به گزارش پارس نیوز، 

با نزدیک شدن به هفته های پایانی بالاترین سطح رقابت های لیگ کشور های ایتالیا، انگلیس، آلمان و اسپانیا، لیگ های دسته دوم این چهار کشور نیز به ترتیب در قالب (سری بی، چمپیون شیپ، بوندس لیگا 2، سیگوندا) نیز هفته های انتهایی خودش را سپری می کند که قصد داریم در این مطلب نگاهی بیندازیم به تیم هایی که در حال حاضر احتمال صعود بیشتری نسبت به سایر رقبا دارند.


ایتالیا:


در فاصله 8 هفته به پایان "serie B" در حال حاضر تیم فوتبال برشا که بازیکن بزرگی مثل پیرلو را به فوتبال دنیا معرفی کرده است در رقابتی تنگاتنگ با لچه برای قهرمانی در جدال هستند و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد از بین برشا و یکی از تیم های لچه، پالرمو و بنونتو یک تیم به طورمستقیم به سری آ صعود خواهند کرد.


 برشا هم اکنون از 30 بازی صاحب 57 امتیاز است و در جایگاه نخست جدول رده بندی قرار دارد و لچه با 31 بازی 54 امتیازی است و در رده دوم است است و نزدیک ترین رقیب تعیین کننده آنها پالرمو و بنوتنو هستند که به ترتیب از 29 و 30 بازی انجام داده 50 امتیاز گرفته اند.


برشا از جهاتی فوتبال دوستان را به یاد آن روزهایی می اندازد که از روبرتو باجو و پپ گوآردیولا در روز های پایان دوران فوتبالشان به طور همزمان در ترکیب تیمش بهره می برد. این تیم درصورت صعود می تواند پس از 8 سال دوری از serie A دوباره رو در روی بزرگان فوتبال ایتالیا قرار بگیرد تا یک بار دیگر ورزشگاه زیبای "ماریو ریگا مونتی" به سطح اول فوتبال ایتالیا چشمک بزند.


جالب اینجاست "انیو کورینی" هافبک مقتدر کیه وو در سال هایی که "جی جی دل نری" رهبری این تیم را برعهده داشت هم اکنون سرمربی تیم فوتبال برشا است و این در حالی است که سرمربی لچه را نیز "فابیو لیورانی" اولین بازیکن رنگین پوست تاریخ تیم ملی ایتالیا برعهده دارد.


اما نحوه صعود تیم ها در سری بی بسیار متفاوت از سایر لیگ های اروپایی است. به اینصورت که در این لیگ 4 تیم آخر به سری سی سقوط می کنند اما در بالای جدول اوضاع کمی متفاوت است.


دو تیم نخست به صورت خودکار به سری آ صعود می کنند و اگر تیم سوم اختلافش با تیم چهارم 10 یا بیش از 10 امتیاز باشد نیز به صورت خودکار صعود خواهد کرد. در غیر اینصورت از دو تا شش تیم می توانند در مسابقات پلی آف شرکت کنند. 5 تیمی که 14 امتیاز اختلاف با تیم سوم دارند به همراه این تیم می توانند در پلی آف شرکت کنند. در واقع به جای لیگ های اسپانیا و انگلیس که تیم های سوم تا ششم در پلی آف شرکت می کردند در ایتالیا از تیم 3 تا 8 در صورت رعایت آن 14 امتیاز اختلاف با تیم سوم، می توانند در پلی آف شرکت کنند. در صورت حضور 6 تیم در پلی آف، مسابقات در سه راند برگزار می شود که دو راند آخر به صورت رفت و برگشت خواهد بود.

 


انگلستان:


از بین تمام لیگ های دسته دوم فوتبال اروپا "Championship"با حضور 24 تیم، یکی از سخت ترین و فرسایشی ترین لیگ های دسته دوم اروپا به شمار می رود، ضمن آنکه با کیفیت بسیاربالایی برگزارمی شود. شاید بتوان ادعا کرد که از لحاظ نظم برگزاری و کیفیت پوشش، این مسابقات چیزی کمتر از premier league نداشته باشد.


 هم اینک زرد و سبز پوشان نوریچ در این فصل به رهبری "دانیل فارکه" آلمانی با اختلاف امتیازی که ایجاد کرده اند تقربیا صعودشان به لیگ برتر مسجل شده است مگرآنکه در ادامه شامل حال اتفاقات عجیبی بشوند. برای تعیین تیم دیگری که به طور مستقیم راهی لیگ برتر می شود دو تیم شفیلد یونایتد و لیدز یونایتد رقابتی حساس را باید در 6 هفته آینده تجربه کنند. این دو تیم در حال حاضر در فاصله 1 امتیازی هم قرار دارند و فرصت هیچ اشتباهی را ندارند. مارچلو بیلسا سرمربی خوش نام فوتبال دنیا که هم اکنون هدایت لیدزی ها را بر عهده دارد به دنبال آن است که علاوه بر اینکه مهر تاییدی بر شایستگی های خودش بزند می خواهد تا پای بزرگان فوتبال جزیره را دوباره به "الند رود" باز کند.


اما رقابت برای راه یابی به 4 تیم پلی آف به طرز فوق العاده ای در این فصل در جریان است تا جایی که فاصله امتیازات تیم چهارم پلی آف (بریستول سیتی) تا تیم دوازدهم (شفیلد ونزدی) تنها 6 امتیاز است.
در پایان هفته شانزدهم از دور برگشت، نوریچ با 84 امتیاز، شفیلد 77، لیدز 76 به ترتیب در مکان اول تا سوم جدول رده بندی قرار دارند.


در انگلستان دو تیم به طور مستقیم به لیگ برتر صعود خواهد کرد و 4 تیم به پلی آف خواهند رفت.


پلی آف به این گونه است که تیم سوم چمپیونشیپ با تیم ششم و تیم چهارم با تیم پنجم در دو بازی رفت و برگشت نیمه نهایی را انجام می دهند و برنده ها در یک بازی فینال پلی آف را انجام می دهند و تیم برنده به لیگ برتر صعود می کند.

 


 آلمان:


اما در آلمان یا همان (Bundesliga.2)، تیم ریشه دار و سابق خداداد عزیزی "اف سی کلن" در حال حاضر که 7 هفته مانده تا پایان مسابقات باقی مانده است با 57 امتیاز در صدر جدول رده بندی جای دارد و امیدوار است پس از یک سال دوری از بوندس لیگا دوباره به سطح اول فوتبال آلمان برگردد.


اف سی کلن در اولین دوره بوندس لیگا فاتح این رقابت ها شد و بازیکنان بزرگی را از جمله "ولفگانگ اورات"، "تونی شوماخر" و "برند شوستر" را به فوتبال آلمان معرفی کرده است و درکل جایگاه معتبری در فوتبال آلمان دارد. اما بعد از کلن تیم فوتبال هامبورگ با 51 امتیاز به دنبال این تیم است. این تیم پرآوازه شمال آلمانی برای اولین بار است که بوندس لیگای دو را تجربه می کند و حالا قصد دارند در سریعترین زمان ممکن دوباره به سطح اول لیگ آلمان برگردد. مطمئنا این دو تیم به علت حضور خداداد و مهدی مهدوی کیا از محبوبیت زیادی در ایران برخوردار هستند. جالب اینجاست که هدایت هامبورگ را هانس وولف برعهده دارد که تنها 37 ساله است.


بازی دو تیم کلن و هامبورگ درهفته آینده (15 آپریل) که به نوعی جدال بزها و دایناسورها است می تواند از جذابیت های زیادی برخورد دار باشد.


این در شرایطی است که تیم فوتبال "یونیون برلین" تیم نا شناخته و دوم شهربرلین به رهبری "اورس فیشر" سوئیسی سایه به سایه تیم هامبورگ به دنبال این تیم است و هم اکنون با یک بازی بیشتر و 48 امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفته است.


در آلمان هم دو تیم به طور مستقیم به بوندس لیگا و یک تیم به پلی آف می رود. به این ترتیب که تیم سوم بوندسلیگا 2 با تیم شانزدهم بوندسلیگا 1 دو بازی انجام می دهد تا تکلیف تیم سوم نیز مشخص شود.

 


اسپانیا:


اما در رقابت‌های دسته دوم لیگ اسپانیا یا همان به عبارتی Liga Adelante)) یا (Segunda Divsion) نیز یکی از تیم های سابق ملی پوشان تیم ملی ایران در صدر جدول قرار دارد اما رقابت ها در این لیگ بر خلاف لا لیگا که از حالا قهرمان خودش را شناخته است از فشردگی زیادی برخوردار است و به نظر می رسد برای شناخت تیم های صعود کننده در این لیگ باید تا آخرین هفته منتظر بمانیم.


ایرانی ها که به واسطه حضور جواد نکونام و مسعود شجاعی خاطرات خوبی از این تیم محبوب ایالت پامپلونای اسپانیا دارند قطعا از صعود اوساسونا بیشتر خوشحال خواهند شد.


در چهار چوب این رقابت ها که 9 هفته به پایان آن باقی مانده است، اوساسونا به رهبری "یاکوب آراسته " فعلا با 63 امتیاز در صدر قرار گرفته است و دو تیم گرانادا و آلباسته به ترتیب با 61 و 60 امتیاز در رده های دوم و سوم جای گرفته اند که همین اختلاف بسیار کم باعث شده است که هنوز دو تیم صعود کننده به طور مستقیم مشخص نشده باشند.


با توجه به اینکه آلباسته در 9 هفته آینده باید به مصاف هر دو تیم اوساسونا و گرانادا برود نمی توان هیچ پیش بینی دقیقی از تیمهای صعود کننده به لالیگا را داشته باشیم.


این لیگ از سال 2010 با حضور 22 تیم برگزار شده است و در پایان این لیگ، 2 تیم نخست به صورت مستقیم به لالیگا صعود می کنند و تیم سوم در بازی پلی آف درست همانند لیگ دسته دوم انگلیس انتخاب می شود. گفتنی است تیم های B یا رزرو باشگاه لالیگا نمی توانند به هیچ عنوان به لالیگا صعود کنند. در نهایت 4 تیم آخر سگوندا دیویژن به سگوندا دیویژن بی یا دسته سوم فوتبال اسپانیا سقوط می کنند.

 

 

 

از سراسر وب