به گزارش پارس نیوز، 

تامی اسمیت، کاپیتان افسانه‌ای لیورپول، کسی که برای هوادران پرشور این باشگاه با لقب آهنِ آنفیلد شناخته می‌شود و با پیراهن قرمز لیورپول چهار قهرمانی لیگ، دو قهرمانی جام حذفی و یک قهرمانی اروپایی بدست آورده، هجده سال برای تیمی که از کودکی شیفته‌اش بوده بازی کرده و در 638 بازی با پیراهن لیورپول به میدان رفته بود، در سن 74سالگی از دنیا رفت.

 

 

01397500

تامی اسمیت که بعد از جدال با بیماری زوال عقل سرانجام تسلیم شد و چشم از جهان فرو بست، هم در دوران سرمربی‌گری بیل شنکلی و هم در دوران باب پیزلی سابقه بازی در خط هافبک لیورپول را داشت. اسمیت از زمانی که هنوز محصل دبیرستان بود به عضویت باشگاه لیورپول درآمده بود.

 

اسمیت با پیراهن قرمز لیورپول چهار بار در لیگ انگلیس و دو بار در جام حذفی این کشور به قهرمانی رسیده و در جام باشگاه‌های اروپای 1977 در مسابقه فینال که مقابل بوروسیا مونشن گلادباخ برگزار می‌شد موفق به گلزنی شده و با لیورپول فاتح فوتبال باشگاهی اروپا شده بود.

 

تامی اسمیت بعد از آویختن کفش‌هایش به مدت 35 سال به عنوان ستون‌نویس روزنامه لیورپول اکو فعالیت می‌کرد و قلم می‌زد.

 

اسمیت از سال 2014 به بیماری پارکینسون مبتلا شده بود و همسرش هم چهار سال قبل به دلیل ابتلا به همین بیماری از دنیا رفته بود.

 

01397498

 

بسیاری از اسطوره‌های باشگاه لیورپول از قبیل جیمی کاراگر، مایکل اوون و بسیاری دیگر در شبکه‌های اجتماعی، فقدان تامی اسمیت را به جامعه بزرگ لیورپولی‌ها تسلیت گفته‌اند.