابق تیم ملی ایران سنگینی می‌کند، اما شاید یک نکته دیگر برای این انتخاب نظر مدیران فوتبالی ایران را به خود جلب کرده است و آن چیزی نیست جزو اخلاق خوب کلینزمن. البته کلینزمن هنوز هم محبوبیت خاصی نزد فوتبال‌دوستان ایرانی دارد. کمک شایان او به زلزله‌زدگان رودبار هنوز از یاد علاقه‌مندان فوتبال نرفته است. همچنین در جام جهانی ۱۹۹۸ فرش نفیس ایرانی به او هدیه داده شد تا بداند ایرانی‌ها تا چه اندازه عاشق او هستند.

باید دید آیا شایعه حضور کلینزمن بر روی نیمکت مربیگری ایران به واقعیت تبدیل می‌شود یا خیر. هرچند به نظر می‌رسد این مسئله چیزی فراتر از شایعه باشد و احتمال این وجود دارد که در آینده‌ای نزدیک کلینزمن به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال کشورمان انتخاب شود.

گفتنی است یورگن کلینزمن بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۶ هدایت تیم ملی آلمان را در جام جهانی ۲۰۰۶ بر عهده داشت که توانست این تیم را به عنوان سومی برساند. او از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶ هم سرمربی تیم ملی فوتبال ایالات متحده بود. در ضمن کلینزمن سابقه ۱۰۸ بازی ملی را در کارنامه خود دارد که مهم‌ترین اتفاق او قهرمانی با ژرمن‌ها در جام جهانی ۱۹۹۰ بوده است. در کنار آن هم یک قهرمانی و یک عنوان دومی را هم با کشورش در یورو ۱۹۹۶ و ۱۹۹۲ کسب کرده است. او از ستارگان محبوب دهه ۹۰ جهان بوده است و در دوران فوتبال خود در باشگاه‌های بزرگی، چون اینترمیلان، اشتوتگارت، تاتنهام و بایرن‌مونیخ بازی کرده است.