به گزارش پارس نیوز، 

آبی پوشان تهران که اندوخته مناسبی از دو دیدار اول در لیگ قهرمانان آسیا ندارند، ناچارند تا در دیداری به ظاهر خانگی به مصاف تیم الهلال بروند. دیداری که در کشور قطر برگزار می‌شود.

الهلال صدرنشین گروه سوم است که هر دو بازی پیشین خود را با پیروزی پشت سر گذاشته و با ۶ امتیاز در صدر گروه قرار دارد و به نظر می‌رسد شانس زیادی برای صعود از گروه داشته باشد.

در تیم متمول الهلال بازیکنان گران‌قیمت زیادی حضور دارند که هر کدام از آنها به تنهایی هم می‌توانند سرنوشت بازی‌های بزرگ را تعیین کنند. اما در بین همه بازیکنان بزرگ الهلال، یک بازیکن شاخص به اسم «بافتیمبی گومیس» حضور دارد. مهاجمی ۳۳ ساله با ۱۸۴ سانتی متر قد از کشور فرانسه با سابقه بازی در تیم‌های بزرگ اروپایی از جمله لئون فرانسه و گالاتاسرای ترکیه.

«گومیس» که به ماشین گلزنی در تیم الهلال شهرت دارد، در موفقیت‌های این تیم در لیگ عربستان و لیگ قهرمانان آسیا تأثیرگذار بود. تعداد گل‌های زده این مهاجم سیه چرده فرانسوی در لیگ عربستان به ۲۰ رسیده اما در لیگ قهرمانان آسیا هنوز بیشتر از یک گل به ثمر نرسانده است.

گومیس در دو بازی آسیایی تیمش ۷ بار اقدام به شوت به سمت دروازه کرده تا بعد از «کارلوس ادواردو» که با ۹ شوت، شوتزن ترین بازیکن تیمش است، دومین بازیکن شوتزن الهلال باشد.

این مهاجم گرچه کم اقدام به دریبل می‌کند اما آمار ۱۰۰ درصد دریبل موفق را در دو بازی قبلی الهلال از خود به جای گذاشته است.

او در کنار توانایی‌های بالای گلزنی و گلسازی‌اش، از قدرت بدنی خوبی هم بهره می‌برد و ذاتاً یک مهاجم درگیر است که در طول زمان حضورش در بازی یک بازی کاملاً فیزیکی مقابل مدافعان تیم حریف به نمایش می‌گذارد.

گومیس در دو بازی قبلی الهلال در آسیا ۱۵ بار با بازیکنان حریف دوئل داشته که ۱۳ بار از این دوئل‌های مستقیم برنده خارج شده که این آماری چشمگیر برای یک مهاجم است.

گومیس به رغم بازی فیزیکی و درگیرانه‌اش خیلی کم مرتکب خطا می‌شود و بیشتر از بازیکنان مقابلش خطا می‌گیرد. او در دو هفته نخست، تنها یکبار مرتکب خطا شده و به جای آن ۷ بار از بازیکنان حریف خطا گرفته است.

وی در لیگ حرفه‌ای عربستان هم آماری چشمگیر دارد. ۲۰ گل زده، ۷ پاس گل، ۱۰۴ شوت به سمت دروازه حریفان، گرفتن ۲ پنالتی و ۹ خلق موقعیت گل در ۲۶ بازی، تنها گوشه‌ای از تأثیرگذاری این بازیکن در تیم الهلال بوده است.

این آمارها نشان می‌دهد مدافعان استقلال در دیدار مقابل الهلال کار ساده‌ای در پیش ندارند. به خصوص که در کنار این بازیکن یک مهاجم ۲۹ ساله برزیلی به اسم «کارلوس ادواردو» بازی می‌کند که توانمندی‌های وی به هیچ وجه دست کمی از «گومیس» ندارد.

دیدار دو تیم استقلال و الهلال از هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا از ساعت ۲۱:۳۰ روز دوشنبه ۱۹ فروردین در قطر برگزار می‌شود.