به گزارش پارس نیوز، 

ستاره‌ای که برای ابرستاره شدن، بنفیکا را سکوی پرتاب خودش کرده و حق دارد به تیم‌های بزرگ جهان فکر کند. مربی هم حق دارد نگران از دست دادن، ژائو فلیکس جوان باشد. او که این روزها بیشتر به نام رونالدوی دوم در تیتر اول رسانه‌های اروپایی مطرح می‌شود به وضوح خوش‌آتیه و خوش‌تکنیک در اوج فهم کار گروهی و بسیار تاکتیک‌پذیر است.

ژائو فلیکس‌سکرا مرد 19 ساله بنفیکا در پست حمله با 180 سانتی‌متر قد که در 20 بازی رسمی خود با لباس بنفیکا 10 گل زده برای خود ثبت کرده و با لباس تیم ملی زیر 21 سال پرتغال در 10 بازی رسمی چهار گل به ثمر رسانده اکنون زیر ذره‌بین تیم‌های بزرگی همچون رئال مادرید، یوونتوس، منچستریونایتد و البته بایرن مونیخ آلمان است. درخشش اخیر را در لباس بنفیکا طی رویارویی برابر فرنکفورت با هت‌تریک و گل‌های رویایی و زیبایش، بیش از پیش وی را مطرح کرده و توجه مدیران برنامه و دلالان فوتبال را به خود جلب کرده است. هت‌تریک ژائو فلیکس در لیگ اروپا برابر تیم اول فرانکفورت در جریان پیروزی 4 بر 2 نماینده پرتغال باعث شد رکورد ببر سیاه پرتغال هم شکسته و این پسر 19 ساله به‌علاوه 152 روز به جای اوزبیوی 20 ساله و 301 روز به جوان‌ترین گلزن برتر پرتغال در بازی‌های اروپایی تبدیل شود.

«آس» اسپانیا درباره رونالدوی دوم پرتغال می‌نویسد: «اگر جای زیدان بودیم به جای خواهش و تمنا از مدیر برنامه‌های پرتوقع هازارد یا پوگبا سراغ این رونالدوی راستین و جوان می‌رفتیم، او می‌تواند در ترکیب رئال مادرید به یکی از ابرستارگان دنیای فوتبال حرفه‌ای تبدیل شود.» آبولای پرتغال که همیشه کریستیانو رونالدو را از حامیان خود و در لباس افتخار کشور پرتغال توصیف می‌کند،  درباره ژائو فلیکس جوان می‌نویسد: «زود است که به این پسر خوش‌تکنیک، لقب رونالدوی دوم را بدهیم. بگذارید او ژائو فلیکس اول باشد و در این سن ناگهان بدون داشتن ظرفیت کافی، راهی تیم‌های بزرگ اروپایی نشود. او در بنفیکا هنوز راه طولانی برای طی کردن دارد و نباید تحت‌تاثیر اخبار سفارشی روزنامه‌های دیگر کشورها قرار بگیرد.» او را البته بیش از رونالدو، با ابرستاره محبوب و مردمی پرتغالی‌ها، روی کاستا مقایسه می‌کنند و بسیاری از کارشناسان فوتبال پرتغال روش بازی و تکنیک‌های خاص این جوان را بسیار مشابه تکنیک‌های کاستای پرتغالی می‌دانند. یکی از ویژگی‌های عجیب ژائو فلیکس این است که در زمان برگزاری بازی‌های مهم و رسمی، مدام در حال حرف زدن است و به نظر می‌رسد که با خودش حرف می‌زند. او تنها یک بار در مصاحبه با فوتبال اینترنشنال اسپانیا در این خصوص اظهارنظر کرده و گفته است: «بیشتر یک راز است تا یک ویژگی تا بخواهم برایتان از آن حرف بزنم، موضوع این است که جملاتی خاص را با خود تکرار می‌کنم، جملاتی که یک دوست آنها را به من گوشزد کرده و تکرار آنها برایم ارزشمند است.»

«آس» اسپانیا چند روز قبل از درخشش ژائو در لیگ اروپا از قول «سان لندن» نوشت: «دو باشگاه رئال مادرید و یوونتوس به صورت رسمی به مدیرعامل بنفیکا پیشنهاد خرید ژائو را تقدیم کرده و آن را قیمت کارشناسی شده مورد تایید فیفا در روابط‌عمومی خود نیز به ثبت رسانده‌اند. جدا از این دو تیم، منچستریونایتد نیز مشتاقانه منتظر پاسخ مثبت مدیر برنامه‌های این بازیکن جوان پرتغالی است.»  مانوئل استبان نویسنده «آس» نیز در این خصوص می‌گوید: «من می‌توانم ادعا کنم بیش از همه حتی بیش از پرتغالی‌ها بازی‌های رونالدو را زیر ذره‌بین داشته و او را به خوبی می‌شناسم. به همین دلیل با شفافیت اعلام می‌کنم که ژائو بهتر از رونالدو است یا دست‌کم بهتر از او خواهد شد. به سود رئال مادرید است که ژائو را خریداری کند و بیهوده به دنبال بازیکنان گران‌قیمت دنیا نباشد.»

«یورونیوز» در گزارش خود از درخشش ژائو فلیکس می‌نویسد: «این بازیکن جوان پرتغالی در آینده به یکی از ثروتمندان دنیای فوتبال تبدیل خواهد شد و بسیار خوش‌تکنیک و تاثیرگذار است، باید مراقب آینده باشد. رئال مادرید تیم بزرگی است و اگر می‌تواند از همین حالا در قله فوتبال قرار بگیرد، باید چراغ سبز خود را روشن کند.»