به گزارش پارس نیوز، 

تیم فوتبال ذوب آهن که تاکنون توانسته در لیگ قهرمانان آسیا بهترین نتایج را بین تیم‌های ایرانی کسب کند، امروز –دوشنبه ۱۹ فروردین ماه– از ساعت ۲۰ و ۱۰ دقیقه به وقت تهران در ورزشگاه زعبیل شهر دبی باید به مصاف الوصل امارات برود؛  ورزشگاه زعبیل در سال ۱۹۷۴ ساخته شده و هشت هزار و ۵۰۰ نفر ظرفیت دارد.

دهم ایران – نهم امارات

این دیدار در حالی برگزار می‌شود که الوصل در آخرین دیدار خود با نتیجه چهار بر دو مغلوب النصر تیم یازدهم جدول لیگ برتر امارات شده است و با ۲۳ امتیاز در جایگاه نهم لیگ برتر امارات و با سه امتیاز از دو بازی در رده سوم گروه A لیگ قهرمانان آسیا قرار دارد.

ذوب آهن در آخرین دیدار خود در مسابقات لیگ برتر ایران،  مقابل سپیدرود متوقف شد و به حداقل امتیازات رضایت داد؛  ذوب آهن با ۲۶ امتیاز در رتبه دهم جدول لیگ برتر ایران و با چهار امتیاز به واسطه تفاضل گل کمتر نسبت به الزورا عراق در پله دوم گروه A لیگ قهرمانان آسیا قرار گرفته است.

الزورا، کابوسِ تلخِ ویتوریا

الوصل در نخستین هفته از لیگ قهرمانان آسیا در خانه موفق شد النصر عربستان را با یک گل شکست دهد. اما آن‌ها در هفته دوم مقابل یک تیم عراقی به نام الزورا نقره داغ شدند و با پنج گل بغداد را ترک کردند تا سنگین‌ترین شکست هفته به نام این تیم ثبت شود.

ذوب آهن پس از شگفتی سازی هایی که در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان از خود نشان داد، در نخستین دیدار مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل الزورا به تساوی رضایت داد ولی در بازی دوم النصر عربستان را در زمین خودش با نتیجه سه بر دو شکست داد.

بهترین پیروزی الوصل در فصل جاری با نتیجه شش بر سه در یک دیدار خانگی مقابل الفجیره به دست آمده و ضعیف‌ترین نتیجه آن هم شکستی خارج از خانه مقابل الوحده با نتیجه چهار بر یک است. الوصلی‌ها در آخرین دیدارشان در لیگ برتر امارات هم شکستی سنگین مقابل النصر را با نتیجه چهار بر دو تجربه کردند تا با روحیه چندان مناسبی راهی این بازی نشوند.

تنها گلزن آسیایی این تیم یک مهاجم ۲۵ ساله و برزیلی به نام «فابیو لیما» است که زننده تک گل آنها مقابل النصر عربستان بوده است. بهترین گلزنان این فصل آنها نیز «کایو» با یازده و فابیو لیما با ۹ گل زده هستند. این دو بازیکن زوج خط حمله تیم الوصل را تشکیل می‌دهند.

بهترین پاسور و بازی ساز برتر تیم الوصل هم یک هافبک بیست و دو  ساله برزیلی به نام «وینیسیوس لیما» می‌باشد که با هشت پاس گل یکی از بهترین گل سازان در لیگ برتر امارات است. این بازیکن با پیراهن شماره هشت برای الوصل بازی می‌کند.

ذوبی‌ها که سابقه‌ نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا را در کارنامه دارند، ۱۰ بار مقابل تیم‌های اماراتی در لیگ قهرمانان آسیا به میدان رفته‌اند. حاصل کار آن‌ها مقابل تیم‌های اماراتی چهار برد، چهار باخت و دو تساوی بوده است. ذوب‌آهنی‌ها تا امروز هشت بازی مقابل تیم‌های اماراتی در مرحله‌ی گروهی لیگ قهرمانان آسیا برگزار کرده‌اند که حاصل آن چهار برد، سه باخت و یک تساوی بوده است.

در مقابل الوصلی‌ها هم که در گذشته چند بازیکن ایرانی از جمله فرهاد مجیدی و علیرضا واحدی نیکبخت را در ترکیب خود داشتند، هیچ وقت مقابل تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا پیروز نشده‌اند. الوصلی‌ها در چهار تقابل با تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا، سه شکست و یک تساوی داشته‌اند؛  زردپوشان اماراتی که این فصل با ذوب‌آهن هم گروه شده‌اند، فصل گذشته با پرسپولیس هم گروه بودند و در هر دو بازی رفت و برگشت به این تیم باختند.