به گزارش پارس به  نقل از ایسنا، منصورپورحیدری با ابراز خوشحالی از صعود تیم ملی به جام جهانی اظهار کرد: به همه ی مردم ایران، فدراسیون فوتبال و جامعه ی فوتبال ایران این پیروزی را تبریک می گویم. به بازیکنان خسته نباشید می گویم، آنها خیلی زحمت کشیدند. همدلی آنها باعث شد تا نتیجه ی خوبی را بدست آوریم و خدا را شکر که مستقیم به جام جهانی رفتیم.

او در ادامه افزود: این بازی بار فنی نداشت اما ما از رفتن به جام جهانی خوشحالیم. تا پیش از بازی با قطر، تنها به پلی آف فکر می کردیم ولی همه چیز به یکباره برگشت. شاید کی روش فکرش را عوض کرد یا اضافه کردن منصوریان و استفاده از اسکلت استقلالی برای تیم ملی موثر بود. حضور استقلالی ها در تیم اصلی باعث هماهنگی بیشتر بازیکنان شده بود و کره ای ها براحتی نمی توانستند وارد محوطه جریمه ما شوند.

سرمربی سابق تیم ملی در پاسخ به این سوال که راه یابی ایران به جام جهانی بر چه مسائلی موثر خواهد بود؛ بیان کرد: واقعا حضور تیم ملی ما در جام جهانی، روی همه چیز موثر است. مردم ما نیاز به این پیروزی داشتند. با این برد عرق ملی ما افزایش می یابد. مردم ما با این برتری به فوتبال علاقمندتر می شوند و با فوتبال آشتی مجدد می کنند. هرچند اعتقاد دارم با این وضعیت کار دشوار در جام جهانی خواهیم داشت و حتما باید از الان به فکر چاره باشیم.

پورحیدری در پایان با تبریک مجدد صعود تیم ملی به جام جهانی گفت: باز هم این برتری را به همه ی مردم ایران تبریک می گویم ولی ای کاش آقای کی روش در پایان بازی به سمت سرمربی کره نمی رفت و به نوعی او را تحقیر نمی کرد.