به گزارش پارس نیوز، 

شاید مدیران مجموعه و هیات مدیره باشگاه پیکان فکرش را نمی‌کردند خیلی زود بعد از رفتن مجید جلالی و کنار گذاشتن آقامعلم بازهم و این بار با حسین فرکی یک بازگشت به عقب داشته باشند و شاهد اتفاقاتی باشند که در نیم‌فصل هم اتفاق افتاد.

باخت در دربی خودروسازان و تصمیم‌های عجیب شبانه درخصوص جریمه و دعوت از چند بازیکن به کمیته انضباطی و شکاندن کاسه کوزه‌ها سر آن‌ها موید این مساله باشد. به نظر می‌رسد حسین فرکی که به عنوان یک گزینه در بین نفراتی همچون فرهاد کاظمی، عبدا... ویسی، جواد نکونام‌شانس کم‌اش با حمایت یکی از اعضای هیات مدیره به فرصتی برای بازگشت به فوتبال تبدیل شد، وعده‌هایش برای روزهای بهتر برای پیکان حالا چنین شرایطی را برای او به وجود بیاورد.

 

پای جوانان ایستادن مدل فرکی

حسین فرکی که برای بازی با پیکان وعده استفاده از جوانان را داده بود بعد از باخت حسابی به بازیکنان اسم و رسم‌دار تیمش تاخت و این شکست و شرایط پیکان را گردن آن‌ها انداخت. نکته جالب در مدل فرکی برای حمایت از جوانان این بود که او برخلاف مجید جلالی که در صورت نتیجه نگرفتن با جوانان همه جوره پای آن‌ها می‌ایستاد، او نه تنها این کار را نکرد بلکه در اتفاقی عجیب به بازیکنانی تاخت که اصلا برای او در این مسابقه بازی نکردند. گلایه به محمد قاضی، عیسی آل‌کثیر و دیگر بازیکنان و در نهایت احضار شدن قاضی، ابراهیمی و سجاد مشکل‌پور به کمیته انضباطی به واسطه نظر حسین فرکی نشان دهنده این است که او حتی به جوانان تیمش هم نمی‌تواند اعتماد کند و بعد از شکست چنین رفتاری را از او دیدیم.

 

فرکی مثل جلالی شد؟

آقامعلم در لیگ هجدهم در حالی کارش با پیکان در نیم‌فصل به پایان رسید که او از ابتدای فصل با برخی بازیکنان این تیم از جمله عیسی آل‌کثیر مشکل پیدا کرد و حتی او را از تیم کنار گذاشت. مساله‌ای که بارها با پادرمیانی فیصله پیدا کرد و بارها تاکید به این‌که این مساله به تیم لطمه می‌زند در نهایت جلالی را در این تقابل بازنده کرد و از پیکان جدا شد. حالا به نظر می‌رسد حسین فرکی هم چنین راهی را دنبال می‌کند و به جای آرامش دادن به تیم، رفتارهایش تشنج ایجاد می‌کند و حتی شنیده می‌شود با بازیکنان زیادی در تیم زاویه پیدا کرده که کنار گذاشته‌ها و بازیکنانی که حتی در لیست 18 نفره مثل حمودی، نریمان‌جهان و ابوالفضل ابراهیمی قرار نمی‌‌گیرند، دلیلی بر این ادعاست. راهی که شاید در صورت تداوم آن سرنوشتی همچون جلالی را برای فرکی رقم بزند و خیلی زود دوباره او را خانه‌نشین و یا کارش را در باشگاه دیگری پیگیری کند. این رفتارهای فرکی در حالی است که او مدام مدعی است این تیم را خودش نبسته‌اما با برخوردهای عجیبی که دارد به جای به‌اتمام رساندن فصل با آرامش تیم را دچار چند دستگی کرده است.

 

شانس تمدید قرارداد فرکی کمرنگ‌تر شد

حسین فرکی در حالی در حالی با باشگاه پیکان قرارداد بست که ادامه همکاری او با این تیم در فصل بعد منوط به یک شرط است. فرکی اگر می‌خواهد بازهم سکان هدایت پیکانی‌ها را در لیگ نوزدهم برعهده داشته باشد باید طبق شرطی که در قراردادش گنجانده شده طبق شنیده‌ها این تیم را در نهایت روی جایگاه ششم لیگ قرار بدهد تا بتواند برای فصل بعد این تیم برنامه‌ریزی کند. اتفاقی که می‌توانست با شکست سایپا در دربی خودروسازان برای او رخ دهد که این باخت همه چیز را بهم زد. مساله‌ای که گفته می‌شود یکی از دلایل عصبانیت حسین فرکی است که بعد از 5 هفته خوب با این تیم با این شکست بعد از پرسپولیس دومین باخت خودش را تجربه کرد تا دور شدن از این هدف تمرکز او را برهم بزند.

 

نگرانی از تکرار سرنوشت سایپا برای پیکان

در مجموعه مدیریتی باشگاه پیکان برای ادامه همکاری با حسین فرکی یک نگرانی وجود دارد که اگر او بخواهد این روند را ادامه دهد خیلی از بازیکنان فصل بعد با حضور و ادامه کار وی قید این تیم را زده و کارشان را در تیم‌های دیگر لیگ برتری دنبال کنند. جایی که باعث شود هزینه‌ای سنگین برای باشگاه پیکان به دنبال داشته باشد و با تکرار تفکرات فرکی که قراردادهای خوب با بازیکنان در سایپا بست و هنوز هم این باشگاه درگیر آن قراردادهاست و به قول خودشان کمر راست نکرده و تیم دایی را تحت‌الشعاع مشکلات مالی قرار داده است. همین مساله موجب شده که شنیده شود برخی از مدیران باشگاه درخصوص این رفتارهای فرکی و واکنش‌های او و همچنین نتیجه‌گیری بابت ادامه همکاری با او کمی دست به عصا صحبت کرده و نظر بدهند. حتی در این خصوص گویا باشگاه در جریان برخی چند دستگی‌ها در تیم هم شده که بازیکن بیرون و داخل زمین به بودن یا نبون در ترکیب اعتراض دارد و کادرفنی هم هیچ واکنشی به آن نشان نمی‌دهد.

 

آیا فرکی برای بازی دادن به برخی بازیکنان مجبور است؟

مجید جلالی در2.5 فصل سرمربیگری پیکان رفتارش به نحوی بود که نشان می‌داد توصیه‌پذیر نیست و به هیچ وجه با هیچ بازیکنی در صورت ضعیف بودن شوخی نداشت. مساله‌ای که باعث شده بود بازیکنان برسر قرار گرفتن در تفکرات آقامعلم سعی و تلاش داشته باشند تا به نشستن روی نیمکت محکوم نشوند. نمونه این مساله آخرین تصمیم مجید جلالی در پیکان بود که چند بازیکن را از تیم کنار گذاشت و تا آخرین روز برسر تصمیم خودش ایستاد. حالا اما در پیکان و در صحبت‌های درگوشی که بین بازیکنان وجود دارد یک حرف مدام دست به دست می‌شود. این‌که برخی بازیکنان پیکان که با عملکرد ضعیف حتی در بازی حضور دارند توصیه‌ای هستند و حسین فرکی مجبور به استفاده آن‌هاست که اگر نگاهی به عملکرد برخی بازیکنان این تیم داشته باشیم شاید بتوان ردی از اسم آن‌ها پیدا کرد. واقعا این سوالی است که باید دنبال جوابی برای آن بود که آیا حسین فرکی براساس این شنیده‌ها برای بازی دادن به برخی بازیکنان مجبور است؟

 

شاکی بودن بازیکنان؛ این‌ها هم که مثل قبلی‌ها شدند

به نظر می‌رسد عنان کار از دست حسین فرکی بابت مدیریت کردن تیم در رفته است و گویا بازیکنان از برخی تصمیم‌های او شاکی هستند. این مسایل اخیر و تصمیماتی که باشگاه درخصوص جریمه بازیکنان گرفته باعث شده بازیکنان حسابی شاکی باشند. حتی شنیده شد که بازیکنان در بین صحبت‌های خودشان به این نکته‌اشاره می‌کنند که این‌ها هم مثل قبلی‌ها شدند و مثل تیم قبلی عملکرد ضعیف خودشان را به گردن ما می‌اندازند و ما باید تاوان اشتباهات آن‌ها را بدهیم. حتی شنیده شد که بازیکنان آنقدر از تصمیم اخیر باشگاه بابت جریمه آن‌ها و اتفاقاتی که درون تیم می‌افتند، ناراحت هستند که به دنبال جلسه با شیعی و صحبت کردن با او درخصوص اوضاعی است که در تیم به راه افتاده است. اتفاقاتی که به نظر می‌رسد بوی خوشی از ادامه کار این تیم به مشام نمی‌رسد و شاید درادامه لیگ هم این پیکان نتواند در شش هفته باقی مانده نتایج لازم را به دست آورد و حتی روی کاغذ در خطر سقوط قرار بگیرد که بعیداست اما نشدنی نیست. به هرحال هرچه هست این پیکان با این وضعیت گویا اگر به زودی به تعمیرگاه نرود باید شاهد روغن‌سوزی آن باشیم.